Stránka 5 z 5

Re: Malý svižný hatchback do 10 000€

Napsal: úte 31 pro 19:56
od Zajda
O nijak zvlášť dlouhou převodovku se nejedná, motor prostě nemá krouťák a potřeboval by převody hlavně napráskané za sebou jak rallye auto aby se využívalo potenciálu 136 koní.
Stálý převod (který nemění otáčkové odskoky mezi kvalty) je sekundární problém.
Proto říkám že se s Fabií v normálním provozu bude jezdit líp :-)
Extra převodovku s unikátními poměry k takhle levnému autu nikdo v sérii dávat nebude.
https://www.rsrs.jp/en/zc32s/powertrain ... _data.html

Jinak ke Swiftu existují kvanta aftermarketu takže stálý převod seženeš jaký chceš, byť nejsou levné.
Mě tam však nejvíc tahá oči odskok 1° a 2°, který je otravný jak u skoro každého sériového manuálu mimo ostré Hondy a Alfy.
Na ten limit však narazíš spíše v Alpách, kde by se u atmosférické malorážky hodilo něco jako delší jednička do vraceček a na ni navazující dvojka.
U Swiftu ZC32 je ale aspoň zachována nějaká ta každodenní použitelnost, protože ani 3500 RPM ve 130 km/h na dálnici rozhodně není málo. S EP3 točíš v tu chvíli 4000 a musíš buď zpomalit nebo naopak zrychlit a přehlušit motor větrem a koncentrací na jízdu :-)

Re: Malý svižný hatchback do 10 000€

Napsal: stř 01 led 21:24
od denis
Jasné, oproti dnešnému štandardu je vyslovene krátka, ale vzhľadom na výkon a charakteristiku motora mi stále príde dlhá. So stálym prevodom 4.3 to vyzerá lepšie, ideál by bol 4.5 :) kľudne s dlhšou 6kou.
A úprimne, neviem, či by som vedel využiť schopnosti podvozku SSS napríklad oproti Fabii. Momentálne rozmýšľam, že by som zobral vyššie spomínanú Fabiu na pár rokov (max teda 2 roky, kým nebudú povinné bezpečnostné prvky) a po nej by som možno skočil do nového SSS 1.4T. Aspoň by som si zvykol na turbomotor :D
Ty si už rozhodnutý pre nový Mégane?

Re: Malý svižný hatchback do 10 000€

Napsal: stř 01 led 23:25
od Zajda
Za mě Swift Sport není o využívání limitů, nevídanou kombinaci komfortu a jistoty podvozku ocením každý den v jakékoliv rychlosti. Mě hlavně padl do ruky na první dobrou, což se mi stává zřídka. Normálně si musím dlouho zvykat než se naladím na stejnou vlnu s podvozkem a ovládacími prvky.
Na Fabii v rámci třídy těžko hledat slabiny. Ale pořád jde o normální auto a nemá tu nástavbu vyladěného řidičského stroje co vydrží řádění aniž by trpěl.

Zatím nejsem rozhodlý pro nic, nejdřív musím opravit EP3 a jak si šlehnu další dávku VTECu, klidně se mi zas může zatmět před očima a všechno bude jinak :-)
Ale teď se mi třeba líbí nové Clio. Motor 1,0 Tce s nepřímým vstřikováním by mohl být jednodušší k údržbě než podladěné 1,33 v Méganech a pořád jakžtakž jet. Snad reaguje trochu svižněji než stará 0,9.