Trochu se vyjádřím k té MX-5...
Máš 100 tisíc. Chceš MX-5. Prakticky se můžeš rozhodovat mezi dvěma generacemi a dvěma motorizacemi. Moje rada zní- vyluč motorizaci 1.6, ale neřeš generaci a hledej 1.8 NA nebo NB.
Výkonový rozdíl fakt není bůhvijaký, ale motorizace 1.8 s sebou nese jistá pozitiva
- každá NB 1.8 má samosvor a NA 1.8 jej také občas mívají. Naproti tomu NB 1.6 nemá svory vůbec a NA 1.6 pouze zcela výjimečně.
- Pokud se do toho auta zamiluješ (což se stává dost často) a bude ti chybět výkon, u 1.8 to snadno vyřešíš kompresor kitem, motor se dá přeplňovat relativně bez rizik a také bez nutnosti totálního rebuildu, prostě jen šoupneš kompresor, chladič a máš 180-200 koní.
Pokud budeš hledat, vykašli se na anniversary edice, 6ti kvalty, Sportive verze se silnějším brzdami a podobné opičárny - ono to prakticky nemá žádný vliv na nic.
1. by to auto mělo být bez koroze. Že má hardtop je sice pěkné, ale může to znamenat, že častěji jezdilo v zimě a to co ušetříš na hardtopu, budeš muset vrazit do výměny konce prahů a lemů, které reznou moc rády.
až za 2. bych řešil, jestli to je NA nebo NB (ono to je z velké části furt to samé auto

)
Jinak si myslím, že za 100 tyček jde koupit při troše snahy a štěstí hezká 1.8 NA i 1.8 NB, ale nebudou to žádné TOP kousky. Jo a dost možná budou bourané - na druhou stranu bych se toho moc nebál, protože rovnat MXku po velké ráně bývá kvůli tuhé podlaze porod, a většinou končí atomizované na díly. A kroutí se i ty nebourané
PS: MX je sice na limitu hodná a snaží se řidiče chránit, ale stále se jedná o syrový roadster se zadním náhonem bez jakékoliv strážné elektroniky, takže pokud jsi nevyježděný nebo vyježděný málo, chce to za mokra trojnásobnou porci pokory a respektu.