Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Mondeo MkIII až po posledním FL, od roku 2005. Zlepšilo se toho dost, zejména brzdy a protikorozní ochrana. Tahle auta už nereznou, předcházející to chytá na spodní hraně všech dveří. A z těch původně uvedených bych to také doporučil.Spolehlivý, velký kočár, se kterým je i pěkné svezení. Asi nejlepší kompromis. Rover 75 je také dobré a spolehlivé auto za předpokladu, že máš zajištěný servis.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Servis na R75 v okolí Brna není problém : http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... &start=150
Obecně běžné věci udělá kdokoliv, kdo je technicky zdatný.
Nafta (CR od BMW) není´špatná volba, jede, nežere a má vcelku kultivovaný zvukový projev, z benzínů je nejlepší volba 1,8T, případně atm.1,8. V6 (2,0 a 2,5) jsou někdy servisně náročnější.
Kdyby Tě cokoliv bližšího zajímalo, rád pomohu.
Obecně běžné věci udělá kdokoliv, kdo je technicky zdatný.
Nafta (CR od BMW) není´špatná volba, jede, nežere a má vcelku kultivovaný zvukový projev, z benzínů je nejlepší volba 1,8T, případně atm.1,8. V6 (2,0 a 2,5) jsou někdy servisně náročnější.
Kdyby Tě cokoliv bližšího zajímalo, rád pomohu.
MG - radost až na kost.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
To je vtip, že jo? Já jsem psal, že to bude řídit "i" ona, ne že je to vůz pro ni. Že to má být velké vymýšlím já, jen se snažím o nějaký aspoň malý kompromis.M.Z. píše:Mezi Mondeem a Maxem jsou pouze kosmetické rozdíly v rozměrech, kup jí Pandu a ať nevymýšlí velké auto, když nedokáže zaparkovat.
A jak si má člověk realisticky říct, na co má? Tak, že se podívá na parametry auta, koukne na ceny v inzerátech a pak se zeptá znalejších, jestli je realistické takové auto provozovat. Tu povýšenou odpověď chápu ve smyslu že tedy ne, není rentabilní provozovat 15 let starou A6ku. Proto je jich na prodej desítky za pár desítek tisíc? Tak koupím ještě jednu na NDřidičBOB píše:Mám 100k včetně peněz na opravy a uvažuju nad auty typu A6, potažmo allroad...to je fakt peklo! Místo toho, aby si člověk realisticky řekl, na co má a na co ne, chce si vozit prdel v A6 - co na tom, že je to auto 3x po smrti a 3x resuscitované.
Mít tyhle (ne)peníze na auto, tak přemýšlím o něčem, co bude v rozumném stavu, abych do toho tak dva roky nic nedal. Ideálně atmosféru a bez elektroniky uvnitř.
Tak to prostě je - stačí si to jenom přiznat

Dík, uložím si to do paměti a kdyžtak se ozvu s dotazy, jestli na nějakou zajímavou 75ku narazímKDB píše:Servis na R75 v okolí Brna není problém : http://www.roverclub.cz/bb3/viewtopic.p ... &start=150
Obecně běžné věci udělá kdokoliv, kdo je technicky zdatný.
Nafta (CR od BMW) není´špatná volba, jede, nežere a má vcelku kultivovaný zvukový projev, z benzínů je nejlepší volba 1,8T, případně atm.1,8. V6 (2,0 a 2,5) jsou někdy servisně náročnější.
Kdyby Tě cokoliv bližšího zajímalo, rád pomohu.

Jinak, koukal jsem teda na ty Mondea a ono jich je v benzínu (+Ghia/Titanium výbava nemluvě) překvapivě málo - teda těch, co stojí za řeč (1.8 SCi a výš). Všude samé TDI, ofkoz. Ta 81kW 1.8čka, utáhne to plný vůz lidí, nebo je už moc cítit, že je to slabší motor?
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
1.8 SCi je zrovna benzí, který není doporučeníhodný. Je to přímovstřik tehdejší doby. Prodal se jich minimum. šance na drahý problém větší.
Základní 1.8i 81kW se dávala do základních výbav. Při předvídavé jízdě to jelo dostatečně. Kupodivu se to dokázalo na dálnici i rozjet na pěkný rychlosti a ani to tolik nežralo. Ovšem Mondeo není žádný drobeček, takže akcelerace odpovídá 81 atmosferickým kilowatům.
Doporučená motorizace je 2.0i.
Základní 1.8i 81kW se dávala do základních výbav. Při předvídavé jízdě to jelo dostatečně. Kupodivu se to dokázalo na dálnici i rozjet na pěkný rychlosti a ani to tolik nežralo. Ovšem Mondeo není žádný drobeček, takže akcelerace odpovídá 81 atmosferickým kilowatům.
Doporučená motorizace je 2.0i.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Jak poznat, že na to máš? Dám příklad.
Moje auto stálo nové cca 1 100 000Kč a do plný palby mi chybí jen kuže, šíbr, el. sklápěcí špígly, roletka zadního okna a integrovaný telefon. Koupil jsem ho za sumu trocu vyšší než máš požadavek ty. Při koupi bylo plně funkční a bez mechanických chyb nebo chybiček. Kosmetiku nepočítám a neřeším, nejsem leštěnkář. Za celou dobu jsem měnil jenom spotřební materiál (rozvody, brzdy vč. zadních lanovodu, oleje motor + převodovka, silentbloky, ramena, většina výfuku), pneu a pojištění. Materiál nekupuju žádný StrachLine. Mimo spotřebky byl chladič a stahovačka LP okna (vše jsem sehnal nové origo po tisícovce). Žádná fatální závada, který by auto odstavila nebo nutila koupit speciální prvovýrobní díl. Dost si na autě udělám sám, ale na rozvody nemám odvahu. A stejně jsou náklady cca 40 000Kč na rok. A to mám atmo benzín.
Proto si polož otázku. Máš tolik peněz, aby jsi byl schopný cca polovinu ceny vozidla dát ročně na servis a provoz vozidla?
Protože báchorky, že jsem lil jen benzín, olej a vodu do odstřikovaču jsou skutečně jen báchorky...
edit: vyšší
Moje auto stálo nové cca 1 100 000Kč a do plný palby mi chybí jen kuže, šíbr, el. sklápěcí špígly, roletka zadního okna a integrovaný telefon. Koupil jsem ho za sumu trocu vyšší než máš požadavek ty. Při koupi bylo plně funkční a bez mechanických chyb nebo chybiček. Kosmetiku nepočítám a neřeším, nejsem leštěnkář. Za celou dobu jsem měnil jenom spotřební materiál (rozvody, brzdy vč. zadních lanovodu, oleje motor + převodovka, silentbloky, ramena, většina výfuku), pneu a pojištění. Materiál nekupuju žádný StrachLine. Mimo spotřebky byl chladič a stahovačka LP okna (vše jsem sehnal nové origo po tisícovce). Žádná fatální závada, který by auto odstavila nebo nutila koupit speciální prvovýrobní díl. Dost si na autě udělám sám, ale na rozvody nemám odvahu. A stejně jsou náklady cca 40 000Kč na rok. A to mám atmo benzín.
Proto si polož otázku. Máš tolik peněz, aby jsi byl schopný cca polovinu ceny vozidla dát ročně na servis a provoz vozidla?

Protože báchorky, že jsem lil jen benzín, olej a vodu do odstřikovaču jsou skutečně jen báchorky...
edit: vyšší

Naposledy upravil(a) vonkreuz dne pát 04 lis 08:32, celkem upraveno 1 x.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Pokud se nebojíš vylítaného báwa tak tohle vypadá rozumně: https://auto.bazos.cz/inzerat/66468418/ ... ouring.php
Nějakej základní servis to dostalo a když do toho nasypeš 20-30 tak můžeš v klidu pár let jezdit, E39 jsou neskutečný držáky, pohodlné je to taky, a vzhldem k prvotnímu výběru bezpečné až až.
Se spotřebou se do 10 v pohodě vejdeš, jestli jezdíš 3/4 po dálnicích.
Spotřeba: https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Nějakej základní servis to dostalo a když do toho nasypeš 20-30 tak můžeš v klidu pár let jezdit, E39 jsou neskutečný držáky, pohodlné je to taky, a vzhldem k prvotnímu výběru bezpečné až až.
Se spotřebou se do 10 v pohodě vejdeš, jestli jezdíš 3/4 po dálnicích.
Spotřeba: https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28429
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Navážka: to není povýšenecká odpověď. Projdi si "výběr auta" a to je v podstatě každý příspěvek - mám pár desítek tisíc a chci něco, na co prostě reálně nemám. Ano - ojetina stojí pár korun, ale cena vozu bývá v tomto případě jenom začátek. Pokud si umíš věci opravovat sám, máš z půlky vyhráno. Pokud ne, měl by jsi při výběru koukat i na to, jestli máš na tu značku v okruhu dobrého garážníka s relevantní referencí. Na autě, které má >200t km (a to mají ve skutečnosti podstatně víc) bez známé servisní historie, se může vysypat prakticky cokoliv a kdykoliv.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
K tomu ještě doplním, že 1.8 SCi nedává ten lihobenzín, co možná ve výhledu několika málo let budeme tankovat. Kdysi jsem pátral po seznamech starších aut, která dle výrobců nejsou stavěná na provoz na E10 či jak se to palivo s 10% biosložky v Německu jmenuje, a z Fordů tam byla uvedena zrovna jenom tato motorizace (dá se to najít přes adac).x2005 píše:1.8 SCi je zrovna benzí, který není doporučeníhodný. Je to přímovstřik tehdejší doby. Prodal se jich minimum. šance na drahý problém větší.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Hm, a já v recenzích četl že to SCi bylo dobré vylepšení starší 1.8. Asi to platilo jen pro tu dobu...
Jak se mi to v hlavě rozleželo, nevidím důvod proč kupovat sedan místo kombi, ale kombi benzínů taky moc v nabídce není
Jak se mi to v hlavě rozleželo, nevidím důvod proč kupovat sedan místo kombi, ale kombi benzínů taky moc v nabídce není

To je řeč o Mondeu něbo (soudě dle podpisu) nějaká Alfa? Mondea s vvyšší výbavou stály kolem milionu, ale myslel sjem si že jak je to časté auto, díly nebudou drahé.vonkreuz píše:Jak poznat, že na to máš? Dám příklad.
Moje auto stálo nové cca 1 100 000Kč a do plný palby mi chybí jen kuže, šíbr, el. sklápěcí špígly, roletka zadního okna a integrovaný telefon. Koupil jsem ho za sumu trocu vyšší než máš požadavek ty. Při koupi bylo plně funkční a bez mechanických chyb nebo chybiček. Kosmetiku nepočítám a neřeším, nejsem leštěnkář. Za celou dobu jsem měnil jenom spotřební materiál (rozvody, brzdy vč. zadních lanovodu, oleje motor + převodovka, silentbloky, ramena, většina výfuku), pneu a pojištění. Materiál nekupuju žádný StrachLine. Mimo spotřebky byl chladič a stahovačka LP okna (vše jsem sehnal nové origo po tisícovce). Žádná fatální závada, který by auto odstavila nebo nutila koupit speciální prvovýrobní díl. Dost si na autě udělám sám, ale na rozvody nemám odvahu. A stejně jsou náklady cca 40 000Kč na rok. A to mám atmo benzín.
Proto si polož otázku. Máš tolik peněz, aby jsi byl schopný cca polovinu ceny vozidla dát ročně na servis a provoz vozidla?
Protože báchorky, že jsem lil jen benzín, olej a vodu do odstřikovaču jsou skutečně jen báchorky...
edit: vyšší
Jasně, ale však já taky neříkám, že do toho později nemůžu vrazit víc peněz, ten rozpočet je myšlen pouze jako nákupní cena. Samozřejmě doufám, ale reálně nečekám, že po nákupní opravě už jen budu dolívat olej a je hotovo. Sám si asi moc neopravím - nemám s tím zkušenosti - ale mám jednoho dva známé mechaniky kteří by snad poradili. Kdybych se vešel dejme tomu do 20k ročně, to bych bral jako uspokojivé.řidičBOB píše:Navážka: to není povýšenecká odpověď. Projdi si "výběr auta" a to je v podstatě každý příspěvek - mám pár desítek tisíc a chci něco, na co prostě reálně nemám. Ano - ojetina stojí pár korun, ale cena vozu bývá v tomto případě jenom začátek. Pokud si umíš věci opravovat sám, máš z půlky vyhráno. Pokud ne, měl by jsi při výběru koukat i na to, jestli máš na tu značku v okruhu dobrého garážníka s relevantní referencí. Na autě, které má >200t km (a to mají ve skutečnosti podstatně víc) bez známé servisní historie, se může vysypat prakticky cokoliv a kdykoliv.
Re: Prostorný vůz do 60k (Rover 75?)
Citace:
Kdybych neměl omezený rozpočet, chtěl bych Volvo S90 nebo Dodge Charger/Magnum (pro představu mého vkusu a ideálu). Konec pohádky
Podle této věty soudím, jestli není problém s pohlavním orgánem
Tato auta jsoiu do města ideální. Zaparkuejš s nimi totiž všude. Pokud totiž není místo, takl můžeš menší auta odsunout tak 10 metrů bokem, nebo můžeš přejet třeba půl metru vysoký obrubník, nebo zaparkovat na nájezdové rampě kolama napůl na ní napůl na cestě, jak to bylo kdysi v reklamě na Touarega. proto bych tvůj výběr doplnil minmálně o Toyotu landcuisre, Sequoiu, případně Ford F150. Všechny totiž patří mezi velká auta, prostorná, bezpečná a holavěn, neznají problém s parkováním.
A vážné věci: M mkIII je dost velké a dá se sehnat. Ale je tuctovka. Mazda 6 za tvý prachy bude na cestě do krematoria, pokud se před ním díky rzi nerozpadne. Audi - nemáš asi lowe, francouze ti vnucovat nebudu, ale 407SW je opravdu mrňavá a do města díky převisům totálně nevhodná, Outbacka ani legacy popisovat nemohu, abych nebyl zaujaý (obě totiž vlastním) - ale to by byla moje volba. A když koukneš na stránky subaruclubu,. tak jedno nabízím. mrkni, počti, opřemýšlej A ještě by to hafo prachů zbylo.
Kdybych neměl omezený rozpočet, chtěl bych Volvo S90 nebo Dodge Charger/Magnum (pro představu mého vkusu a ideálu). Konec pohádky

Podle této věty soudím, jestli není problém s pohlavním orgánem

Tato auta jsoiu do města ideální. Zaparkuejš s nimi totiž všude. Pokud totiž není místo, takl můžeš menší auta odsunout tak 10 metrů bokem, nebo můžeš přejet třeba půl metru vysoký obrubník, nebo zaparkovat na nájezdové rampě kolama napůl na ní napůl na cestě, jak to bylo kdysi v reklamě na Touarega. proto bych tvůj výběr doplnil minmálně o Toyotu landcuisre, Sequoiu, případně Ford F150. Všechny totiž patří mezi velká auta, prostorná, bezpečná a holavěn, neznají problém s parkováním.
A vážné věci: M mkIII je dost velké a dá se sehnat. Ale je tuctovka. Mazda 6 za tvý prachy bude na cestě do krematoria, pokud se před ním díky rzi nerozpadne. Audi - nemáš asi lowe, francouze ti vnucovat nebudu, ale 407SW je opravdu mrňavá a do města díky převisům totálně nevhodná, Outbacka ani legacy popisovat nemohu, abych nebyl zaujaý (obě totiž vlastním) - ale to by byla moje volba. A když koukneš na stránky subaruclubu,. tak jedno nabízím. mrkni, počti, opřemýšlej A ještě by to hafo prachů zbylo.