Zdravím,
v blízké době mě čeká zkouška v autoškole a věřím, že přinejhorším na 2. pokus to dám, protože na jízdy si věřím, ale na testy tak moc ne.. Nicméně pomalu ale jistě koukám po autě, určitě nechci nové.
Dost uvažuju, jestli benzín nebo nafta, jelikož budu mít auto v zahraničí (SK), kde budu studovat a primárně ho budu používat po městě a o víkendech na delší trasy, jak přímo z5 do CZ nebo na trasy, kde přes 100km udělám bez problémů.
Koukal jsem dost po 2008 focusu, hatchback, ale dost lidí mi říká, ať nekupuji ford.. Jelikož autům nerozumím, tak raději se ptám zde, jelikož příjde mi blbost kupovat nějaké bmw a podobné, když se potřebuju rozjezdit nejdříve a kdyby se něco stalo, tak připadá mi, že octavka dvojková, či focus by neměla být problém, jelikož jsou na to díly všude a spraví. Třeba nějaký passat sedan se mi líbí, jen taky, dost lidí mi říká různé blbosti kolem toho a netuším jak to je.
První auto do 100
Re: První auto do 100
Auto do 100 (z toho chápeme sami, že nechceš nové) aby to nebyla pokladnička a vyhověla nárokům na městský a příměstský provoz je samozřejmě vždy volba BENZÍN. Obecná rada zní - sežěň si za dano cenu co nejmladší a nejméně ojeté auto, pokud se ti jedná hlavně o spolehlivost
Naprosto nenáročné auto, technicky jednoduché a levné díly - Fabia II 1.4i 63Kw - tady se skoro nemá co pokazit. Delší cesty ale nic moc. Odhlučněné to není dobře.
Už "více" auto by byl právě ten Focus II 1.6i 74kw - skvělý podvozek. Taky ale točí 4000ot/min při cca 135km/hod, nicméně je lépe odhlučněn, než ta Fabie samozřejmě. Nechápu jak jako "nekupuj Fordy"..Že dost lidí říká..A čím jezdí ? Naftovou Octavií ne ? Koncernem, který se sere tak, že lidi ani nestíhají ty problémy vkládat na internet ? Já dodnes jezdím koncernem, mám od nich možná osmé auto a naposledy. Další auto už koncern nebude a půjdu asi do Toyoty.
Dále máš možnost z těch lepších (pořád beru ohled na krátké trasy a technickou jednoduchost pokud možno) například : Suzuki Swift, Toyota Auris (čím menší to auto bude, tím mladší a méně ojeté za dané peníze bude).
Vyhni se autům naftovým a všem podivnostem, POKUD nemáš kule na časté a někdy i drahé servisování. Takže BMW 3XX řady e90 a e91, Volvo V50 (oni říkají, že je to Ford Focus..věř mi, že Ford Focus nemá autorádio napojené na optické kabely apod...), Volvo S60 apod...
Kdyby jsi chtěl super káru, která ale už je trochu složitější, nicméně pořád do 100 000kč a v případě dobrého výběru je riziko malé, tak Toyota Avensis generace T25 s motorem pokud možno 2.0 108Kw (mimochodem taky 4000ot/min při 140km/hod - to je ale kolorit všech aut s 5° manuální přovodovkou až na pár vyjímek-nicméně ten Avensis je velmi dobře odhlučněn). Ta menší 1.8i 95Kw je trochu riziko.
Naprosto nenáročné auto, technicky jednoduché a levné díly - Fabia II 1.4i 63Kw - tady se skoro nemá co pokazit. Delší cesty ale nic moc. Odhlučněné to není dobře.
Už "více" auto by byl právě ten Focus II 1.6i 74kw - skvělý podvozek. Taky ale točí 4000ot/min při cca 135km/hod, nicméně je lépe odhlučněn, než ta Fabie samozřejmě. Nechápu jak jako "nekupuj Fordy"..Že dost lidí říká..A čím jezdí ? Naftovou Octavií ne ? Koncernem, který se sere tak, že lidi ani nestíhají ty problémy vkládat na internet ? Já dodnes jezdím koncernem, mám od nich možná osmé auto a naposledy. Další auto už koncern nebude a půjdu asi do Toyoty.
Dále máš možnost z těch lepších (pořád beru ohled na krátké trasy a technickou jednoduchost pokud možno) například : Suzuki Swift, Toyota Auris (čím menší to auto bude, tím mladší a méně ojeté za dané peníze bude).
Vyhni se autům naftovým a všem podivnostem, POKUD nemáš kule na časté a někdy i drahé servisování. Takže BMW 3XX řady e90 a e91, Volvo V50 (oni říkají, že je to Ford Focus..věř mi, že Ford Focus nemá autorádio napojené na optické kabely apod...), Volvo S60 apod...
Kdyby jsi chtěl super káru, která ale už je trochu složitější, nicméně pořád do 100 000kč a v případě dobrého výběru je riziko malé, tak Toyota Avensis generace T25 s motorem pokud možno 2.0 108Kw (mimochodem taky 4000ot/min při 140km/hod - to je ale kolorit všech aut s 5° manuální přovodovkou až na pár vyjímek-nicméně ten Avensis je velmi dobře odhlučněn). Ta menší 1.8i 95Kw je trochu riziko.
Re: První auto do 100
Dost často sedím ve focusu, jen jsem nevěděl co si myslet o tom, že většina lidí toho focuse moc nedoporučuje (z mého okolí), ale zase lidi co ho mají mi ho právě doporučují.
Benzín/nafta jsem nebyl schopný se rozhodnout, protože jsem to bral tak, že na delší trasy je lepší diesel, ale jak říkám, nerozumím tomu.
Budu teda koukat po focusu i nadále.
Moc děkuju
Benzín/nafta jsem nebyl schopný se rozhodnout, protože jsem to bral tak, že na delší trasy je lepší diesel, ale jak říkám, nerozumím tomu.
Budu teda koukat po focusu i nadále.
Moc děkuju
Re: První auto do 100
Za 100 tisíc si URČITE nekupuj sadzomet, za tú cenu to bude určite pokladnička!
A tejto rady:
A tejto rady:
sa tiež nedrž! To je zaručená cesta do pekla, zvlášť ak nemáš skúsenosti, v honbe za vekom a kilometrami kúpiš najväčšiu vydojenú káru na trhu! Radšej staršie, ale v dobrom stave a starané. Ten Auris je dobrý tip, ale neviem ako sa hýbu cenovo, či tvoj rozpočet nebude stačiť len na staršiu Corollu.jirka87 píše:Obecná rada zní - sežěň si za dano cenu co nejmladší a nejméně ojeté auto, pokud se ti jedná hlavně o spolehlivost
Re: První auto do 100
na to co vravia ludia okolo teba sa vykasli... vacsina sa do toho nerozumie, kazdy ti bude chvalit len to co ma doma, a ked uz ti povedia nieco pravdive tak je to 20r neaktualneitsmarsi píše:Dost často sedím ve focusu, jen jsem nevěděl co si myslet o tom, že většina lidí toho focuse moc nedoporučuje (z mého okolí), ale zase lidi co ho mají mi ho právě doporučují.
Benzín/nafta jsem nebyl schopný se rozhodnout, protože jsem to bral tak, že na delší trasy je lepší diesel, ale jak říkám, nerozumím tomu.
Budu teda koukat po focusu i nadále.
Moc děkuju
Re: První auto do 100
U toho Focusu ale opravdu hlavně 1.6i 74kw.
Ono to nebude kdoví co, ale narozdíl například od ve Focusu poměrně vzácného 2.0i 107Kwm, což lidi mylně chválí jakože "to je motor z Mazdy, ten je super!" .. no on je to ale Duratec Ford. Té 1.6i se nějaká menší spotřeba oleje bude týkat taky, ale to je společný jmenovatel pro mnoho benzínových motorů. Více či méně...U Duratecu poněkud více...
Pro příklad :
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=27413
http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=13&t=28623
A ano, je to běžný jev. Nejedná se o náhodu jednoho kusu.
Za mě Auris nebo Avensis...a bude klid. https://auto.bazos.cz/inzerat/138923130 ... v-2005.php Lidi se pořád ohánějí tím, že se jedná o "impotentní" auto. Jenže splňuje to, co ty potřebuješ. Je vhdoné jak na kratší, tak na delší cesty. Je bezpečné (to ocení každý), závady jsou spíše menší a méně časté. Kdyby se posral katalyzátor, tak nový se dá koupit od BM Catalyst za cca 6-6,5tis Kč (je to přímovstřikový motor). Pohon řetězem = úspora cca 8000-10 0000Kč na vstupním servisu oproti jiným autům...A mohl bych pokračovat. A ne ! Nehnije. Nebouraný NEHNIJE.
Za 100tis koupíš i auta jako Audi Allroad, BMW 5 apod...Ale to je cesta z prudkého kopce dolů rovnou do prdele a na tu ještě ke všemu budeš potřebovat hodně peněz
A až budeš případně kupovat toho Forda - neptej se "A žere to olej ? "...Ptej se " Já ty auta zhruba znám, vím co čekat..řekněte mi popravdě kolik to žere oleje..." V prvním případě ti řeknou-neeeee..V druhém případě asi polovinu reality.
Ono to nebude kdoví co, ale narozdíl například od ve Focusu poměrně vzácného 2.0i 107Kwm, což lidi mylně chválí jakože "to je motor z Mazdy, ten je super!" .. no on je to ale Duratec Ford. Té 1.6i se nějaká menší spotřeba oleje bude týkat taky, ale to je společný jmenovatel pro mnoho benzínových motorů. Více či méně...U Duratecu poněkud více...
Pro příklad :
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=27413
http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=13&t=28623
A ano, je to běžný jev. Nejedná se o náhodu jednoho kusu.
Za mě Auris nebo Avensis...a bude klid. https://auto.bazos.cz/inzerat/138923130 ... v-2005.php Lidi se pořád ohánějí tím, že se jedná o "impotentní" auto. Jenže splňuje to, co ty potřebuješ. Je vhdoné jak na kratší, tak na delší cesty. Je bezpečné (to ocení každý), závady jsou spíše menší a méně časté. Kdyby se posral katalyzátor, tak nový se dá koupit od BM Catalyst za cca 6-6,5tis Kč (je to přímovstřikový motor). Pohon řetězem = úspora cca 8000-10 0000Kč na vstupním servisu oproti jiným autům...A mohl bych pokračovat. A ne ! Nehnije. Nebouraný NEHNIJE.
Za 100tis koupíš i auta jako Audi Allroad, BMW 5 apod...Ale to je cesta z prudkého kopce dolů rovnou do prdele a na tu ještě ke všemu budeš potřebovat hodně peněz
A až budeš případně kupovat toho Forda - neptej se "A žere to olej ? "...Ptej se " Já ty auta zhruba znám, vím co čekat..řekněte mi popravdě kolik to žere oleje..." V prvním případě ti řeknou-neeeee..V druhém případě asi polovinu reality.
Re: První auto do 100
Přikláním se k focusu 2. genrace, 74kW.
A to, ze umi zrát olej, je pravda, ale jaké staré auto to nedělá. Na druhou stranu, v rodině máme kousek z roku 2006, najeto asi 380k a žere to litr na 10kkm. Ale vím, ze máme raritni kousek.
A to, ze umi zrát olej, je pravda, ale jaké staré auto to nedělá. Na druhou stranu, v rodině máme kousek z roku 2006, najeto asi 380k a žere to litr na 10kkm. Ale vím, ze máme raritni kousek.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 894
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: První auto do 100
1,6 na to netrpěla,oproti 1,8.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: První auto do 100
S par takovými, které olej řešily, jsem se setkal (a i můj mechanik ve fordu říkal, ze litr na 10 je krasny, když jsem to chtěl řešit, tak nevím). Ale nejsem mechanik, tak nevím, kde je přesně pravda a co je běžnější stav.970ka píše:1,6 na to netrpěla,oproti 1,8.
Pokud je běžný stav, ze olej nežerou, jen lip…
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW