delphin píše:Těch 40 - 60 tis km ročně je soukromý nájezd nebo služební? Pro tyto km nerozumím dohodě se zaměstnavatelem o ukončení používání služebního auta. To mi vychází nejvýhodněji.
Přechod ze zaměstnaneckého poměru na osvč. Počítali jsme to, vychází to.
HondaMan píše:k86 píše:50000km neni malo a nafta se "vyplati" vzit radeji dvoulitr, oproti 1,6 to pojede daleko lepe se spotrebou o pul litru vice
Minulý týden jsem strávil v Leonu 1.6TDI a motor mi kupodivu na celém autě vadil nejméně. Mít delší převodovku (já měl 5q manuál) tak vše ok. Jediný problém nastal, když jsem potřeboval uhnout z levého a zrychlit z cca 170. To se tamu moc nechtělo. Podobně by asi chyběly koně při plném obsazení. Já jezdil jen sám.
Když mi po trase z Beskyd do Brna s průměrem 99kmph svítilo na palubáku 4,3/100 a po dostankování byl dojezd čtyřmístný namísto 6,5 a cca 700km dojezdu s OIII 2.0TDI tak mi to auto začalo dávat vcelku smysl.
(auto bez ochrany, takže pokud to šlo tak jen 30 nad limit; asi 10 minut stání na D1, zdržování mezi FM a NJ...)
Osobně bych se na každodenní dálniční přesuny v 1 - 2 lidech 1.6TDI nebál. Pokud by byl s 6q nebo delší DSG, tak je to za mě zcela bez problému.
Toho Leona jsem si byl vyzkoušet. Mně to nesedlo. Jízdní vlastnosti vcelku podobný Golfu, ale zpracování o třídu níž - To už bych šel asi do Škodovky raději.
jirka87 píše:Já jen trošku přihodím :
1.6tdi 66kw - Fabka II. Spotřeba za posledních 60 000Km (190-250 000km) je 5,6 celoročně dle palubáku. Reál je o 0,3 nižší, než píše palubák.Takže 5,3. Většinou jezdím sám. Naftu aditivuju VIFEM. A to jezdím celkem dynamicky. Neznám váhový rozdíl Fabie oproti Leonu nebo Golfu, ale o nějaké kilčo bude jistě hubenější. Spolehlivost hodnotím 10z10 (zatím), spotřeba super,dynamika auta v pohodě. Do 150 na tempomat po dálnici bez obtíží = příjemné cestovní tempo bez nějakého velkého hluku. Jen ten podvozek je ve městě a na fakt rozbitých cestách hrůza (hádám, že nový Leon a Golf mají podstatně jinačí podvozek).
Závěrem - mě ten motor vůbec nevadí. A pokud člověk jezdí 60K/ročně, tak stejně nemůže jezdit jak prase, protože by o ty papíry a tím i o práci brzy přišel. Dovedu si představit mnohem lepší auto na tu porci km, ale raději zánovní s malým nájezdem, abych ty kilometry vůbec ujel, než ojeté "luxusnější" auto, které bude stát v servisu a pak dostanu fakturu na 30...Najezdím míň = vydělám míň a ještě prodrbu na servvise.
P.S : DPF mi nesvítil ani jednou..Tak nevím...Je ale fakt, že já jedu naschvál kolikrát třeba 20km v tahu rychlostí 130km/h na 4ku (tak jednou do měsíce), zvláště když jezdím třeba 3 týdny jen do práce a na dálnici se nepodívám.
P.S 2. : Ta "jedna-švestka" má rozvody až po 210 000Km !!!

Měnil bych asi dřív, ale už to samo o sobě je peklo a nějakou kačku to ušetří.
Já upřímně i nad Fábkou / Oktávkou přemýšlel.
Vlastně jsem k tomu momentálně nakloněnej. Ekonomicky to dává smysl. Dá se sehnat solidní garantovanej a servisovanej nájezd a ještě solidně ušetřím z budgetu.
Pokud si nedokážu vybrat, zklouznu k tomu - Spíš tedy k Octavii.
___________________
Zrovna dneska jsem byl vyzkoušet Volvo V40. Nájezd vysoko, 90k. Pravidelnej servis a 100k pod budgetem.
Mám domluvenej servis toho auta, aby se mi na to podívali, jestli tam není nějakej strašák.
Nějaký zkušenosti s Volvem? Já o tý značce nikdy ani nepřemýšlel.
Něco jsem načetl a samá chvála. Je to 2013, D2 84KW 1.6TDI, bohužel manual.