Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Ahoj,
s firmou jsem se domluvil, že nadále nebudu využívat služební auto.
Což pro mne momentálně znamená výběr prvního vlastního auta. Posledních devět let jsem měl samé služební. Z čehož pro mně plyne pár nejasností. Neznám reálné náklady na taková auta a spotřebu jsem řešil jen na bázi, zda-li se vejdu do průměru firmy..
Můj roční nájezd 40 000 - 60 000km. Denní porce je průměr 300K a z toho 250K dálnice.
Rozpočet ideálně 350K
Osobně koukám zatím po Golfu rok cca 2014 nájezd kolem 90k - tam se vejdu cenou do 280K v pohodě s nafťákem 1.6
Proti jednoznačně nájezd takového auta a s tím spojený servis.
Druhou zvažovanou variantou je novější Golf 1.0 benzín. Tam se bavíme o roce 2017, ale cenově kolem 430K s nájezdem do 40K
Pro mě je neznámou spotřeba takového auta a servis. Zda-li se vůbec vyplatí si připlatit.
Třetí variantou je CNG Golf, rok opět 2016, nájezd 80k a cenově také kolem 400K.
Pro mluví jednoznačně náklady na palivo. Ostatní je pro mne úplně neznámá.
S Golfem jsem měl dobrou zkušenost poslední dva roky, proto jsem automaticky koukal po něm. Jezdil jsem s manuálem, další věc je, že bych preferoval automat. Vyplatí se vůbec přechod k tomu pohodlí?
Tipy a postřehy někoho, kdo řešil obdobnou situaci rád uvítám.
Kolegove sáhli po Oktávkách, Superbech a Passatech (toho jsem taky zvažoval.)
To auto bude sice dělník, ale budu v něm nějaký ten čas trávit a rád bych si ho nechal ty tři / čtyři roky.
Největší zůstatkovou hodnotu bude mít zřejmě naftak.
Každopádně budu rád za jakýkoliv komentář, který mne může někam posunout a nasměrovat.
Děkuji
			
			
									
									
						s firmou jsem se domluvil, že nadále nebudu využívat služební auto.
Což pro mne momentálně znamená výběr prvního vlastního auta. Posledních devět let jsem měl samé služební. Z čehož pro mně plyne pár nejasností. Neznám reálné náklady na taková auta a spotřebu jsem řešil jen na bázi, zda-li se vejdu do průměru firmy..
Můj roční nájezd 40 000 - 60 000km. Denní porce je průměr 300K a z toho 250K dálnice.
Rozpočet ideálně 350K
Osobně koukám zatím po Golfu rok cca 2014 nájezd kolem 90k - tam se vejdu cenou do 280K v pohodě s nafťákem 1.6
Proti jednoznačně nájezd takového auta a s tím spojený servis.
Druhou zvažovanou variantou je novější Golf 1.0 benzín. Tam se bavíme o roce 2017, ale cenově kolem 430K s nájezdem do 40K
Pro mě je neznámou spotřeba takového auta a servis. Zda-li se vůbec vyplatí si připlatit.
Třetí variantou je CNG Golf, rok opět 2016, nájezd 80k a cenově také kolem 400K.
Pro mluví jednoznačně náklady na palivo. Ostatní je pro mne úplně neznámá.
S Golfem jsem měl dobrou zkušenost poslední dva roky, proto jsem automaticky koukal po něm. Jezdil jsem s manuálem, další věc je, že bych preferoval automat. Vyplatí se vůbec přechod k tomu pohodlí?
Tipy a postřehy někoho, kdo řešil obdobnou situaci rád uvítám.
Kolegove sáhli po Oktávkách, Superbech a Passatech (toho jsem taky zvažoval.)
To auto bude sice dělník, ale budu v něm nějaký ten čas trávit a rád bych si ho nechal ty tři / čtyři roky.
Největší zůstatkovou hodnotu bude mít zřejmě naftak.
Každopádně budu rád za jakýkoliv komentář, který mne může někam posunout a nasměrovat.
Děkuji
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Na nájezd okolo 50 tisíc km ročně a dálniční přesuny bych si 1.0 TSI nekupoval. Pro tvé potřeby mi připadá naprosto ideální ta CNG verze (na zemní plyn). Zjisti si, jestli máš v okolí svých typických tras plničky (čerpací stanice CNG), a pokud ano, tak já bych na tvém místě neváhal. Konkrétní model auta si vyber sám, pokud by mi stačil rozpočet, bral bych raději Passat/Superb než Golfa, ale proti gustu...
			
			
									
									
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Moje trasy Praha - server Čech, Praha - Vysočina.
Plničky jsou poměrně porkytý. Koukal jsem na to.
Jen nevím absolutně nic o spolehlivosti takových aut s nějakým nájezdem. Jelikož to nezažilo moc letitou praxi.
			
			
									
									
						Plničky jsou poměrně porkytý. Koukal jsem na to.
Jen nevím absolutně nic o spolehlivosti takových aut s nějakým nájezdem. Jelikož to nezažilo moc letitou praxi.
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Nejekonomičtější bude to CNG. Jen budeš muset přemýšlet trochu více o tankování. Já bych asi nevymýšlel a vzal naftu. I ta 1.6tdi bude průměrnému řidiči stačit. Na dálnici to pojede kolem 5/100. Servis co 30tkm, zásadní problémy to nemá...
Jen bych teda hledal něco s menším nájezdem. Plánuješ najet za 4 roky 200tkm a je sakra rozdíl zdali začneš s autem se 30tkm nebo s autem se 130tkm
			
			
									
									Jen bych teda hledal něco s menším nájezdem. Plánuješ najet za 4 roky 200tkm a je sakra rozdíl zdali začneš s autem se 30tkm nebo s autem se 130tkm
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
						Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Pominu-li, že si CNG Golfa nedávno pořídil kamarád a je (zatím) velmi spokojený, tak jiný bývalý spolužák už nejméně 7 let provozuje flotilu CNG aut jako služební auta a nemůže si to vynachválit. Žádné průsery s poruchovostí nikdy nezmiňoval, jediné, na co je potřeba dávat pozor, jsou velikosti nádrží (na plyn a na benzín), aby dostačoval požadovaný dojezd.
Tady nějaký porovnávací test: https://www.youtube.com/watch?v=5kPZdegx-E0
			
			
									
									Tady nějaký porovnávací test: https://www.youtube.com/watch?v=5kPZdegx-E0

Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
u kolegů vedle proběhla velká diskuze na téma CNG Octavie a nevycházely z toho žádné (velké) problémy, kromě toho, že ta oktávka má těžký zadek, lehký předek a občas hrabe 
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Tady je třeba i rozhovor s taxikáři v Hranicích, kteří provozují flotilu CNG aut, některé mají nájezdy přes 300k..
http://www.cngplus.cz/cng-se-jako-taxi- ... chybi.html
			
			
									
									
						
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
Tady je třeba i rozhovor s taxikáři v Hranicích, kteří provozují flotilu CNG aut, některé mají nájezdy přes 300k..
http://www.cngplus.cz/cng-se-jako-taxi- ... chybi.html
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28750
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Největší problém CNG aut je nelogicky rozdělená nádrž - malá na CNG a velká na benzín. Moc to nechápu...a prej je to voser furt plnit.
Ale jinak je to vychytané a problémy s tím nejsou.
			
			
									
									Ale jinak je to vychytané a problémy s tím nejsou.
250kW
195kW
100kW
						195kW
100kW
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Přesně tak, nádrž byla rozdělena pitomě, ale to se má právě změnit u teď přicházející nové generace - 1.5 CNG. Nicméně na nová auta se tazatel neptal.
			
			
									
									
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Díky za Vašeho postřehy a rady.
Dnes jsem se byl projet a poohlížel se po konkrétních kusech na CNG. Dobrá zpráva pro mne byla, že to auto je svižný a bezproblémový, což jste mi potvrdili i Vy. Jel jsem v Golfu 1.4 rok 2014, najeto 40K - super.
Horší zprávou pro mne je fakt, že cenově začínám někde kolem 450K. Což se těžko přiznává, ale je to mimo můj rozpočet, aby mi to finančně dávalo smysl.
A trochu mne zarazil dojezd. Papírově by to šlo, realita dle prodejce se pohybuje kolem 300K KM. Což je tankování každý den a s tím spojené obstrukce při hledání - kde a kdy - zajížďky i desítky km.
Auto na naftu mne vyjde o cca 100K levněji. Dle kalkulačky má roční úspora bude činit cca 17K s jízdou na CNG oproti naftě. Takže se mi to nezaplatí. Pokud nepočítám s tím, že do nafty narvu balík v servisu.
Pokud bych tedy od CNG upustil (ještě poptávám známe po dovozu z DE. Ta auta jsou tam poměrně rozšířená a nabídka široká.) zvažuji tu naftu.
Bude velký rozdíl 1.6 vs 2.0TDI?
V odkazu na video od tarka padla kalkulace u motorizace benzínu výhodněji s provozními náklady oproti naftě. Což mne taky překvapilo.
Dalo by se tedy koukat po 1.2TSI? Nebo uvažuji úplně špatně.. (Nižší nájezdy při pořízení a cenově také trochu výhodnější.)
Díky za Váš čas, chlapi.
			
			
									
									
						Dnes jsem se byl projet a poohlížel se po konkrétních kusech na CNG. Dobrá zpráva pro mne byla, že to auto je svižný a bezproblémový, což jste mi potvrdili i Vy. Jel jsem v Golfu 1.4 rok 2014, najeto 40K - super.
Horší zprávou pro mne je fakt, že cenově začínám někde kolem 450K. Což se těžko přiznává, ale je to mimo můj rozpočet, aby mi to finančně dávalo smysl.
A trochu mne zarazil dojezd. Papírově by to šlo, realita dle prodejce se pohybuje kolem 300K KM. Což je tankování každý den a s tím spojené obstrukce při hledání - kde a kdy - zajížďky i desítky km.
Auto na naftu mne vyjde o cca 100K levněji. Dle kalkulačky má roční úspora bude činit cca 17K s jízdou na CNG oproti naftě. Takže se mi to nezaplatí. Pokud nepočítám s tím, že do nafty narvu balík v servisu.
Pokud bych tedy od CNG upustil (ještě poptávám známe po dovozu z DE. Ta auta jsou tam poměrně rozšířená a nabídka široká.) zvažuji tu naftu.
Bude velký rozdíl 1.6 vs 2.0TDI?
V odkazu na video od tarka padla kalkulace u motorizace benzínu výhodněji s provozními náklady oproti naftě. Což mne taky překvapilo.
Dalo by se tedy koukat po 1.2TSI? Nebo uvažuji úplně špatně.. (Nižší nájezdy při pořízení a cenově také trochu výhodnější.)
Díky za Váš čas, chlapi.
Re: Služební auto - palivo / motorizace / tip na typ
Co Leon na CNG? Bude levnější než golf
			
			
									
									2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
						ex
 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
 2022 Audi Q5 50TDI 210kw

