Combi / SW do 195k

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
lachim16
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: pát 07 lis 20:57

Combi / SW do 195k

Příspěvek od lachim16 »

Ahoj,
potřeboval bych poradit s výběrem auta. Doteď jsem měl Peugeot 206 1.4 HDi, měl super spotřebu, ale je to strašně malé auto a na delších trasách v létě bez klimatizace je to otřesné...

Nové auto bych chtěl aby mi pár let vydrželo, mám na něj tyto požadavky:
- Spolehlivý motor - preferuji naftu, ale benzínu se nijak neštítím, jen jsem ho nikdy neřídil :D
- Aby mi nereznul za jízdy :D
- Nějaký ten výkon - více jak 80KW + (rozumná spotřeba)
- Měl by to být kombík / SW.
- Max najeto 200k (ale spíš méně)
- Horní strop ceny 195k.
- Převodovka - pouze manuální.
- S autem jezdím 2x týdně trasu 50 km (+ 50km zpět) jinak do práce cca 6 km (někdy delší trasy, pokud se jede někam na výlet)
- Automatická klimatizace
- NE LPG
- Tempomat
- Všechna okna v elektrice
- Normální barva pro chlapa :)

Strašně se mi líbí Peugeoty s panoramatickou střechou, chtěl jsem původně 308 combi, ale momentálně není žádná pěkná nabídka a auto doma už chybí :| . Má někdo nějaké další alternativy?

Dnes jsem našel tuto nabídku:
https://skladovevozy.peugeot.cz/ojete-v ... w-cr/66625

Ale příjde mi, že je tam zbytečně moc elektroniky a s tímto motorem bez 6. stupně to celkem bude žrát i na dálnici :-?
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od x2005 »

Doteď jsem měl Peugeot
tak hledej Peugeot 308 SW
lachim16
Spolujezdec
Příspěvky: 8
Registrován: pát 07 lis 20:57

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od lachim16 »

Mě právě zajímají alternativy i u jiných značek.
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od V12 »

Skus sa pozriet po Focuse Combi 2.0i 107 kW. Ide to celkom slusne, spotreba je tiez slusna, da sa s tym aj pod 7/100, treba ale ratat skor so 7.5/100 az 8/100, co je stale velmi dobre. Posledny poctivy motor bez prehnanej elektroniky s retazou v rozvode, bez hydrostelov a inej zlozitej techniky. Osobne som mal hatchback s tymto motorom, bolo to velmi dobre auto, hlavne na 18" kolesach to zakrutami jazdilo ako motokara.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od k86 »

V tehle cenove hladine bych se vyhnul motorum TSI a THP, dost prusery, tim is ale zavres dost zajimavych aut, treba Golf 6 variant
Problem bude to, ze podobna spotreba jako jsi mel s 206 nebude realna. navic jestli jezdis 6km do prace, tak to komponenty naftoveho motoru brzo oddelas - FAP hlavne.
Takze co ti zbyde:
Focus II po FL, motory 1.6 74, 85kw, 1.8 92kw nebo 2.0 107kw
308 SW jo, ale snad jedine s 2.0HDi 100kw, ostatni motory nebrat
Renault megane III, motor idealne 1.6 74kw
Opel astra, idealne 1.8 103kw
Honda civic 1.8 103kw
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od V12 »

Specialne v pripade Focus II by som sa vyhol motoru 1.6 TiVCT 85 kW - mali vazne problemy prave s tym variabilnym casovanim rozvodu. Velmi by som sa nehrnul ani do 1.8i 92kW, je trochu uzrany a jeho vykonovy prejav nie je to, co by pri tej spotrebe clovek ocakaval. 1.6i 74kW je na kombik malo, teda pokial sa v nom nebude vozit iba vzduch - ten motor ma zufaly prejav, do 4000 este netaha, od 4000 uz netaha, odprevodovany je tak, ze pri 130 toci 4000 otacok a kedze Focus nie je bohvie ako odhlucneny, v kabine to dost pocut, ist s tym viac ako 50 km dialnicnou rychlostou je docela otrava. Inak tento problem ma aj 1.8i. Atmosfericky dvojliter ma ale prevodovku dlhsiu, takze otacky pri 130 podla GPS su okolo 3400-3500, v kabine je citelne tichsie.
2.0HDI je celkom vydareny, len bacha na DPF pri kratkych jazdach. Neviem ako je to so vstrekovacmi, ked som pred 7 rokmi mal Focusa s tymto motorom, neslo ich repasovat, odvtedy sa ale mozno situacia zmenila. Pisem to preto, lebo za 195k CzK kupis diesel s minimalne 200k km a to uz treba ratat s moznym repasom vstrekov aj CR cerpadla (aby si po 5000 km nerobil vstreky znova).
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od driver »

Nelze tvrdit, že by to nebyla pravda, ale zase to není tak, že každé TiVCT se vysype jen ho koupíš.
Mě nejvíc dojímá ta velkorysá touha hledat chyby i tam, kde nejsou.
Kolik jezdí C-Maxů a Focusů v naftě, co mají přes půl mega km a jezdí stále.
Ale najednou Forda nebrat v naftě a nebrat ho radši ani v benzínu? :D

Není problém zavrhnout Ford, když je tolik lepších aut.
Ale je potřeba se připravit na to, že to pak bude v jiné cenové hladině.

Takže pokud někdo shání auto za pár peněz, tak žádný zázrak u lepších výrobců nekoupí a jediné řešení, pokud chce něco slušného, vzít za vděk těmi Fordy, Francouzy atd kde za malé peníze je novější zachovalé auto.
Že to nic neumí a nemá žádnou úroveň bych nebral jako chybu ale vlastnost vzhledem k ceně.
Golf Variant nafta v šestikvaltu, s výbavou a v super stavu pod dvě kila je zbožný sen, který se realizuje párkrát za rok a to jen dealerovi, který ho vykoupí pod cenu na protiúčet a stejně to je vždy z důvodu rozvodů, brzd a dalších servisních úkonů ;)
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od V12 »

Na kazdom fore ohladom Fordov sa pise dost vela o TiVCT klaknutych uz po 100-120k km. Jednalo sa ale iba o Focusy II - teda od 2004 do 2011. Nove Focusy III su uz lepsie, nieco s TiVCT porobili. Inak presne rovnake problemy maju aj motory 1.6l s variabilom v rozvode Renault aj PSA - vsetky 3 firmy pouzivaju rovnaku mechaniku od Densa. Nevidim dovod, preco by som mal niekomu radit kupit voz so znamou vyrobnou vadou, ktora je dost siroko debatovana. Okrem toho - poradil som Focus II kombi 2.0i, takze proti Fordom nemam nic, len sa snazim doporucit najlepsiu alternativu.
Dalej nevidim ziadny dovod na to, aby som niekomu odporucal kupu dolietaneho naftoveho crepu - pretoze za 195k CzK nic ine ako vrak smrdiaci naftou s nabehom daleko cez 200k km nekupis. A ked to ma tolko km, mozes si byt isty, ze bude pytat financne narocne opravy. A je uplne jedno, ci to bude Ford, PSA, Renault ci cokolvek ine. A ked som uz pri nafte, vrelo neodporucam nic, co ma pod kapotou 16 ventilovy PSA 1.6HDI 80kW kodove oznacenie DV6.

Inak uz X rokov jazdim s Fordami - Escort, Focus II 2.0TDCI, Focus II 2.0i, teraz Mondeo 2.5T, takze nieco o ich typickych chorobach uz viem :)
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od driver »

Široko debatovaná... :))
Někdy je dobré zohlednit taky fakt poměru vyrobených kusů k počtu poruch a nezaměňovat životnost s poruchou.
Podívej se jak jsou široko debatovaná turba a katalyzátory ;)
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
speleo
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 16 úno 10:41

Re: Combi / SW do 195k

Příspěvek od speleo »

V12 píše:Skus sa pozriet po Focuse Combi 2.0i 107 kW. Ide to celkom slusne, spotreba je tiez slusna, da sa s tym aj pod 7/100, treba ale ratat skor so 7.5/100 az 8/100, co je stale velmi dobre. Posledny poctivy motor bez prehnanej elektroniky s retazou v rozvode, bez hydrostelov a inej zlozitej techniky. Osobne som mal hatchback s tymto motorom, bolo to velmi dobre auto, hlavne na 18" kolesach to zakrutami jazdilo ako motokara.
Já teda nevim, ale taky mám FoFo dvoulitra a dostat se pod 7l je podle mě takřka nemožné, spíš bych počítal se spotřebou jak píšeš - 7,5-8,5l (dlouhodobou mám 8,4l) :-)
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Odpovědět