Stránka 2 z 3

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: pát 05 črc 16:56
od rhinos
Hele Jirko a jak se to delalo driv kdyz se jezdilo ve Skode 120 to nikdo nic nevyjel? :D
Ja to tam znam. Sam jsem puvodem z Cunkolandu. Ono i tady v zime na Sokolovsku i na dalnici to neni zadna sranda.
Ja treba vidim ze v Dustrech jezdi hodne kluci od mestaku. Nevimm co je k tomu vede...mozna ze se dozadu dobre vejdou boticky ;)

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: pát 05 črc 17:18
od Zajda
Zrovna 120ka problémy s trakcí netrpěla a do Žigulu se dávaly pytle s pískem, což bude relevantní nyní pro RWD verze BMW :-)

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: pát 05 črc 17:26
od pavproch
Prd pytel s pískem (ten může udělat bovdel v kufru), ale pěkně kolo asi 65cm v průměru z plechu 3cm tlustého (z tanku - bratru 75 kg železa, tata kdysik dělal v STS, kde předělávali T55 na meliorační stroje) ..... ešče ho doma/v garáži mám.... sem ho měl kdysik (1996) pro svého prvního brambora (318i e36) a jaxe fčíl bude hodit do brambora2 :ymhug:

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: pát 05 črc 18:54
od rhinos
Jojo taky vozim zatez. Ale jen kvuli vyjezdu k baraku kde mam 10% stoupak a s radlici mi z toho delaji skluzavku.
Paradoxne v neprohrnutem snehu vyjedu i bez zateze

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: sob 06 črc 20:00
od mick
Jirka87: Dovolím si upřesnit nějaké detaily, a přihodit nějaké vlastní zkušenosti.
Benzín 1.6 povýšil výkon na 84 kW (ze 77kW) už v roce 2015 v souvislosti s tehdy zavedenou emisní normou Euro nevím kolik. Starý 1.6, který tuším měl jiné označení než SCe, by se byl už nevešel. V té době jsem nad Dusterem uvažoval, a na můj jedovatý dotaz přímo na dacia.cz, jestli chtějí tvrdit, že nový motor bude mít nižší emise, nižší spotřebu, a vyšší výkon, se mi dostalo lakonické odpovědi "ano". A patrně to tak skutečně bylo. S původním 1.6 nemůžu srovnávat, neměl jsem s ním nikdy tu čest. Srovnávat ale můžu s Hyundai i30 1.4 CW, kterou jsem měl před tím. Jasně, není to příliš relevantní srovnání, ale nic lepšího nemám. Hjunda s touto motorizací začínala na 80kW, a po pár letech ji právě z důvodu emisních norem přiškrtila na 73kW. A pokud se někde dalo mluvit o příšerném zpřevodování, zejména pro dálnici, pak to bylo právě u této Hjundy. Byl to pětikvalt, a při dálničních 130km/h točil ten motorek neuvěřitelných 4200ot/min. Ve srovnání s Dusterem to přitom bylo vyloženě "dálniční auto". U Dustera se točí cca. o 1000 míň - tedy alespoň u 1.6 předohrabu.
Se spotřebou Dustera 1.6 SCe to není rozhodně tak vyhrocené, samozřejmě máme různé jízdní styly, různý náklad, a různý profil tratě. Když jsem jel s Dusterem první testovací jízdu, docela mě to sebralo. Po 10 km jsme dorazili do cíle s průměrem 9.99 l/100km. Myslel jsem, že mě vomejou, a že to auto neuživím. Nakonec jsem si to zdůvodnil, šel jsem do toho, a nelitoval jsem, resp. nelituju. Ta spotřeba měla zřejmě svoje důvody, a není to zdaleka zak zlý. Testovací auto bylo nové-syrové - najeto kolem 600km, tj. v záběhu (k tomu samozřejmě možné polemiky na spoustě jiných míst zda zabíhat, či nezabíhat - můj názor je zabíhat, ale to zde teď neřešíme). Auto bylo studené - a to skutečně - jízda se uskutečnila v únoru po ránu, po mrazivé noci. První část jízdy proběhla do poměrně prudkého kopce (2.5km/125m převýšení), tj. studený motor, ztuhlé mazivo ve všem rotačním a nálož do kopce. A sice to byla motorizace 1.6 SCe, ale 4x4, a já jsem se zajímal o předohrab. S autem jsem pak jezdil 3 roky s průměrnou spotřebou 7.4 l/100km.
A opět pro srovnání s Hjundou i30 jsem jezdil těsně pod 7l. Mluvím o dlouhodobém sledování spotřeby v řádu let. Když pominu s Dusterem jedno vytlučené okno od zlodějů, tak jsem v servisu byl jen 3x na garančce, a v každém předním světle jsem jednou měnil žárovku. Nakonec to srovnání s Hjundou není vůbec od věci, protože obě značky se vyhrabaly z automobilové spodiny na velmi slušnou úroveň. Jo, je to můj názor, který nemusí spousta lidí sdílet, ale minimálně podle prodejů to tak je. A nejen podle cz prodejů. U Hjundy jsem za srovnatelnou dobu provozu řešil několikrát tlučící prachovky u tlumičů, a hlavně 2x křivé kotouče. Žárovky u i30 v hlavních reflektorech pak byly vyloženě spotřebák - v každém světle minimálně 2x za rok. Taky ještě zadřený zámek dveří u řidiče.
OK, vraťme se k Dusterovi. Letos mne vůbec nepotěšila zpráva, že s novou emisní normou od září končí motorizace 1.6 SCe. Že to jednou přijde mi bylo jasné, ale doufal jsem, že třeba ještě za 2-3 roky. Nějakou dobu jsem váhal a lámal se, a nakonec jsem se zlomil. Můj vztah ke všemu, co má přívlastek turbo je velmi vyhraněný, stejně tak k tříhrnkovým mutacím motorů. Navíc mám v reále nemálo pojížděk dost krátkých, takže nafta ani turbo v takových podmínkách nemají možnost se zahřát. Duster šel tedy do světa - po 3 letech najeto 55 tisíc km. A pořídil jsem nového, abych měl ještě na nějakou dobu auto s motorem - tj. jak čekáte s 1.6 SCe. Můžu tedy srovnávat velmi dobře Dustera I po faceliftu, a Dustera II před faceliftem (tak mě to naskočilo napsat, hezky to zní, a ono to tak určitě časem bude :-) Co vše se změnilo po faceliftu Dustera I, to jsem jen četl, a nemůžu srovnat, ale i na přečtení mi to přišel citelný rozdíl. Rozdíl mezi Dusterem I po faceliftu a Dusterem II je ale o parník. V komfortu, ergonomii, jízdních vlastnostech, to je prostě uplně jiný level. Je to subjektivní názor a pocity - občas jedu s Berlingem (nevím kolikátá generace, ale vyrobeno asi 2017) a mám pocity jak z žebřiňáku. Občas jedu s Ochcávkou taky r.v.2017, samozřejmě to je uplně jiný segment, jo je tam mraky Simply Clever věcí, určitě good, ale nemám pocit, že by mě v Dusteru něco trápilo a chybělo - bavím se o běžné jízdě po městě, nebo po českých okreskách, ne o tom, jestli na dálnici pojedu o 50 nebo 80 víc, a jak rychle se na ně dostanu. Na rozdíl od Hjundy i30 (ročník 2010 - to zdůrazňuju, taky ušli od té doby kus cesty) můžu při povolené maximálce na dálnici poslouchat normálně rádio, a na spolujezdce nemusím řvát. Do terénu prakticky nejedu, zcela vyjímečně. Ale světlá výška se hodí i ve městě při parkování na řadě míst na chodníku, a hodí se často i mimo město na tom, čemu se v našich končinách říká pozemní komunikace. Když jsem měl Hjundu týden, jel jsem s plně naloženou, ale nepřeložená (rodina, dovolená) v katastru obce Uničov, část cesty tam tehdy byla dlážděná, v dlažbě vyjetý koleje, a s týden starým autem jsem škrtnul o zem. Myslel jsem, že to nevydejchám.
Nevím jak bude s novým Dusterem dál, aktuálně mám po dvou plných nádržích, a se spotřebou jsem o více než půl litru lépe, než se starým. Okusil už město, lehkou zácpu, okresky i dálnici nějakých 400 km. Takže spotřeba kombinovaná. Svoje v tom určitě bude dělat sklon předního okna. V každém případě se v tomto ohledu díky péči ekologů a evropské mumie bavíme o nevratné historii, motor 1.6SCe už od května nelze objednat, a od září půjde oficiálně koupit jen z druhé ruky. Místo toho jsou v nabídce dvě nová turba 1.3, s přímovstřikem a filtrem pevných částic, a nově dle mého názoru ryzí zoufalství 1.0 turbo tříhrnek. V tomto ohledu opravdu Duster utíká z finanční pohlednosti - skutečně nízkou cenu si drží jen se zmíněným litrovým turbem, ostatní motorizace už utíkají jinam, tím spíš se čtyřkolkou.
Osobně si myslím, že Duster jde a půjde tak trochu ve stopách Hjundy. Já jsem za tu svou v roce 2010 dal 310 tisíc, dnes bych za stejnou motorizaci dal asi 460 tisíc. To rozhodně není jen rozdíl inflace, a Hjunda je mezitím o kus dál, ale hlavně vůbec sama řada i-něco u nich byla velký milník a posun do jiné ligy. U Dacie budou držet spodní level cen ostatní modely, Duster určitě nebude ani v budoucnu auto za sedmimístnou částku, ale uplně při zemi se držet nebude.
To Jirka87 v každém případě dík za shrnutí vývoje včetně odkazů. Ještě jedna věta mě v příspěvku zaujala "...1.6Sce posílila na 84kw, ovšem je tak či onak vlivem emisních restrikcí nahrazována malými turbomotry 1.2 a později 1.3Tce....", přímo z ní křičí ta nesmyslnost malých objemů a přeplňování. Není to nějak moc profláknuté, ale někdejší souputník v kategorii benzínu 1.2 TCe "dojel" na změnu metodiky měření emisí z NEDC na WLTP, zatímco 1.6 SCe tuto změnu ustál.

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: ned 07 črc 12:21
od jirka87
diky za opravu tech udaju :-)

takto melo to vlakno vypadat. A ne ten 90strankovy kybl hnoje

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: ned 07 črc 13:22
od Zajda
1,2 TCe bych tipoval že zařízli spíš kvůli konstrukčním problémům s ředěním oleje a zakarbonováním než jen kvůli WLTP.

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: úte 06 srp 20:35
od jerry
Národní park Bavorský les používá jako služební auta mimo jiné i Dacia Duster. Zřejmě cenové nabídce nešlo odolat. Ale stejně je to v Německu neobvyklé.

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: stř 07 srp 08:56
od jirka87
Nemyslím. V Německu jich jezdí opravdu hodně. Pořád je třeba brát v potaz systém obměny tamních aut. Koupíš auto a za 3 roky ho obměníš. To je pak téměř jedno co vlastně kupuješ, protože po dobu těch 3 let a cca 100 000km strop (u běžnýho člověka) to prostě vydrží ať už je tam 6válec nebo 3 válec...

Re: Dacia Duster - nové vlákno

PříspěvekNapsal: úte 17 zář 07:55
od rhinos
tak nevim. Clanek je docela zabavny. Prijde mi ze po pulce dostal redaktor cocku od vedouciho ze nesplnil zadani reklamy. Takze pro me prvni pulka vyzni se Dusteru obloukem vyhnout a na konci je napsano ze je to v podstate dobra koupe :D

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/ojeta-dacia-duster/r~ec932772bdd311e98aa4ac1f6b220ee8/v~sl:c564817056167e119a00bdde1a02420b/