Dacia Duster - nové vlákno

Co se jinam nevejde.
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od rhinos »

Hele Jirko a jak se to delalo driv kdyz se jezdilo ve Skode 120 to nikdo nic nevyjel? :D
Ja to tam znam. Sam jsem puvodem z Cunkolandu. Ono i tady v zime na Sokolovsku i na dalnici to neni zadna sranda.
Ja treba vidim ze v Dustrech jezdi hodne kluci od mestaku. Nevimm co je k tomu vede...mozna ze se dozadu dobre vejdou boticky ;)
Citroen C4 GP
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od Zajda »

Zrovna 120ka problémy s trakcí netrpěla a do Žigulu se dávaly pytle s pískem, což bude relevantní nyní pro RWD verze BMW :-)
《》
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16306
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od pavproch »

Prd pytel s pískem (ten může udělat bovdel v kufru), ale pěkně kolo asi 65cm v průměru z plechu 3cm tlustého (z tanku - bratru 75 kg železa, tata kdysik dělal v STS, kde předělávali T55 na meliorační stroje) ..... ešče ho doma/v garáži mám.... sem ho měl kdysik (1996) pro svého prvního brambora (318i e36) a jaxe fčíl bude hodit do brambora2 :ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od rhinos »

Jojo taky vozim zatez. Ale jen kvuli vyjezdu k baraku kde mam 10% stoupak a s radlici mi z toho delaji skluzavku.
Paradoxne v neprohrnutem snehu vyjedu i bez zateze
Citroen C4 GP
mick
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pon 22 dub 20:33

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od mick »

Jirka87: Dovolím si upřesnit nějaké detaily, a přihodit nějaké vlastní zkušenosti.
Benzín 1.6 povýšil výkon na 84 kW (ze 77kW) už v roce 2015 v souvislosti s tehdy zavedenou emisní normou Euro nevím kolik. Starý 1.6, který tuším měl jiné označení než SCe, by se byl už nevešel. V té době jsem nad Dusterem uvažoval, a na můj jedovatý dotaz přímo na dacia.cz, jestli chtějí tvrdit, že nový motor bude mít nižší emise, nižší spotřebu, a vyšší výkon, se mi dostalo lakonické odpovědi "ano". A patrně to tak skutečně bylo. S původním 1.6 nemůžu srovnávat, neměl jsem s ním nikdy tu čest. Srovnávat ale můžu s Hyundai i30 1.4 CW, kterou jsem měl před tím. Jasně, není to příliš relevantní srovnání, ale nic lepšího nemám. Hjunda s touto motorizací začínala na 80kW, a po pár letech ji právě z důvodu emisních norem přiškrtila na 73kW. A pokud se někde dalo mluvit o příšerném zpřevodování, zejména pro dálnici, pak to bylo právě u této Hjundy. Byl to pětikvalt, a při dálničních 130km/h točil ten motorek neuvěřitelných 4200ot/min. Ve srovnání s Dusterem to přitom bylo vyloženě "dálniční auto". U Dustera se točí cca. o 1000 míň - tedy alespoň u 1.6 předohrabu.
Se spotřebou Dustera 1.6 SCe to není rozhodně tak vyhrocené, samozřejmě máme různé jízdní styly, různý náklad, a různý profil tratě. Když jsem jel s Dusterem první testovací jízdu, docela mě to sebralo. Po 10 km jsme dorazili do cíle s průměrem 9.99 l/100km. Myslel jsem, že mě vomejou, a že to auto neuživím. Nakonec jsem si to zdůvodnil, šel jsem do toho, a nelitoval jsem, resp. nelituju. Ta spotřeba měla zřejmě svoje důvody, a není to zdaleka zak zlý. Testovací auto bylo nové-syrové - najeto kolem 600km, tj. v záběhu (k tomu samozřejmě možné polemiky na spoustě jiných míst zda zabíhat, či nezabíhat - můj názor je zabíhat, ale to zde teď neřešíme). Auto bylo studené - a to skutečně - jízda se uskutečnila v únoru po ránu, po mrazivé noci. První část jízdy proběhla do poměrně prudkého kopce (2.5km/125m převýšení), tj. studený motor, ztuhlé mazivo ve všem rotačním a nálož do kopce. A sice to byla motorizace 1.6 SCe, ale 4x4, a já jsem se zajímal o předohrab. S autem jsem pak jezdil 3 roky s průměrnou spotřebou 7.4 l/100km.
A opět pro srovnání s Hjundou i30 jsem jezdil těsně pod 7l. Mluvím o dlouhodobém sledování spotřeby v řádu let. Když pominu s Dusterem jedno vytlučené okno od zlodějů, tak jsem v servisu byl jen 3x na garančce, a v každém předním světle jsem jednou měnil žárovku. Nakonec to srovnání s Hjundou není vůbec od věci, protože obě značky se vyhrabaly z automobilové spodiny na velmi slušnou úroveň. Jo, je to můj názor, který nemusí spousta lidí sdílet, ale minimálně podle prodejů to tak je. A nejen podle cz prodejů. U Hjundy jsem za srovnatelnou dobu provozu řešil několikrát tlučící prachovky u tlumičů, a hlavně 2x křivé kotouče. Žárovky u i30 v hlavních reflektorech pak byly vyloženě spotřebák - v každém světle minimálně 2x za rok. Taky ještě zadřený zámek dveří u řidiče.
OK, vraťme se k Dusterovi. Letos mne vůbec nepotěšila zpráva, že s novou emisní normou od září končí motorizace 1.6 SCe. Že to jednou přijde mi bylo jasné, ale doufal jsem, že třeba ještě za 2-3 roky. Nějakou dobu jsem váhal a lámal se, a nakonec jsem se zlomil. Můj vztah ke všemu, co má přívlastek turbo je velmi vyhraněný, stejně tak k tříhrnkovým mutacím motorů. Navíc mám v reále nemálo pojížděk dost krátkých, takže nafta ani turbo v takových podmínkách nemají možnost se zahřát. Duster šel tedy do světa - po 3 letech najeto 55 tisíc km. A pořídil jsem nového, abych měl ještě na nějakou dobu auto s motorem - tj. jak čekáte s 1.6 SCe. Můžu tedy srovnávat velmi dobře Dustera I po faceliftu, a Dustera II před faceliftem (tak mě to naskočilo napsat, hezky to zní, a ono to tak určitě časem bude :-) Co vše se změnilo po faceliftu Dustera I, to jsem jen četl, a nemůžu srovnat, ale i na přečtení mi to přišel citelný rozdíl. Rozdíl mezi Dusterem I po faceliftu a Dusterem II je ale o parník. V komfortu, ergonomii, jízdních vlastnostech, to je prostě uplně jiný level. Je to subjektivní názor a pocity - občas jedu s Berlingem (nevím kolikátá generace, ale vyrobeno asi 2017) a mám pocity jak z žebřiňáku. Občas jedu s Ochcávkou taky r.v.2017, samozřejmě to je uplně jiný segment, jo je tam mraky Simply Clever věcí, určitě good, ale nemám pocit, že by mě v Dusteru něco trápilo a chybělo - bavím se o běžné jízdě po městě, nebo po českých okreskách, ne o tom, jestli na dálnici pojedu o 50 nebo 80 víc, a jak rychle se na ně dostanu. Na rozdíl od Hjundy i30 (ročník 2010 - to zdůrazňuju, taky ušli od té doby kus cesty) můžu při povolené maximálce na dálnici poslouchat normálně rádio, a na spolujezdce nemusím řvát. Do terénu prakticky nejedu, zcela vyjímečně. Ale světlá výška se hodí i ve městě při parkování na řadě míst na chodníku, a hodí se často i mimo město na tom, čemu se v našich končinách říká pozemní komunikace. Když jsem měl Hjundu týden, jel jsem s plně naloženou, ale nepřeložená (rodina, dovolená) v katastru obce Uničov, část cesty tam tehdy byla dlážděná, v dlažbě vyjetý koleje, a s týden starým autem jsem škrtnul o zem. Myslel jsem, že to nevydejchám.
Nevím jak bude s novým Dusterem dál, aktuálně mám po dvou plných nádržích, a se spotřebou jsem o více než půl litru lépe, než se starým. Okusil už město, lehkou zácpu, okresky i dálnici nějakých 400 km. Takže spotřeba kombinovaná. Svoje v tom určitě bude dělat sklon předního okna. V každém případě se v tomto ohledu díky péči ekologů a evropské mumie bavíme o nevratné historii, motor 1.6SCe už od května nelze objednat, a od září půjde oficiálně koupit jen z druhé ruky. Místo toho jsou v nabídce dvě nová turba 1.3, s přímovstřikem a filtrem pevných částic, a nově dle mého názoru ryzí zoufalství 1.0 turbo tříhrnek. V tomto ohledu opravdu Duster utíká z finanční pohlednosti - skutečně nízkou cenu si drží jen se zmíněným litrovým turbem, ostatní motorizace už utíkají jinam, tím spíš se čtyřkolkou.
Osobně si myslím, že Duster jde a půjde tak trochu ve stopách Hjundy. Já jsem za tu svou v roce 2010 dal 310 tisíc, dnes bych za stejnou motorizaci dal asi 460 tisíc. To rozhodně není jen rozdíl inflace, a Hjunda je mezitím o kus dál, ale hlavně vůbec sama řada i-něco u nich byla velký milník a posun do jiné ligy. U Dacie budou držet spodní level cen ostatní modely, Duster určitě nebude ani v budoucnu auto za sedmimístnou částku, ale uplně při zemi se držet nebude.
To Jirka87 v každém případě dík za shrnutí vývoje včetně odkazů. Ještě jedna věta mě v příspěvku zaujala "...1.6Sce posílila na 84kw, ovšem je tak či onak vlivem emisních restrikcí nahrazována malými turbomotry 1.2 a později 1.3Tce....", přímo z ní křičí ta nesmyslnost malých objemů a přeplňování. Není to nějak moc profláknuté, ale někdejší souputník v kategorii benzínu 1.2 TCe "dojel" na změnu metodiky měření emisí z NEDC na WLTP, zatímco 1.6 SCe tuto změnu ustál.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od jirka87 »

diky za opravu tech udaju :-)

takto melo to vlakno vypadat. A ne ten 90strankovy kybl hnoje
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od Zajda »

1,2 TCe bych tipoval že zařízli spíš kvůli konstrukčním problémům s ředěním oleje a zakarbonováním než jen kvůli WLTP.
《》
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od jerry »

Národní park Bavorský les používá jako služební auta mimo jiné i Dacia Duster. Zřejmě cenové nabídce nešlo odolat. Ale stejně je to v Německu neobvyklé.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od jirka87 »

Nemyslím. V Německu jich jezdí opravdu hodně. Pořád je třeba brát v potaz systém obměny tamních aut. Koupíš auto a za 3 roky ho obměníš. To je pak téměř jedno co vlastně kupuješ, protože po dobu těch 3 let a cca 100 000km strop (u běžnýho člověka) to prostě vydrží ať už je tam 6válec nebo 3 válec...
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Dacia Duster - nové vlákno

Příspěvek od rhinos »

tak nevim. Clanek je docela zabavny. Prijde mi ze po pulce dostal redaktor cocku od vedouciho ze nesplnil zadani reklamy. Takze pro me prvni pulka vyzni se Dusteru obloukem vyhnout a na konci je napsano ze je to v podstate dobra koupe :D

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... e1a02420b/
Citroen C4 GP
Odpovědět