Re: Seat obecně
Napsal: pát 21 úno 10:17
Tlacovka hovori jasne:
Benzínové motory TSI
Pre nový CUPRA Leon sú na výber aj tri turbodúchadlom prepĺňané benzínové štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva 2.0 TSI.
S pohonom predných kolies sa kombinujú motory s výkonom 180 kW (245 k) a 221 kW (300 k). Sú k dispozícii pre hatchback aj kombi Sportstourer. Krútiaci moment, ktorý dosahuje maximum 370, resp. 400 Nm pomáha spoľahlivo preniesť na predné kolesá elektronický samosvorný diferenciál (VAQ). Tento systém dostáva informácie o uhle natočenia volantu, otáčkach kolies, momente zatáčania okolo zvislej osi a na základe toho reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá.
Tretiu alternatívu predstavuje motor 2.0 TSI s výkonom 228 kW (310 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je vyhradený exkluzívne pre kombi CUPRA Leon Sportstourer a kombinuje sa s pohonom všetkých kolies 4Drive.
Systém pohonu všetkých kolies 4Drive kontinuálne adaptuje rozdeľovanie krútiaceho momentu na jednotlivé nápravy podľa momentálnych jazdných podmienok. Na to využíva elektrohydraulicky ovládanú multilamelovú spojku, uloženú na konci kĺbového hriadeľa pred diferenciálom zadnej nápravy. Takéto usporiadanie skracuje reakčný čas systému a zlepšuje rozloženie hmotnosti na nápravy.
Vďaka optimálnej trakcii CUPRA Leon Sportstourer akceleruje z 0 na 100 km/h za menej ako 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť najvýkonnejšej verzie je elektronicky limitovaná na 250 km/h.
Všetky motory sa montujú výlučne s dvojspojkovou prevodovkou DSG, ktorá zabezpečuje rýchlejšie a mäkšie radenie. Voliaca páka už nie je s prevodovkou spojená mechanicky ale elektronicky technológiou shift-by-wire. To zvyšuje efektivitu a pôžitok z jazdy. Pri športovej jazde okrem toho vodič môže radiť aj manuálne s využitím páčok na volante.