No offense ale jako majitele dvou dieselových aut nelze váš názor brát celkem pochopitelně jako příliš nezaujatý. Přece nebudete shazovat své volby motorizací, že ano...
Anti-dieselová lobby je mi zcela u zadní části těla. Celou dobu hovořím o vlastních zkušenostech z provozu v SadoMaso kraji, když mě míjí drtivá většina osobních aut s diesely, o náklaďácích ani nemluvě.
Znova opakuju, že o nějakém viditelném kouření z výfuku nemluvím, "jen" o přímém vlivu na omezení procesu dýchání.
Díky za informace o benzenu, bezpochyby i benzinové motory vypouštějí spoustu škodlivin, ale možná v rámci nevyslovené obhajoby vlastních nekouřících úsporných dieselů (o filtrech se rovněž nezmiňujete..) jste "opomněl" dodat informace o škodlivosti emisí dieselů. A že vaše auta plní emisní normy "na jedničku", je v české realitě průběhu STK poněkud nepřesvědčivé. Opět nic osobního, taková je zdejší praxe, tak proč jí nevyužít.
I vaše informace o tom, že některé benzíny vám způsobují pálení očí, což považujete za horší, než jízdu za "starými" diesely je zajímavá a pro mě nová - osobně jsem nikdy nic podobného nezažil. Otázkou je, odhadem kolik je to procentuálně těch "některých" problematických benzínů, protože v mém případě je to u dieselů (bez rozlišení na starý, mladý, před smrtí etc.) cca 99,9%.
Edit. Každopádně přínosná debata, z níž vyplývá, že moderní přímovstřikové benzíny vypouštějí více/nebezpečnější škodliviny, než starší benzínové motory. A teď babo raď, v čem vlastně jezdit, když se závislosti na autě nedokážeme zbavit...
"Nejlépe" to vyřešit tak, že ani nevylezu z baráku, do auta nastoupím v garáži s odvětráváním a kdekoli ve větším provozu zapnu vnitřní okruh ventilace. Pak mi může být typ motorizace, filtr/nefiltr, katalyzátor/nekatalyzátor i množství/škodlivost vypouštěných jedů u řiti. A z auta vystupovat jen s kvalitním respirátorem.