Stránka 6 z 12

Re: Volvo

Napsal: sob 21 dub 12:29
od eLzyx
dejme tomu, jenže pokud nechceš zapadat mezi prvoplánovité "machýrky" tak Audi a BMW ze svého výběru škrtáš. Takže vlastně zbývá akorát Mercedes

Re: Volvo

Napsal: sob 21 dub 13:30
od řidičBOB
hele, mi je to u prdele, co si kdo myslí... Jezdím v tom, co se líbí mě. :D

Re: Volvo

Napsal: sob 21 dub 14:58
od HondaMan
eLzyx píše:dejme tomu, jenže pokud nechceš zapadat mezi prvoplánovité "machýrky" tak Audi a BMW ze svého výběru škrtáš. Takže vlastně zbývá akorát Mercedes
Mercedesem jezdí Rusaci takže taky ven...
Koncern je pro ovce, japonci pro důchodce, IT a FR auta jsou šmejd, ameriky hodně žerou a uvnitř jsou hnusný a korejce si snad nikdo normální nekupuje...

Co zbývá?

Re: Volvo

Napsal: ned 22 dub 17:38
od Xaltotun
Lexus IS-F, Evo a STi, tajper... su pre dochodcov?

Re: Volvo

Napsal: ned 22 dub 17:48
od řidičBOB
bavíme se o kategorii V90...

Re: Volvo

Napsal: sob 02 úno 15:32
od řidičBOB
Něco málo slov k tomu, co momentálně sedlám, čili: V90 T6 CrossCountry
exteriér/interiér: tohle je individuální záležitost; auto je v edici Ocean Race, což definuje barvu, protože ta je pouze jedna jediná - Crystal White Metallic. Stejně tak nelze vybrat typ sedadel - k dispozici pouze dvě barevné varianty Agnes sport seats. Kola 20"; lze připlatit 21čky.
Bílá barva tomu sluší, ale já bych jí nechtěl, protože je na tom vidět každý bordel. Ale hezké to je.
Sedadla jsou hodně sportovní, slušné boční vedení, člověk do toho zapadne jako Němec do krytu. Má to ale dvě nevýhody - při nastupování se vždycky otřu o bočnici opěradla a časem to tam jistě bude vidět .-( Druhou nevýhodou je, že tato sedadla neumí odvětrávání.
Jenom za včerejšek se mi stalo, že mne zastavili dva lidi s tím, jak je to krásné auto.
Jinak, co se týče zpracování - tady nemám nejmenší výhrady. Zpracování působí velmi přesvědčivě, materiály velmi kvalitně. Dřevo je dřevo, kůže je kůže a Al je Al. Řidič a spolujezdec jsou doslova obklíčeni palubkou, středovým tunelem a dveřmi. Tady člověk začne chápat, proč se o Volvu říká, že je bezpečné - ta hmota kolem tak prostě působí. Vysoká palubka, to se v moc autech nevidí. Praxí je spíš palubka, která se svažuje směrem dolů. Tahle konkrétní je v kůži a obšitá hrubou nití. To obšití je i na sedadlech, středovém tunelu a vlastně, kde kůže je. Samostatné plus bych dal volantu, který má široký věnec, což mám rád a disponuje obšitím perforovanou kůží.
Ovládací prvky jsou sice jiné, než jsem zvyklý já z koncernu, ale zvyknout se dá i na kriminál :D Takže nic zásadního se nekoná...možná bych jenom uvítal ukazatel teploty vody (když už oleje ne) a v režimu D (s nepřítomno) ukazatel zařazeného rychlostního stupně. Ten je pouze v manuálním módu, což je škoda. Jinak je digi displej ok - rozlišení v pohodě, lze nastavit asi 4 možnosti zobrazení, což není nic pro konzervu, jako jsem já.
Středový infotainment je v podstatě takový tablet. Opět - rozlišení ok, na otisky náchylný velmi. Volvo s tím počítá a tak dodává vlastní hadřík s logem :)) Je příjemné, že přes něj lze vypnout/zapnout velmi rychle prakticky všechny asistenční systémy, start/stop, automatické parkování, atd. Užitečné je jednoduché přepnutí adapt tempomatu do módu klasického tempomatu. Základní adapt má 3 módy: limiter, adapt tempomat a Pilot Assist - to poslední je pro odvážné milovníky každé píčoviny. Apple CarPlay funguje přes kabel spolehlivě. Celkově je to ovládání mnohem intuitivnější, než zažívám v novém Touaregu. Jako fajn bonus beru, že hlasitost se ovládá pořád kolečkem. Když jsem u toho, tak na palubě jsou pánově Bower&Wilkins (v bratru za skoro kilčo). Jako - nehraje to špatně, ale za to kilo bych si představoval ještě krapet více muziky. Úplně mne neoslovil ani mód koncertního sálu v Götteborgu. Celé to ale disponuje možností vlastního nastavení a tam jsme se už domluvili ;-)
Možná bych vypíchnul ještě panoramatické střešní okno, kde lze okno otevřít, ale ochrannou síťku zatáhnout. Takže auto můžu nechat stát před kanclem s otevřenou střechou, ale zataženou síťkou a nebude mi tak smažit sluníčko do interiéru a uvnitř nebude 200 stupňůch. Lze nastavit i fíčuru, že když je zavřené střešní okno, ale síťka stažená a náhodou začne svítit oskar a teplota v autě začne stoupat, síťka se sama zatáhne.
Za zmínku stojí také stěrače, které mají ostřikovače integrované v těle stěrače (za příplatek s výhřevem) a nevzniká tak situace, že ostřikovače nestříkají, kam mají - jako třeba u Arteonu nad 160kmh, kde prakticky nelze ostřikovat, protože nějaký soudruch ynženýr ve Vlkohradu rozhodl, že tam budou dávat slabší motůrek a on tak nedostříkne :))
světla: auto má ty nej světla, co tam lze pořídit - takže vše v LEDu + natáčení + stínování + různá intenzita na dálnic, na okresky, za deště. Chválím svícení zadních světel v režimu SPDS (AUTO) ve standardním nastavení - ve SWE je to tuším povinnost. Jinak jejich intelligent system funguje docela dobře. Přesedal jsem do toho z new Touareg, kde jsou IQ lights a ty svítí ještě o parník lépe. I systém stínování je tam na vyšší úrovni. Ale to je dáno tím, že mají více segmentů a tak si toho můžou dovolit víc...někdy až moc, protože sedět v Touaregu někdo s epilepsií, tak by se hodně vyskotačil. Ale Volvo musím pochválit zase za to, že i ve velké dálce pozná červená koncová světla a vůz odstínuje - tohle funguje určitě líp než v Touaregu. Asi lepší rozlišení kamery...
motor a tak kolem: tohle je asi to nejzásadnější... Začnu hned tím, co mne sejří nejvíc - 60l nádrž! To se opravdu posrali v kině! Jezdím někde kolem 11-13l a to jsem tak do +20 kmh nad limity. Tankuju každý den a to je vopruz jako prase. Beroun - Brno a zpět se na jednu nádrž udělat nedá. Nechápu, co za kreténa tohle vymyslel?!
Jinak je to klasika - dvoulitrové turbo; vlastně pardon - turbo + kompresor. Kdo není hluchý, tak hrubý zvuk kompresoru si nelze nevšimnout. V základu 228kW (Polestar to ještě umí lehce vylepšit), 8AT; tohle konkrétně 1893kg. No, žádný zázrak to není, ale kupodivu to jede velmi slušně - těch 300 kobyl tam lze najít. Do 200kmh to zrychluje velmi pěkně, i pružné zrychlení za 100/140/160/180 probíhá na úrovni. Zvuk je prostě V4 - s tím se nedá nic dělat. Na druhou stranu, slyšel jsem už i horší projev - třeba BMW 28i/30i. Za pochvalu také stojí fakt, že ve SWE ještě nikoho nenapadl tuning do reproduktorů. Takže, pokud to někdo nechce poslouchat, může využít stovky wattů pánů Bowerse&Wilkinsona.
Převodovka netrpí parkinsonem, řadí rychle, bez výrazných prodlev a chyb. Ani při změně R-D-R neprobíhá žádné cukání. Pádla na volantu přítomny - osobně nepoužívám.
Podvozek je Four-C - stavitelný, vzadu vzduch. Jak se sluší a patří na Volvo, jízda je bezchybná i na 20" pneu. Filtruje prakticky všechny nerovnosti, příčné buzerační prahy, atd. Při svižnější jízdě je stabilní, no moc odezvy se od něj čekat nesmí. Jako celek to funguje bezchybně. Nakonec - tohle auto není žádný závodník a ani nemá takové ambice. Spolehlivě ale převeze z místa A do místa B, i když jsou vzdálené tisíc kilometrů. Akorát je potřeba trochu častěji tankovat :D

Re: Volvo

Napsal: sob 02 úno 16:38
od abgx1
řidičBOB píše:Zvuk je prostě V4
:-o

Re: Volvo

Napsal: sob 02 úno 17:52
od HondaMan
Hezké počtení. Díky. V90 XC mám moc rád.
Ad ostřikovače: Takhle to má i Cactus za 3 kila :-D Super řešení. Opel to má stejně debilně jako Arteon resp. ještě debilněji, protože nemá rozprášení kapaliny, ale 3 nebo 4 tenké proudy jako Škoda 120 :-/

Předpokládám ale, že možnost slabé nafty nebo benzinu s reálným dojezden 400km je no-go.

Re: Volvo

Napsal: sob 02 úno 18:41
od řidičBOB
D5 je údajně hodně úsporná motorizace. Nejel jsem v tom, ale obávám se morálního problému, který bych měl s nechutným duněním čtyřvácové nafty a hlavně -100 koňských sil.
Možností je volba modelů XC 60/90, kde je nádrž 71l, což je o 100km vyšší dojezd. Ta 60tka vůbec není ošklivé auto...

Re: Volvo

Napsal: sob 02 úno 23:25
od honziss
XC60 se da za dvojku priplatit 70l nadrz, fakt to u V90 nejde? Radsi se nekde zeptwj, konfigurator neni 100% jak uz jsem zjistil taky..