Stránka 3 z 6
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 09:41
od merlin
Saab nema byt spotrebne zbozi, tak ani cena nebude ludova. Je to len dobre ze sa bude predavat maximalne po kusoch a nie v stovkach kusov, mna len odradzuje ze nemam doveru v buducnost Saabu...
Otazka na pana Jandu, neprehrieva sa tam Haldex? Vsetci moji znami s tatier co mali haldex tak na to nadavali (prehrievanie, nasledujuci unik oleja a obcas aj spalene lamely) nasledujuce auta uz kupovali ako permanentne 4x4.
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 09:48
od goes
saab zase nedela tak exkluzivni auta, aby mohl prodavat jednotky kusu, ta automobilka prodavat cca 15-20% toho co by potrebovala aby byla alespon na nule, tudiz toliko.
K haldexu - neumim si predstavit prehrivani haldexu apod. v ramci elektornicke ochrany a odopjovani. Ja znam hodne lidi co maji haldexy ci jine obdobne systemy a bydli v horach, jsou to lesnici co s tim jezdi po horach a v lesich apod. a nikdo ty problemy nema. Tudiz mozna to bude stejne kvalitni vec jako si zvolit hymnu s anglickym textem
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 09:56
od merlin
goes, nehnevaj sa ale porovnavat vase hory a tatry... to je ako porovnavat tatry a alpy
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 09:58
od goes
ano, je mi jasne, ze s tim vyjizdi na gerlach a ze vase lesni cesty apod. jsou uplne jine. proste tu nedelej z toho systemu neco, co je spatne, ne, pouziva se to bezne v opravdu tezkem prostredi a hory v tom nehraji roli a neprehriva se to a ani nema poradne jak. tedy ano umim si pro chtenem zachazeni dojit k prehrati, tedy chovani, kdy delas zamerne to, ze se ti predni kola stabilne protaci a zadni blokujes. a hlavne odpojis teplotni senzory, aby se to prehralo a zacalo tect. je zajimave, ze na offroadech a trilech ty systemy vydrzi, ovsem tvym znamym ne. a jeste v hromadnem mnozstvi.
Nicmene koncim tuto debatu, vymyslis si a diskuse je o 9-5.
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 10:07
od pjanda
goes píše:saab zase nedela tak exkluzivni auta, aby mohl prodavat jednotky kusu, ta automobilka prodavat cca 15-20% toho co by potrebovala aby byla alespon na nule, tudiz toliko.
To neni presne, tedy alespon podle informaci, ktere mam k dispozici. Naposledy zastupci Saabu rikali, ze jim staci 75 000 aut pro dosazeni "nuly", takze jsou dnes na nejakych 40 %. Ale trea pri soucasnych cenach staci jeste mene
merlin píše:Otazka na pana Jandu, neprehrieva sa tam Haldex? Vsetci moji znami s tatier co mali haldex tak na to nadavali (prehrievanie, nasledujuci unik oleja a obcas aj spalene lamely) nasledujuce auta uz kupovali ako permanentne 4x4.
Nepamatuji podobne problemy s Haldexem zadne generace. U Saabu 9-5 zatim nedovedu rici, nejak zvlast jsem haldex zatim nezatizil, ale jezdil jsem s desitkami aut s Haldexem zpusobem, kterym je bude pouzivat par promile lidi, presto s nim nikdy nebyly problemy. A myslim, ze kdyz se neco podobneho dela s premotorovanou ex-predokolkou, ma Haldex vzhledem k prenasenym vykonum hodne prace. Prehral jsem v zivote kde co vcetne elektromotoru u hybridu, ale haldex si nikdy nestezoval.
Samozrejme, vychazim vesmes z kratkodobe zkusenosti do par tkm (jen Audi S3 jsem jezdil asi 40 tkm nebo 60 tkm), takze pokud se to neprojevuje hned (kour, ohen, kontrolka...
), ale az dlouhodobym opotrebenim, neumim soudit. Ale zrovna S3 byla jeste Haldex I ze zacatku jeho kariery, navic naladeny hodne aktivne, takze tam by snad musel za ty km odejit . A to auto jezdi dodnes. ma pres 100 tkm a v Haldexu se akorat menily naplne...
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 10:11
od goes
PJ: tak ze saabu a spykeru chodi casto zpravy takove, ze se navzajem vyvraci. tech 75tis. jsem taky cetl a pak sem cetl 120tis. takze tezko rici, jsou proste na stavu 25-40% aby byli na nule.
PS - prisla mi nabidka od prodejce na 9-5 z cenikove ceny jakekoli verze zakladni sleva 18%. dle meho by se na miste jeste neco uhadalo a tech 20-25% bude realnych. A to se dostaneme za solidne vybaveny vuz vyssi stredni tridy na cenu baj voko mega, coz neni uplne marne.
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 10:15
od merlin
Podla mna nie je problem v sile ktoru prenasa Haldex ale v dlzke pouzitia. Ked ma clovek penzion a potrebuje stale nieco vybavovat, zasobovat tak na snehu denne prejde aj 200km a to v rezime neusteleho zopnutia Haldexu. Ja sa nebojim vyliest na chatu alebo terenu, ja sa bojim dlhodobeho zopnutia.
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 10:18
od goes
neumim si predstavit ot neustale sepnuti haldexu apod. navic jak jsem psal, haldex ma tepelne ochrany a v pripade, ze stoupne teplota nad mez, ktera je daleko od teploty privadejici problemy, tak spojku odpoji a je to jen predokolka. Navic tu mluvis o hafo pripadech, kdy ta auta mela tyto problemy, to je proste kravina. Navic v ramci rychlosti chladnuti te naplne, by musel jet nonstop v prokluzu desitky kilometru a v ramci toho, ze se lamely toci porad
no proste ses do toho zamotal. a co hydro spojka u subu, ta vydrzi co? jine pripojitelne systemy s visko spojkou to taky zvladly co? ovsem haldex ne
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 10:26
od Deli
goes píše:PS - prisla mi nabidka od prodejce na 9-5 z cenikove ceny jakekoli verze zakladni sleva 18%. dle meho by se na miste jeste neco uhadalo a tech 20-25% bude realnych. A to se dostaneme za solidne vybaveny vuz vyssi stredni tridy na cenu baj voko mega, coz neni uplne marne.
to už je lepší
Re: Saab 9-5 2011
Napsal: sob 19 bře 10:27
od goes
na druhou stranu dix zajisti na insignii 24%