Stránka 3 z 6

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 09:41
od merlin
Saab nema byt spotrebne zbozi, tak ani cena nebude ludova. Je to len dobre ze sa bude predavat maximalne po kusoch a nie v stovkach kusov, mna len odradzuje ze nemam doveru v buducnost Saabu...

Otazka na pana Jandu, neprehrieva sa tam Haldex? Vsetci moji znami s tatier co mali haldex tak na to nadavali (prehrievanie, nasledujuci unik oleja a obcas aj spalene lamely) nasledujuce auta uz kupovali ako permanentne 4x4.

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 09:48
od goes
saab zase nedela tak exkluzivni auta, aby mohl prodavat jednotky kusu, ta automobilka prodavat cca 15-20% toho co by potrebovala aby byla alespon na nule, tudiz toliko.

K haldexu - neumim si predstavit prehrivani haldexu apod. v ramci elektornicke ochrany a odopjovani. Ja znam hodne lidi co maji haldexy ci jine obdobne systemy a bydli v horach, jsou to lesnici co s tim jezdi po horach a v lesich apod. a nikdo ty problemy nema. Tudiz mozna to bude stejne kvalitni vec jako si zvolit hymnu s anglickym textem ;)

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 09:56
od merlin
goes, nehnevaj sa ale porovnavat vase hory a tatry... to je ako porovnavat tatry a alpy ;)

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 09:58
od goes
ano, je mi jasne, ze s tim vyjizdi na gerlach a ze vase lesni cesty apod. jsou uplne jine. proste tu nedelej z toho systemu neco, co je spatne, ne, pouziva se to bezne v opravdu tezkem prostredi a hory v tom nehraji roli a neprehriva se to a ani nema poradne jak. tedy ano umim si pro chtenem zachazeni dojit k prehrati, tedy chovani, kdy delas zamerne to, ze se ti predni kola stabilne protaci a zadni blokujes. a hlavne odpojis teplotni senzory, aby se to prehralo a zacalo tect. je zajimave, ze na offroadech a trilech ty systemy vydrzi, ovsem tvym znamym ne. a jeste v hromadnem mnozstvi.

Nicmene koncim tuto debatu, vymyslis si a diskuse je o 9-5.

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 10:07
od pjanda
goes píše:saab zase nedela tak exkluzivni auta, aby mohl prodavat jednotky kusu, ta automobilka prodavat cca 15-20% toho co by potrebovala aby byla alespon na nule, tudiz toliko.
To neni presne, tedy alespon podle informaci, ktere mam k dispozici. Naposledy zastupci Saabu rikali, ze jim staci 75 000 aut pro dosazeni "nuly", takze jsou dnes na nejakych 40 %. Ale trea pri soucasnych cenach staci jeste mene ;)
merlin píše:Otazka na pana Jandu, neprehrieva sa tam Haldex? Vsetci moji znami s tatier co mali haldex tak na to nadavali (prehrievanie, nasledujuci unik oleja a obcas aj spalene lamely) nasledujuce auta uz kupovali ako permanentne 4x4.
Nepamatuji podobne problemy s Haldexem zadne generace. U Saabu 9-5 zatim nedovedu rici, nejak zvlast jsem haldex zatim nezatizil, ale jezdil jsem s desitkami aut s Haldexem zpusobem, kterym je bude pouzivat par promile lidi, presto s nim nikdy nebyly problemy. A myslim, ze kdyz se neco podobneho dela s premotorovanou ex-predokolkou, ma Haldex vzhledem k prenasenym vykonum hodne prace. Prehral jsem v zivote kde co vcetne elektromotoru u hybridu, ale haldex si nikdy nestezoval.

Samozrejme, vychazim vesmes z kratkodobe zkusenosti do par tkm (jen Audi S3 jsem jezdil asi 40 tkm nebo 60 tkm), takze pokud se to neprojevuje hned (kour, ohen, kontrolka... ;) ), ale az dlouhodobym opotrebenim, neumim soudit. Ale zrovna S3 byla jeste Haldex I ze zacatku jeho kariery, navic naladeny hodne aktivne, takze tam by snad musel za ty km odejit . A to auto jezdi dodnes. ma pres 100 tkm a v Haldexu se akorat menily naplne...

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 10:11
od goes
PJ: tak ze saabu a spykeru chodi casto zpravy takove, ze se navzajem vyvraci. tech 75tis. jsem taky cetl a pak sem cetl 120tis. takze tezko rici, jsou proste na stavu 25-40% aby byli na nule.

PS - prisla mi nabidka od prodejce na 9-5 z cenikove ceny jakekoli verze zakladni sleva 18%. dle meho by se na miste jeste neco uhadalo a tech 20-25% bude realnych. A to se dostaneme za solidne vybaveny vuz vyssi stredni tridy na cenu baj voko mega, coz neni uplne marne.

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 10:15
od merlin
Podla mna nie je problem v sile ktoru prenasa Haldex ale v dlzke pouzitia. Ked ma clovek penzion a potrebuje stale nieco vybavovat, zasobovat tak na snehu denne prejde aj 200km a to v rezime neusteleho zopnutia Haldexu. Ja sa nebojim vyliest na chatu alebo terenu, ja sa bojim dlhodobeho zopnutia.

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 10:18
od goes
neumim si predstavit ot neustale sepnuti haldexu apod. navic jak jsem psal, haldex ma tepelne ochrany a v pripade, ze stoupne teplota nad mez, ktera je daleko od teploty privadejici problemy, tak spojku odpoji a je to jen predokolka. Navic tu mluvis o hafo pripadech, kdy ta auta mela tyto problemy, to je proste kravina. Navic v ramci rychlosti chladnuti te naplne, by musel jet nonstop v prokluzu desitky kilometru a v ramci toho, ze se lamely toci porad ;) no proste ses do toho zamotal. a co hydro spojka u subu, ta vydrzi co? jine pripojitelne systemy s visko spojkou to taky zvladly co? ovsem haldex ne :)

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 10:26
od Deli
goes píše:PS - prisla mi nabidka od prodejce na 9-5 z cenikove ceny jakekoli verze zakladni sleva 18%. dle meho by se na miste jeste neco uhadalo a tech 20-25% bude realnych. A to se dostaneme za solidne vybaveny vuz vyssi stredni tridy na cenu baj voko mega, coz neni uplne marne.
to už je lepší :)

Re: Saab 9-5 2011

Napsal: sob 19 bře 10:27
od goes
na druhou stranu dix zajisti na insignii 24%