goes píše:saab zase nedela tak exkluzivni auta, aby mohl prodavat jednotky kusu, ta automobilka prodavat cca 15-20% toho co by potrebovala aby byla alespon na nule, tudiz toliko.
To neni presne, tedy alespon podle informaci, ktere mam k dispozici. Naposledy zastupci Saabu rikali, ze jim staci 75 000 aut pro dosazeni "nuly", takze jsou dnes na nejakych 40 %. Ale trea pri soucasnych cenach staci jeste mene

merlin píše:Otazka na pana Jandu, neprehrieva sa tam Haldex? Vsetci moji znami s tatier co mali haldex tak na to nadavali (prehrievanie, nasledujuci unik oleja a obcas aj spalene lamely) nasledujuce auta uz kupovali ako permanentne 4x4.
Nepamatuji podobne problemy s Haldexem zadne generace. U Saabu 9-5 zatim nedovedu rici, nejak zvlast jsem haldex zatim nezatizil, ale jezdil jsem s desitkami aut s Haldexem zpusobem, kterym je bude pouzivat par promile lidi, presto s nim nikdy nebyly problemy. A myslim, ze kdyz se neco podobneho dela s premotorovanou ex-predokolkou, ma Haldex vzhledem k prenasenym vykonum hodne prace. Prehral jsem v zivote kde co vcetne elektromotoru u hybridu, ale haldex si nikdy nestezoval.
Samozrejme, vychazim vesmes z kratkodobe zkusenosti do par tkm (jen Audi S3 jsem jezdil asi 40 tkm nebo 60 tkm), takze pokud se to neprojevuje hned (kour, ohen, kontrolka...

), ale az dlouhodobym opotrebenim, neumim soudit. Ale zrovna S3 byla jeste Haldex I ze zacatku jeho kariery, navic naladeny hodne aktivne, takze tam by snad musel za ty km odejit . A to auto jezdi dodnes. ma pres 100 tkm a v Haldexu se akorat menily naplne...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n