KTM X-Bow

Co se jinam nevejde.
Odpovědět
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

KTM X-Bow

Příspěvek od M.Z. »

Tak pro všechny zájemce, tady budu popisovat své pokroky při řízení této šílenosti.

Koupil jsem to úplně náhodou, když se mi Mad Joe zmínil (byl jsem si u něj vloni v září, akorát pro brzdové destičky na M2 a vyklubaly se z nich nejdražší desky na světě :D ), že si to hodlá pořídit. Klepal jsem si na čelo, k čemu to bude mít a kecali jsem dál o jiných věcech.


Doma jsem mrknul na nabídku a měl jsem štěstí, akorát v Praze naskočilo v inzerci moje auto, jinak je nabídka v ČR prakticky nulová.
V pátek večer jsem poslal poptávku, v úterý jsme se na něj zajeli podívat a v pátek jsem si tu věc odvážel na vleku domů...

Stihl jsem pouze pár teplých dní a pak čekal na letošní sezónu a ta konečně začala. Pokud nechčije, s autem poctivě dojíždím denně cca 120km v kolečku do práce. Samozřejmě mimo dálnici a poctivě trénuju na první Nordschleife s KTM.

Není to prdel, noo, myslím, že budu zpočátku pomalejší, než v M2, ale nechám se překvapit. Už si na to trochu zvykám a ve známých zatáčkách, jsem o cca 10km/h rychlejší, než s M2. Dá se s tím brzdit fakt nesmyslně pozdě, ale ten přímý kontakt s okolím, je až strašidelný a pořád mám zábrany.

Trochu jsem laboroval s přítlakem, protože auto bylo ve vysokých rychlostech neklidné a byl to boj o život. Nikdy bych nevěřil, jaký zázrak udělá přestavění křídla do jiné polohy, teď už to funguje, dle mých představ. Řízení reaguje i na milimetrový posun volantu a okamžitě přední kola reagují, před zatáčkou stačí i v nesmyslné rychlosti pouze centimetrový posun volantu, auto zaklekne, zatočí a pak už je možné drtit plyn a vytvářet géčka, neskutečný pocit... když je na to prostor, lze čitelně přecházet do smyku, ale samozřejmě je třeba vědět co děláte a co budete dělat v následující vteřině. Jelikož je auto prosté jakýchkoliv moderních vymožeností (ABS, posilovač řízení, či brzd) je každá jízda zároveň i fitness, něco jako na motokárách, procvičíte si zejména ramena. Večer už není třeba navštěvovat fitko :)

Převodovka je hezky krátká, řazení lahůdkové a i když má auto 380k, maximálka je pouze okolo 230km/h, protože už šestka štěká v omezovači, ale je to samozřejmě způsobeno i velkým sklonem křídla, přítlak je veliký, tuším okolo 400kg dle seřízení křídla.

Auto za jízdy působí domem, že se řítí nějaká pohádková příšera, strašně řve, syčí, už chybí jen plameny. Je třeba si zvyknout na neskutečnou pozornost okolí, neustále někdo auto fotí a málokdy natankuju, aniž by se někdo nedal do řeči a to je prakticky denně, neboť cestou domů, pokaždé tankuje, vzhledem k 36l pidinádrži a spotřebě 14l...

Na ježdění jsem neměl v posledních 3 letech moc času, tak to snad s KTM trochu napravím a budu trochu pravidelněji navštěvovat okruhové dny.

Zatím je toto pro mě takový automobilový Olymp :x
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2539
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: KTM X-Bow

Příspěvek od Vrooom »

Cool vozitko, premyslim jak se s tim musi jezdit. Asi bych mel strach jak to nema abs. To mi prijde jako dobry pomocnik aby se cloveku v zatacce neblokly kola kdyz to pokazi. To se neda koupit vetsi nadrz? Kdyz se to dela jako zavodak, urcite to nebude mit 36l nadrz :)
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: KTM X-Bow

Příspěvek od M.Z. »

Všechny tyhle karbon a trubkové šílenosti, jsou na řízení vyšší dívčí, ale je to o zvyku a návrat ke kořenům řízení. Nic ti nedá zadara.
Nádrž lze 70l, za starší mi napočítali přes 100000,- bez dph... to to radši projezdím.

Jinak je i docela legrace to pojistit, neskutečný problém.
ktm.jpg
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: KTM X-Bow

Příspěvek od jarka »

Super počtení, jen houšť :) - určitě nebudu sám, kdo si to rád přečte. 380 koní v tomhle balení musí být strašný a k tomu ještě aero - prostě trochu jiný svět. Jaký na týhle divočině máš gumy?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: KTM X-Bow

Příspěvek od M.Z. »

Dávají tam standardně Toyo, ale na můj styl jízdy, mají zadní pneu životnost tak 5tkm, tak už tam mám osvědčený Federal RS-R a fungují velice dobře.
Předky na tom tolik netrpí a brzdy už vůbec ne, velkou část zpomalování, řeší ubrání plynu a nastane brzdný účinek otevřeného padáku, ta lopata dělá hrozný přítlak. Když se omylem octnu na dálnici, tak se fakt skoro nemusí brzdit, vše řeší aerodynamický odpor. Velká frajeřina by bylo stavitelné křídlo z místa řidiče :)
Když se přežene nájezd a přebrzdí se, tak to jde bokem na některou stranu, když se člověk neposere, tak je z toho pěkný nabržděný driftík.
Brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou, se dá ladit kolečkem, ale nechal jsem si to nastavit v servise a nehrabu na to, docela mi nastavení vyhovuje.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Odpovědět