od zdeny » pon 13 kvě 19:20
Radil bych vyměnit mechanika, protože neví, o čem plácá. Předně, motro nějakou kompersi vždycky MÁ. A to natolik vysokou, že stačí k nastartování, tedy zážehu paliva. Pokud je hodně opotřebenej, tak z 99,9% se to projeví napřed tím, že začne zvyšovat soitřebu oleje. A to do té míry, až ho někdo zadře, pak je možné, že ztratí část z původní komprese, ale zase ne na všech válcích naráz. Kolik ten motor má najeto? Okud má 250 tisíc, tak zcela jistě není bez komprese. nevím, co a jak tvůj mechanik měřil a čím. Dále, pokud by bylo vadné těsnění pod hlavou, tak to opět není důvod k nenastartování. Motor nastartuješ bez problému, ale z výfuku půjde bílý hulán = voda v oleji. Dále - pokud auto jezdilo a kleklo "ze dne na den" tak zcela jistě na 200% opět na vině není ztráta komprese, protože ta nepřijde naráz, ale postupně - od spotřeby oleje počínaje, až po ztrátu výkonu a vysokou spotřebu. Mám mkIII ale s 1,8i, kolik má najeto, netuším, i když všechyn indicie nasvědčjí, že má fakticky těch 112.000km, co je na tachometr. Oleje nežer ani omylem a psotřeba na dlouhé trase je v reálu od 6,2 do 7l/100km, při příměststské a měststké jízdě kolem 7,6-7,8/100. Motor je to velmi slušná aprávě že nad 3000rpm ožívá a je to cítit a jde krásně do otáček až do omezovače. Jenže neznám SCi přímovstřik, takže nemohu posoudit. Spíše si matně vzpomínám na kolegu, který právě u SCi řešil před mnoha a mnoha lety výměnu motoru na zárurku, protože měl vydřené vložky - není náhodou tento motor bezvložkový? to nevím, jen se mi něco mate v hlavě a je dost možné, že se pletu. Ale s tou ztrátou komprese se i to vůbec nezdá pravděpodpobné, natož rálné. To by nepřišlo po 1500km a naráz. Ať to mechanik zkusí znovu a lépe, jistě má diagnostiku a jí si nesměle tipuji na problém s dodávkou paliva.