Ford Mondeo MK3

Cadillac, Dodge, Ford, Hummer, Chevrolet, Chrysler ad.

Ford Mondeo MK3

Příspěvekod system32svk » sob 11 kvě 15:28

Koupil som ojete 2004 Ford Mondeo MK3 1.8 SCI, prejel sem na nem 1500km, byl sem v servisu na vymenu oleje a olejoveho fitra.
Auto jelo jak ma, a par tydnu na to nechtelo rano nastartovat pri -3 stupnech.
Dobili sme baterku na 13 voltov, skontrolovali sme poistky, vymenili zapalovaci svicky ale nic nepomohlo.
Auto bylo odtahnute do servisu, a ted mi mechanik zavolal, ze bude muset rozebrat motor jelikoz je slabej tlak ve vsech valcich krom prvniho. Vstrikovani paliva i zapalovani je prej v poradku.
Oprava prej bude minimalne 15 000kc...Ma nekdo podobne zkusenosti ze co by to mohlo bejt?...ja doufam ze je to jenom spatne tesneni. Auto bylo predtym naprosto v poradku.
system32svk
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11 kvě 15:13

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod jirka87 » pon 13 kvě 07:03

Nikdo neodovedel, tak ja to zkusim...

1) Unik tlaku ze vsech valcu naraz normalni neni (dobre..ze 3 valcu ze 4)
2) Prave studene by to melo startovat lepe, pokud se bavime o kompresi, protoze v tu chvili ma ten motor tu kompresi v podstate nejvetsi a postupnym zahrivanim ji "ztraci"
3) "Dobili sme baterku na 13 voltov" - to jde ? Vic jak 12,8 jsem asi jeste nevidel
4) Cena opravy...Hodne dobre bych to zvazil. Mondeo mk3 je fajn auto, ale ty benziny jsou proslule spotrebou oleje (nevim jestli to plati i pro Sci verzi), ta 1.8i nejede asi nijak fantasticky, spotreba taky nebude 6,5 a pokud bych mel do 20let staryho auta vrazit 25tis za opravu motoru, tak to asi radsi ne-e.
5) Kdysi jsem narazil nekde na lidi, co ty motory generalkujou a "zbavuji" je prave te spotreby oleje. Cena byla nekde okolo 25tis Kč, ale uz jeto nejaka doba. Ted jsem nasel v rychlosti jenom tohle : https://auto.bazos.cz/inzerat/103654957 ... eralce.php

Zaverem - tesneni pod hlavou jo..proc ne..Ono to stejne nema rozvody tusim, ne ? To je hnany retezem, ale dal bych nesel...To uz teda RADSI kdyz uz koupit to Mondeo cele druhe za 30 vybydlene s dobrym motorem a prehazet si veci + mi zustane pul auta na nahradni dily. Napr : https://auto.bazos.cz/inzerat/104537116 ... 18-SCI.php
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 553
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod system32svk » pon 13 kvě 08:44

spotrebu sme mali kolem 7.4 L pri normalnej jazde aj mimo mesta

...Prave mi volal mechanik...prej byl motor v minulosti rozebrany a nejaky sroub byl spatne utahly, pretrhnul se retez nebo neco podobne, su poskozeny ventily valcu...oprava bude 40 000kc...tak to asi nema smysl kdyz mne stalo auto 35 000...jdu se na to dnes podivat ale je to proste v prdeli
system32svk
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11 kvě 15:13

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod k86 » pon 13 kvě 09:00

SCi neni spatnej motor, ale jedine co se na tom draze vysira je prave ten primovstrik.

Tohle ale nebude ten pripad.
Podle toho co rika mechanic, tak se ten motor potkal kdyz se prethrl rozvodovy remen (nebo retez).
Tady bude asi lepsi sehnat jinej motor, ale mala investice to taky nebude.
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
 
Příspěvky: 791
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod zdeny » pon 13 kvě 19:20

Radil bych vyměnit mechanika, protože neví, o čem plácá. Předně, motro nějakou kompersi vždycky MÁ. A to natolik vysokou, že stačí k nastartování, tedy zážehu paliva. Pokud je hodně opotřebenej, tak z 99,9% se to projeví napřed tím, že začne zvyšovat soitřebu oleje. A to do té míry, až ho někdo zadře, pak je možné, že ztratí část z původní komprese, ale zase ne na všech válcích naráz. Kolik ten motor má najeto? Okud má 250 tisíc, tak zcela jistě není bez komprese. nevím, co a jak tvůj mechanik měřil a čím. Dále, pokud by bylo vadné těsnění pod hlavou, tak to opět není důvod k nenastartování. Motor nastartuješ bez problému, ale z výfuku půjde bílý hulán = voda v oleji. Dále - pokud auto jezdilo a kleklo "ze dne na den" tak zcela jistě na 200% opět na vině není ztráta komprese, protože ta nepřijde naráz, ale postupně - od spotřeby oleje počínaje, až po ztrátu výkonu a vysokou spotřebu. Mám mkIII ale s 1,8i, kolik má najeto, netuším, i když všechyn indicie nasvědčjí, že má fakticky těch 112.000km, co je na tachometr. Oleje nežer ani omylem a psotřeba na dlouhé trase je v reálu od 6,2 do 7l/100km, při příměststské a měststké jízdě kolem 7,6-7,8/100. Motor je to velmi slušná aprávě že nad 3000rpm ožívá a je to cítit a jde krásně do otáček až do omezovače. Jenže neznám SCi přímovstřik, takže nemohu posoudit. Spíše si matně vzpomínám na kolegu, který právě u SCi řešil před mnoha a mnoha lety výměnu motoru na zárurku, protože měl vydřené vložky - není náhodou tento motor bezvložkový? to nevím, jen se mi něco mate v hlavě a je dost možné, že se pletu. Ale s tou ztrátou komprese se i to vůbec nezdá pravděpodpobné, natož rálné. To by nepřišlo po 1500km a naráz. Ať to mechanik zkusí znovu a lépe, jistě má diagnostiku a jí si nesměle tipuji na problém s dodávkou paliva.
zdeny
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 10 čer 12:07

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod jirka87 » pon 13 kvě 22:58

Pokud se dokurví směs a podpálí se ventily, tak bys tu kompresi hledal celkem marně. Dým by předtím nebyl, zvýšená spotřeba oleje asi také ne...

Pokud došlo k ohnutí ventilů vlivem posunutí časování nebo teda až klidně přetržení řetězu, tak tu kompresi taky nenajdeš, protože motorem ani neotočíš natolik abys ji změřil...Nebo ikdyby řetěz neprasknul a ventily byly jen ohnuté natoli, že by motorem otočit šlo, tak otočíš motorem a kompresi co ? Nenajdeš...

Hádat takhle z diskuze co tomu motoru reálně je nejde. To musí vědět ten mechoš a radit někomu, ať kopne do řiti mechanika právě z důvodu výše napsaného je blbost.

Auto bych si nechal a koupil druhé. Pokud možno obyčejný 2litr, nebo 1.8i...Zůstane ti celá kastle, vnitřek, nápravy..Pokud nebydlíš v paneláku, je to jasná volba.
jirka87
Mistr volantu
 
Příspěvky: 553
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod system32svk » úte 14 kvě 09:05

Dekuji za odpovede, vcera sem se byl podivat na auto a mechanik mi vse vysvetlil.

Motor je momentalne komplet rozebrany, napinak na retez v motoru byl dolamany na kusy a nebyl poradne utahlej, prej byl motor rozebrany v minulosti...retez se uvolnil a poskodil vse naokolo.

Krouzky a tesneni kolem valcu su poskozene, stejne ti ventily.

Oprava prej bude pres 40 000 pokud pouzije nejlevnejsi dily, a za montaz ineho motora chce 15 000 plus motor samozrejme.
uz ted mu dluzim 4000 jenom za diagnostiku a rozobranie motora

Auto ma najeto 291 000, mam ho 3 mesice

skusim kontaktovat predosleho majitela ale pochybuju ze mi vrati penize... a jo bydlim v panelaku :D
stejne bych si to auto ale chtel nechat jelikoz interier a exterier je naprosto v poradku
system32svk
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11 kvě 15:13

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod zdeny » úte 14 kvě 11:51

system32svk píše:Dekuji za odpovede, vcera sem se byl podivat na auto a mechanik mi vse vysvetlil.

Motor je momentalne komplet rozebrany, napinak na retez v motoru byl dolamany na kusy a nebyl poradne utahlej, prej byl motor rozebrany v minulosti...retez se uvolnil a poskodil vse naokolo.

Krouzky a tesneni kolem valcu su poskozene, stejne ti ventily.

Oprava prej bude pres 40 000 pokud pouzije nejlevnejsi dily, a za montaz ineho motora chce 15 000 plus motor samozrejme.
uz ted mu dluzim 4000 jenom za diagnostiku a rozobranie motora

Auto ma najeto 291 000, mam ho 3 mesice

skusim kontaktovat predosleho majitela ale pochybuju ze mi vrati penize... a jo bydlim v panelaku :D
stejne bych si to auto ale chtel nechat jelikoz interier a exterier je naprosto v poradku


V tom případě to nejde dohromady s tvojí informací - že auto normálně išlo...Toto nemohlo íst normálne :-)
zdeny
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř 10 čer 12:07

Re: Ford Mondeo MK3

Příspěvekod system32svk » úte 14 kvě 13:09

no nevim co rict...je mozne ze malo menej vykonu ako by malo mat ale stejne mi motor prisiel dostatocne vykonny, tak na pol plynu vedel v pohode pretocit kola pri rozjedu aj z dvojky (co vacsinou nedelam ale nekdy si je treba pohnout at nebrzdim ostatnych)
system32svk
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11 kvě 15:13


Zpět na Americká auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků