Stránka 17 z 21

Re: Ford obecně

Napsal: úte 08 srp 12:52
od oxik
Najdi si na Googlu "ford ecat free" a přes ford fórum se tam proklikej..případně zrovna u filtru na stránkách výrobce např. MANNu si zadáš auto a k němu ti vyjedou všechny filtry.

Re: Ford obecně

Napsal: pát 11 srp 21:00
od Slav3k
Tak se přiznám, že jsem z toho zmatený.
Na eshopu jsem si navolil svůj typ auta (věřím že to je FORD FOCUS II kombík (DA_) 1.6, 74kW; HWDA ... No a našel jsem si dle eshopu kompatibilní olejový filter a spokojeně si ho nesu domů.
Teď se dívám na youtube na nějaký tutoriál jak měnit olej a filter u Fíkuse II a ten borec tam dává filtr zcela jiný, nepodobný tomu co mi vydali v shopu. Ten co mám já je taková bílá plechová věc se závitem a ve videu vidím něco zcela jiného. Teď jsem z toho opravdu zmatený. Proč mi eshop ukázal že tenhle MANN filter je pro focus II, když asi není?

Pomůže někdo objasnit záhadu?

Mám toto:
MANN https://mlparts.cz/autodily/ford/focus- ... tId=106753

Ve videu tam dávali tohle:
https://mlparts.cz/front/product/default/419412

Video tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=_VjVkUAhR-U&t=66s

Re: Ford obecně

Napsal: pát 11 srp 21:36
od vonkreuz
Dojdi k autu, zvedni kapotu a posviť si lampou/čelovkoi/mobilem do míst, které vidíš v návodu. Bude tam celkem dobre vidět a můžeš se přesvědčit jaký typ je ve vašem autě... To co je v návodu funguje na principu vyměnitelné vložky a opakovaně použitelného obalu. Ty máš koupený jednorázový filtr.

Re: Ford obecně

Napsal: pát 11 srp 21:47
od vonkreuz
Asi jsem to vyřešil. Ten návod co jsi poslal je naftový motor.
Hledej návod na svůj motor, myslím že máte 1.6 benzín.
Při výměně lze očekávat, že na výpustném šroubu olejové motorové vany je podložka z mědi. Je více než výhodné ji "vyžínat" aby změkla a po dotažení se přizpůsobila šroubu a vaně.

Re: Ford obecně

Napsal: pát 11 srp 21:56
od Slav3k
Je to možné. A nebo zjistím, že tam lze instalovat obojí jak tu vložku, tak ten jednoráz. No uvidím podívám se. Zaráží mě ale, že v návodu nemužu nic o filtru olejovém najít.

Re: Ford obecně

Napsal: pát 11 srp 22:24
od vonkreuz
Oba systémy mít nemůžeš. Jednorázový má závit uprostřed. Obal vyměnitelného má zavit na vnitřním obvodu. Budeš tam mít ten co už máš doma.
Výměnu oleje v uživatelské příručce nemáš, protože to je servisní úkon pro servisy a ne pro majitele.

Re: Ford obecně

Napsal: sob 12 srp 07:52
od Slav3k
vonkreuz píše:Asi jsem to vyřešil. Ten návod co jsi poslal je naftový motor.
Při výměně lze očekávat, že na výpustném šroubu olejové motorové vany je podložka z mědi. Je více než výhodné ji "vyžínat" aby změkla a po dotažení se přizpůsobila šroubu a vaně.
Co to znamená to "vyžínat"? Nerozumím tomuto termínu. Díky za objasnění

Re: Ford obecně

Napsal: sob 12 srp 09:26
od vonkreuz
UTFG :D
Podložku pověsit na železný drát, nad plynovým vařičem pořádně rozpálit a schladit hned ve vodě. Čistě technicky u železa by toto bylo kalení, ale u mědi se to nazývá žíhání. Podložka tím změkne a při dotažení výpustného šroubu se přizpusobí povrchu a tím lépe těsní.

Re: Ford obecně

Napsal: sob 12 srp 12:50
od Slav3k
Takže olej je vyměněn, nakonec tam žádná podložka nebyla. Nevadí :). I filtr pasoval, tak příště už budeme vědět.

Ovšem zjistili jsme takovou malou nepříjemnost. Když už jsme se v tom hrabali, tak jsme se šli podívat na vzduchový filtr a zjistili jsme, že ten plastový kryt, který dosedá na ten filtr má úplně vychozené ty šrouby, které mají přitláčet vrchní část krytu na těsnění kolem filtru. Jsou to samořezné šrouby, které se mají držet v plastové díře, jenomže samozřejmě ty díry jsou už kompletně opotřebované, takže tam ty šrouby jen tak volně leží, ale nepřitlačují ten kryt na těsnění.

Máte někdo zkušenost s tímhle problémem?

Re: Ford obecně

Napsal: sob 12 srp 13:26
od vonkreuz
Máš 3 řešení.
1, koupíš osobně na vrakovišti nebo v inzerci "nový" použitý filtr box s nevychozenými závity
2, vychozené díry zaleješ lepidlem na plast a po vytvrzení navrtáš díru menšího průměru a znova použiješ samořezný šrouby
3, díry zvětšíš, vlepíš do nich 2 matice nad sebou s klasickým zavitem a použiješ k nim šrouby s klasickým zavitem