Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Cadillac, Dodge, Ford, Hummer, Chevrolet, Chrysler ad.
Odpovědět
kosto
Autoškolák
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 19 zář 17:54

Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od kosto »

Zdravim,
pozeral som jazdene auta a narazil som na zaujimavu ponuku. Ako velmi (ne)spolahlive je toto auto?
combi, 2.0TDCi 96kW, 5 stupnovy automat, rok vyroby 2004, jedna sa konkretne o toto auto http://www.autobazar.eu/sk/cardaaa.php? ... 779&loc=sk.
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od Jenyk »

Stejné jsem měl, šlo ode mne ve 150 000 a do té doby s ním nebyl problém. Potom nový majitel řešil tuším horní uchycení předního tlumiče a možná ještě něco, myslím že sem chodí a napíše případné podrobnosti. Pokud se o auto staráš, problém s ním nemusí být s výjimkou slavného Common Railu, který je ale v tomhle ročníku už na úrovni konkurence a případné opravy jsou za relativně rozumné peníze (já bral naftu u velkých pump a dával aditivum, spotřeba byla od 6,5 do 8,5 podle podmínek). A ještě u tohoto ročníku reznou spodní hrany dveří, mně to servis opravil na kulanci, protože jsem jezdil do autorizáku.

ALE: převodovka je něco, o co by se člověk měl starat. Mám teď znovu stejné auto jen s benzínem a držím se pravidla, že náplň měním nejpozději po 100 000 km. Ta převodovka není špatná, servis je na ni běžně k sehnání jen se musí počítat s tím, že tak po 250 000 vyžaduje repasi tak za 30. A tohle auto že by po deseti letech mělo jen 170 000 ? Takže je to otázka kvality tohoto kusu a pořádného vyzkoušení. Motor nesmí padat do nouzáku, převodovka musí vždy řadit hladce. Chce to zahřát a v dlouhém kopci delší chvíli tvrdě držet plyn na podlaze. Musí plynule táhnout, nesmí nic zacukat.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od TomZ »

Ja mam auto od Jenyka.
Menil jsem spotrebni veci, ktere odpovidaji najezdu - brzdy, zadni prave lozisko, horni ulozeni predniho kola a zadni kus vyfuku. To se meni u kazdeho auto s podobnym najezdem v dane cenove relaci. V ramci pravidelneho servisu pak je nutne udelat rozvodove remeny prislusenstvi, to se dela ve 160tkm a neco v 180t km, dohromady to je za cca 8-10k. Ted chci vymenit olej v prevodovce, preventivne (3.500kc). Jinak jsem na prevodovku moc spatneho neslysel, na druhou stranu jich tu asi moc neni.

Liju do toho pouze Verva diesel, kde toho dost protoci. Je o neco drazsi, ale verim tomu palivu vic jak obycejne nafte resp obyc nafte s VIF aditivem. Snad to je dobra prevence reseni problemu se vstriky, ty tam jsou puvodni (najezd 180.000). Zere to cca 6.5-8l. Dlouhodobou spotrebu mam cca 7.2.

Ten najezd bych si proklepnul pres Cebii, ale muze byt realny. 2-3 roky to mohlo byt jako sluzebni a najelo se s tim 100.000km a nasledne 5 let po 15.000km v soukromich rukou.

Jak psal Jenyk, prevodovka musi hladit hladce, ze jsou vstriky ok otestovat do kopce s plynem na podlaze, podivat se kdy co bylo meneno (brzdy, tlumice, zda byl udelat vetsi servis v 160 tak jak ma byt) a zda nekdo nekdy menil olej v prevodovce (oficialne celozivotni napln). Jako u kazdeho takhle stareho auto neni problem za bezne veci behem 1 roku tam nechat 30k, ale to neni problem Mondea. Nic vic me nenapada, kdyztak se ptej.
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od x2005 »

Kde měníte olej v převodovce? Autorizák to asi nedělá, když je náplň "doživotní"?
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od Jenyk »

Přesně tak, autorizáku se s převodovkou obloukem vyhýbám. Je to výrobek JATCO, Ford ji na rozdíl od čtyřkvaltů nedělal, ale kupoval a autorizák pokud by ji sehnal, tak cena by se mnou šlehla. Sady na repas jsou ale běžné, používali ji u VW v Passatu, Mazda a asi i další. Přijde mi relativně povedená, stesků na ni moc není.

Já jezdím do http://www.prevodovka.cz (Automat Cars Service, Kolínská 7, Praha 3) a spokojenost, Výměna náplně je ale jen částečná. Úplně jde náplň vyměnit i s filtrem jen při demontáži a to pak má smysl nechat převodovku zkontrolovat kompletně.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od TomZ »

V patek jedu do servisu, ktery zminuje Jenyk. Vybral jsem si ho dle jeho spokojenosti. Jsem velmi zvedavy,jak velky rozdil to bude. Naposledy byla menena napln pres 90k km, ovsem komplet.
josef-cerny
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: ned 30 srp 20:42

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od josef-cerny »

Dobrý den, mám Ford Mondeo 1.8TDCi. Bohužel mi odešla spojka, auto jsem tedy dal do autorizovaného servisu . Tam mi řekli, ať si koupím originální díl, který je na mě momentálně moc drahý. A jelikož autům moc nerozumím, tak se chci zeptat, jestli je velký problém, kdybych i přes radu v servisu koupil neoriginální levnější díl ?

Díky za odpověď
Naposledy upravil(a) josef-cerny dne pon 31 srp 11:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od oxik »

a jde o gumicku sterace nebo o nejaky cidlo? Zalezi o co se jedna..
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Mondeo 2.0TDCi, 2004, automat

Příspěvek od k86 »

Problem to samozrejme neni, ale kup si alespon trochu kvalitni. Predpokladam, ze nepujde jen o spojku ale o celou sadu s dvouhmotovym setrvacnikem
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Odpovědět