Skoda Octavia vs Honda Civic

Co se jinam nevejde.
jochec
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29 led 21:15

Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od jochec »

Zdarec, je to spíš otázka pro kluky, ale pokud mají i holky zkušenosti tak sem s nima

Váhám jaké auto koupit, jestli Octavii II 1.9tdi 77kw nebo Hondu civic 2.2 cdti 103kw obě se mi líbí, obě sou jedničky ve své třídě, ale pořád nevím kterou si vybrat. Japončíci to mají skvěle vymyšlené, ale to stejné se dá říct i o Škodovce.

Díky za rady
MiN
Autoškolák
Příspěvky: 87
Registrován: pát 06 led 22:44

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od MiN »

Jsou to úplně jiná auta, proč zrovna ona zůstala v užším výběru? :) U Hondy bych si možná rozmyslel tu naftu. 1.8 VTEC jede hezky a spotřebou je jen asi litr nad naftou. Jestli nenajezdíš nějak moc, zrovna tady ojetá nafta moc smysl nedává. Co ušetříš na palivu, to nejspíš nacpeš do údržby.
jochec
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29 led 21:15

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od jochec »

Protoze neduveřuju 2.0tdi bez common railu, najedu dost tak 6-7tisíc km měsíčně, takže mě se nafta vyplatí.
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od humidor »

Oba vozy jsou diametralne odlisne, nejen motorem a vykonem, ale to asi vis. Ja sam Civic 2.2 i-ctdi mam a najel jsem s nim uz 160 000km (auto koupeno jako nove) bez jedineho problemu. Ten motor je pomerne silny, s malym hatchbackem doslova létá. S 1.9 TDI (ale i s 2.0 TDI) mam najeto přes 100 000km, spotreba je asi o litr nizsi nez u i-ctdi, ale ja bych sel urcite do Hondy, ten motor je tocivej, silnej a kultivovanej, oproti naprosto nelinearnimu TDI. Dalsi vec je, ze s 1.9 TDI 77kw nebudes mit 6ti kvalt, bez toho bych si uz nedokazal auto predstavit, kor, jestli najezdis 6 - 7 tisic km mesicne. Otazka je, jestli sneses opravdu prkenny podvozek Civica a celkove obtiznejsi ovladani: vsechno jde vic ztuha, koncern je proste vic user friendly. Ale to primy a presny rizeni u Hondy si zamilujes, ja kdyz ted sednu do Passata nebo do Octavky, tak mam pocit, ze ridim autobus. Honda ma (na kvalitni silnici) docela motokarovej charakter, sedej ji vysoky rychlosti na sirokejch statovkach a na dalnici, do mesta se tolik nehodi, uz kvuli spatnymu komfortu. Pokud pujdes do Hondy (a pujdes po ojetine), koukej po autech do roku 08, potom uz i-ctdi dostalo filtr pevnejch castic a i jinej soft motoru (kvuli CO2) a jsou s tim teoreticke problemy, s puvodnim i-ctdi nejsou problemy zadne. Moje Honda je shodou okolnosti na prodej, uz ma i kupce, ale kdybys potreboval njk info nebo se svezt, klidne posli SZ, nove auto bude az za mesic a jeste mesic proto budu s Hondou jezdit.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od Dallen »

Jestli je ta okta na hlinach tak to ber!
Kdyz je to jednicka ve sve tride! ;))
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Jelass
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: ned 03 dub 09:02

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od Jelass »

Humidor - co spotřeba? Jsi si jistý tím, že jsou i verze bez fap?
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od humidor »

Jsem si jistý, sám verzi bez fap mám. Spotřeba samozřejmě závisí na rychlosti a stylu jízdy. Předpisová jízda = 5,5, dálnice konstantních 170 - 180kmh je asi 7,6, coz mi pořád přijde velmi pěkné, když honím TDI, jedu v podstatě za stejné hodnoty. Cesty na dovolenou se dají zvládnout vysokou průměrnou rychlostí, pro Civica je ideální cestovní tempo mezi 160 - 170kmh, pri 170kmh točí přesně 3000 otáček. Má poměrně dlouhé kvalty, ale 340nm si s tím dokáže poradit, proto mu sedí rychlejší cestování, kde clovek oceni i vybornou stabilitu a tuhe rizeni. Jak jsem psal, na popojizdeni do mesta to uplne neni, motor ma rad, kdyz se dostane do poradneho tahu a muze se poradne projevit. Civic je druhé auto v rodine, mam ho jen na dojizdeni do prace (denne 70km dalnice), na to je idealni. Ve srovnani s Audi A3 2.0 TDI nebo Passatem 2.0 TDI (oba mají stejný stejný 103kw jako Civic) je Civic výrazně rychlejší, a to ve všech myslitelných pružných zrychleních včetně maximálky. Osobně jsem to důkladně testoval. :)
Jelass
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: ned 03 dub 09:02

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od Jelass »

Musím se zeptat, jestli má smysl kupovat v Civicu naftu? Naše dlouhodobá spotřeba, bez dálnic je 6.5L v 1.8ivtec. Proč kupovat naftu, která je těžší o 150kg, nejezdí o moc úsporněji a má veškeré neduhy moderních CR systémů a poměrně drahých. Např. orig. filtr vč. katu je a 60kkč - bejval za 110kkč, ale furt je to jeden z nejdražších filtrů dnešní doby. Jestli existuje nějaká srovnatelná náhrada nevím.

Jinak to tady padlo, pro Škodu hovoří komfort jízdy. Pro Hondu slušné řízení, velmi dobré výbavy, prostornost, zpracování a spolehlivost. Interiér mi nepřijde z dobrých materiálů - madýlka atd. trpí dost na odření a ten podvozek je na 17" kolech opravdu o ničem. Humidor má pravdu, že dobře drží směr a chová se nezáludně ve vysokých rychlostech, ale při silným brždění se chvěje prdelka. Benzínová verze je taky docela nedotáčivá, naftová na tom bude o 150kg na předku hůř. Přes ne dobře spolupracující podvozek dokáže v zatáčkách podržet.

Ad filtr - kupovali jsme v čr na konci r. 07 a automaticky se hovořilo o tom ,že mají všechny filtry. Jestli ne, je to jen dobře, ale je otázka, kolik takových bude.

FL Civicu prý přinesl zlepšení komfortu, ale určitě bych volil benz. verzi.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od mmira »

k tomu zlepseni komfortu u FL civicu - koupili jsme ho zene (1,8i Sport) 3 roky zpet a pri objednavce jsme se s prodejcem dohodli, ze si origo kola necha a doda to na 16". sice to vypada hur, ale funguje lepe. presto je to furt uskakana koza s docela hlucnym podvozkem. je to lepsi, nez u preFL verzi, ale k idealu daleko.

neposedny zadek pri intenzivnim brzdeni je dany tim, ze origo Honda brzdy jsou vzadu z blata a nebrzdi. nahradil jsem to EBC kotouci s EBC Greenstuff destickami a krome vyrazne lepsiho brzdeni to odstranilo i tu nervozitu.

nemyslim, ze je to auto nejak obzvlaste hodne nedotacive, je to tak nejak normalni. vytkl bych mu ale hluk od motoru. od 4000 ot nahoru (na 6 tacho 150) uz je tam randal. nesouhlasil bych ale s humidorovym tvrzenim, ze jde vse prilis ztuha. mozna v jeho ano, v nasem jde naopak vse az prilis lehce a kdyz v tom jedu, neustale mam pocit rizeni playstationu.

obrovskou vyhodou je dostupny prostor na malem pudorysu. kdyz je v kufru kocar, staci zvednout jedno ze zadnich sedadel a da se odvezt spousta dalsi bagaze.

mel-li bych ted volit mezi civicem a O2, tak bych asi nechtel ani jedno :-). musel-li bych si zvolit, vzal bych znovu civic. uz jen proto, ze jsme s tim za 65t km nemeli sebemensi problem. tedy vlastne cosi klepalo vzadu, vyreseno v ramci zaruky vymenou zadnich tlumicu. a taky se zda, ze zlodeje to na rozdil od O2 nechava klidnymi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
humidor
Autoškolák
Příspěvky: 47
Registrován: úte 17 pro 16:31

Re: Skoda Octavia vs Honda Civic

Příspěvek od humidor »

@Jelass:
Jestli má smysl kupovat Civica v nafte nebo v benzinu si musi kazdy rozhodnout sam. A neni to jenom o spotrebe (tedy o penezich).
Kazdy ma jiny jizdni styl, kazdy ma jinak tezkou nohu a kazdy jezdi jine trasy s jinou potrebou vykonu a tedy i rychlosti. Ja mam proste rad dostatek kroutaku a ten benzinovy Civic proste nema. Aby benzinova verze jela s dynamikou, kterou od auta ocekavam, musim drzet otacky nad 5000. A to je unavne, narocne, hlucne a ve finale drahe. S naftovym Civicem mam za poslednich 10 000km dlouhodobou spotrebu 7,6. Ano, jezdim rychle. Kdyz mi v servisu dali jako nahradni vuz Civica v benzinu, malem jsem naboural, jak zoufale to nejelo. Po trech dnech (nez mi auto opravili), jsem mel spotrebu s benzinem 10,2 litru. To je na auto, ktere ve finale nejede (ne tak, jak bych ja chtel) proste moc. Navic jezdim z 90% dalnice vysokou rychlosti a rocne najedu pres 30 000km, takze u me byla nafta jasna volba. Ale benzinovou verzi nehanim: znam dva lidi, kteri benzinovou verzi vyuzivaji na klidne jizdy na chalupu a jsou nadseni z jeho uspornosti. Tim se dostavam na zacatek - opravdu zalezi na jizdnim stylu.

@mmira:
S brzdama naprostej souhlas, ale to je obecne slabina vsech Hond. Kdyz jsem poprve ve 180kmh musel v mirnem dalnicnim oblouku prudceji na brzdy, malem jsem si nadelal do kalhot, zadek znervoznel jako svin. Take jsem to resil destickami EBC Greenstuff, kotouce ale nechal seriove. A to byl kamen urazu, po pul roce se kotouce zvlnily (vetsi teplo, vetsi treni) a ja se pokorne vratil ke kompletni serii (kotouce i desticky).
Podvozek hlucny je, o tom zadna. I kdyz to nepochybne zlepsi komfort, na 16" kola bych to ale nikdy nedal, je to hnusny. :)

Na druhou stranu a pres vsechny svoje neduhy mi Civic (zejmena naftova verze) prijde jako dobra volba mezi sviznymi hatchbacky. Prostorny (magic seats vyuzivam casteji, nez bych si kdy pomyslel), rychly, stabilni, jako ojetina docela levny vuz.
A s tim komfortem je to taky relativni: dlouhe streky na dovolenou jezdim zasadne radeji Civicem, nez Passatem 2.0TDI (druhy auto v rodine). Ja si udelam pohodli proste vic v Honde. Passat je houpava skrin s pomalym rizenim, s Hondou si clovek pripada jak v motokare, kor treba kdyz sjizdis z Brenneru dolu do Italie, kde je pekna zakroucena (a uzka) dalnice. Zadny naklony, vysoka prilnavost, tuhe rizeni s velmi primym prevodem, dostatek sily pod pravou nohou. Dalnicni oblouky tam s Hondou projizdim o 20kmh rychleji nez s Passatem. Pokud je dobry povrch, prijde mi Civic proste komfortnejsi a nez Passat / Octavka. Ale mozna zamenuju slovo komfort s pocitem jistoty a stability (pac to je pro me pravej komfort). :)
Odpovědět