Samosvorné diferenciály pro BMW
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Jo, to je pravda, dost dobře to srovnat nejde. Ale chování torsenu v MX-5 i GT86 je dosti podobné, akorát mazda je čitelnější jako celek. Diff teď má cca 30 tis km poměrně těžkýho života a 2 týdny zpátky z něj tekl čistý olej bez čehokoliv. Lamely by při takové svornosti měly vydržet odhadem 70-80 tis km, ale vše záleží, jak se s tím jezdí... Už jsem to tak koupil, a rozhazovat diff kvůli přeskládání lamel (který stojí 1500 kč...) nemá smysl. Poté půjdu po 40-45% svornosti
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Tak. brambor2 už má taky šneka Quaife.
V souvislosti se změnou (typu/značky) LSD WaveTrac -> Quaife a prvními poznatky po 50 km mám dvě otázky na znalejší:
a) Je možné že úplně nový (neojetý) šnek Quaife svoruje o trochu víc/dřív/intenzivněji než ten samý typ Quaife, ale už zajetý / ojetý (cca 5 let / cca 25tis km) ?
b) Je možné, že LSD WaveTrac (šnek s nějakou lamelou uvnitř či co) mohl mít vliv (negativní) na jízdní vlastnosti v zatáčkách? S Quaife je to mnohem čitelnější, plynulejší, stabilnější v oblouku /zatáčkách (i dyž je to čistě šnek on/off) než to bylo s WaveTracem....
V souvislosti se změnou (typu/značky) LSD WaveTrac -> Quaife a prvními poznatky po 50 km mám dvě otázky na znalejší:
a) Je možné že úplně nový (neojetý) šnek Quaife svoruje o trochu víc/dřív/intenzivněji než ten samý typ Quaife, ale už zajetý / ojetý (cca 5 let / cca 25tis km) ?
b) Je možné, že LSD WaveTrac (šnek s nějakou lamelou uvnitř či co) mohl mít vliv (negativní) na jízdní vlastnosti v zatáčkách? S Quaife je to mnohem čitelnější, plynulejší, stabilnější v oblouku /zatáčkách (i dyž je to čistě šnek on/off) než to bylo s WaveTracem....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
pp: Nechci šťourat, ale čtu to od tebe už poněkolikáté, kdy píšeš, že Quaife je svor typu on/off. Nic ale není pravdě víc vzdáleno, takhle šnekové diferáky rozhodně nepracují. Naopak směrují točivý moment naprosto plynule. Šnek nikdy není schopen "kousnout" kola do stejných otáček (jako třeba nějaká elektronicky řízená lamela), jen umí přesměrovávat moment na kolo s lepší adhezí a to zhruba (podle typu) do trojnásobku momentu na kole s horší adhezí.
Šnekové svory jsou proti lamelám komfortnější, bezúdržbové, funkčně příjemné, s jedinou slabou stránkou výše uvedenou - svorují jen do trojnásobku momentu přenášeného na kolo s horší adhezí; když jsou podmínky příliš zhoršené (kolo v luftě), tak bohužel přenáší jen málo momentu a zde má lamela jednoznačně navrch, protože tímhle netrpí.
A ke tvým dotazům:
1) Netuším, nezdá se mi to po tak malé porci km pravděpodobné, ale nelze vyloučit, že ohlazením soukolí (nebo použitím oleje s příliš vysokou mazivostí) samosvorná schopnost trochu klesne.
2) Ano, svory mají tendenci auto narovnávat (přispívají k nedotáčivosti), dokud plynem nepřekonáš adhezi zadních kol (pak to naopak je pěkně přetáčivé). Je to způsobeno tím, že v zatáčce se vnější kolo točí rychleji než vnitřní, lamela má tendenci srovnávat otáčky, tj. přibržďuje vnější a urychluje vnitřní kolo, takže vlastně aktivní vektoring přesně opačně, než bychom si přáli (moderní aktivní elektronicky řízené diferáky to umí naopak, urychlují vnější kolo a tím přispívají ke stáčivosti auta).
Šnekové svory jsou proti lamelám komfortnější, bezúdržbové, funkčně příjemné, s jedinou slabou stránkou výše uvedenou - svorují jen do trojnásobku momentu přenášeného na kolo s horší adhezí; když jsou podmínky příliš zhoršené (kolo v luftě), tak bohužel přenáší jen málo momentu a zde má lamela jednoznačně navrch, protože tímhle netrpí.
A ke tvým dotazům:
1) Netuším, nezdá se mi to po tak malé porci km pravděpodobné, ale nelze vyloučit, že ohlazením soukolí (nebo použitím oleje s příliš vysokou mazivostí) samosvorná schopnost trochu klesne.
2) Ano, svory mají tendenci auto narovnávat (přispívají k nedotáčivosti), dokud plynem nepřekonáš adhezi zadních kol (pak to naopak je pěkně přetáčivé). Je to způsobeno tím, že v zatáčce se vnější kolo točí rychleji než vnitřní, lamela má tendenci srovnávat otáčky, tj. přibržďuje vnější a urychluje vnitřní kolo, takže vlastně aktivní vektoring přesně opačně, než bychom si přáli (moderní aktivní elektronicky řízené diferáky to umí naopak, urychlují vnější kolo a tím přispívají ke stáčivosti auta).
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Neříkám, že mám pravdu, ale když sem vybíral (svůj první) LSD pro m4Zlika (2014), taxem kdesik četl že šnek je on/off a od té doby to takle prostě mám v hlavě "napsané". Asi blbě.
Kuju za vysvětlení.
Zajímavé je, že se šnekem (Quaife) i s 40% lamelou (Drechsler - měl sem ho v bramborovi1 vzadu) sem měl/mám pocit čistého, hladkého, plynulého oblouku, zatímco s tím WaveTracem sem měl pocit, že sem v oblouku "ožralý". Otázka ale je jak moc můžu svým pocitům věřit, že....
Kuju za vysvětlení.
Zajímavé je, že se šnekem (Quaife) i s 40% lamelou (Drechsler - měl sem ho v bramborovi1 vzadu) sem měl/mám pocit čistého, hladkého, plynulého oblouku, zatímco s tím WaveTracem sem měl pocit, že sem v oblouku "ožralý". Otázka ale je jak moc můžu svým pocitům věřit, že....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Má pravdu předseda, šnek opravdu nefunguje jako spínač. Stačí si představit funkci mlýnku na maso.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Chlapi.. koukám po těch LSD.. a co tak vidím, tak reálně je tady sehnat jen ten Quaife za cca 30-33. Kaaz co jsem našel na jejich stránkách, tak u e46. Wavetrack tady asi člověk nesežene. Drexler je skoro za 50.. Tak vůbec netuším.
Jaký máte názory / doporučení / odkazy kde to případně koupit? Nechat si poslat ze států?
Jaký máte názory / doporučení / odkazy kde to případně koupit? Nechat si poslat ze států?
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Já sem do obou svých aut koupil Quaife (šnek) u MK Racing (V.Karlovice) za těch zhruba 35k / kus + ca 10 montáž u dvorního mechanika Michala. Spokojenost. Brambor1 v rámci GO v MirageMotorsport dostal Drexlera (60% lamela) asi za 60 + práce. Nejsem žádný Fitipaldi, LSD mám na "lepší" (předvídatelnější) jízdní vlastnosti, ne na driftování a nepoznal jsem rozdíl mezi šnekem a 60% lamelou. Ale RWD bez LSD vzadu bych už nechtěl.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
Tak jestli jsem správně našel, tak tam mají šneka za 50 http://zavodniauta.cz/motorsport2015/?p ... -a-loziska žádná láce..
Re: Samosvorné diferenciály pro BMW
To tak vypadá, že (výrazně) podražili.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.