FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Kralik98Cz
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: sob 29 črc 20:16

FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od Kralik98Cz »

Zdravím Vás,

chtěl bych se zeptat na názor ohledně Fordu Focus 2. Jaký motor zvolit, uvažuji o 1.8i a nebo 2.0i. 2,5 už je moc....
Četl jsem, že ta 1.8 je poruchová, tak bych rád slyšel názor i jinde :)
Děkuji :)
tp005
Autoškolák
Příspěvky: 91
Registrován: pon 15 kvě 06:06

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od tp005 »

Zdravím já mám forda 1,8 benzín. a ten je v pohodě nalítáno 120tkm a bez závady. má to rozvod řetězem takže až začne rachtat nebo u 200tkm ho vyměním jednoduchá atmosferická stříkačka jak u 2,0 benzín ale vše je s 5kvalt a na dálníci vic jak 120km/h už to začne být neokonomická jízda za 8,5. Jinak za mně spokojenost ale určitě když koupíš 1,6 s 74KW taj neprohloupíš vůbec to je držák u fordu toho jsem měl ve Focusu mk1 a furt v pohodě motor bez žádné poruchy a na to že to bylo jen 74KW tak lítal skvěle
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od V12 »

1.6i v FFII a "lital skvele" ? To si ho mal s turbom ? Vsetky 1.6-tky (VW Golf, Seat Leon, Octa, Megane, P307, Fluence atd.), co som skusal boli zivsie a agilnejsie, nez Focus II s tymto motorom. Zrychlenie z 80-120 za 10.5 sekundy (niekolkokrat odmerane, 2 ludia v aute a polovica nadrze) mi nepride nijako skvely cas, rovnako rychlo to zvladne aj 1.2HTP. Zo 130 na 160 za viac ako 20 sekund je na 74kW tiez hodne mizerny cas. Tiahle dialnicne stupania na patke len tak tak, v pripade rodinky nabalenej na dovolenku bud rychlost nechat padnut na 90 na vrcholoch stupani, alebo tocit stvorku do nepricetnych 5000 otacok. Dokonca aj korejska Kia / Hyu 1.4 CVVT 80 kW bola rychlejsia, sice za cenu otackomeru v cervenom a viru v nadrzi. 1.6i 74kW mal totiz jednu neprijemnu vlastnost - po 4000 otackach prudko stracal krutiaci moment, skoro ako diesel. Takze tocit ho dalej nemalo ziadny vyznam, iba zral a netahal. Napriek tomu, ze bol 16 ventil sa spraval ako stary 8V. Prave preto sa hodil iba do lahkych aut ako Fusion, Fiesta ci Focus I. Napr. prave vo Focuse 1 som mu nameral zrychlenie 80-120 za 8 sekund, co je cas na 100 HP motor naozaj velmi posobivy. 1.6i ma jedine pozitivum - spolahlivost. Obvykle s nim nie su problemy, treba davat pozor iba na kusky dovezene z Nemecka - jazda po ich autobahnoch na plny plyn rychlostou okolo 170 km/h sposobi, ze ten motor po 200k km bude brat viac oleja ako benzinu.
1.8i je podstatne lepsia alternativa, ide citelne lepsie ako 1.6, ale zerie. A viac, nez je zdrave na jeho jazdne vykony. Najlepsi motor do tazkeho Focusu II je jednoznacne 2.0i. Vie jazdit aj usporne - slo to s nim aj za 6.5/100 po nedelnych prazdnych cestach, ked inokedy bolo treba ukazat nejakej Ochcafke f dechtu na hlinach, ze nie je najlepsie auto sveta, tiez nebol ziadny problem.
Pokial si co len trochu aktivnejsi vodic, vrelo odporucam 2.0i. Oproti 1.6i a 1.8i ma dlhsiu patku, takze pri 130 tolko netoci (3500 vs 4000 rpm). Pokial ale narazis na STcko v povodnom nechipovanom stave bez poistnej udalosti (99% tychto aut v CZ a SK su zboreniny, resp. sprasene chiptuningom a kadejakym bastlenim, takze clovek ma problem prejst EK bez uplatku), ber ten. Je to auto bez kompromisov. Ano, papka trochu viac, ale o veku krasnych zien a spotrebe sportovych aut sa predsa nehovori :)

Retaze sa netreba obavat, synovec ma C-Max 1.8i s viac ako 300k km a motor ide stale krasne potichu. Pri mojich potulkach bazarmi SK a CZ sa mi do ruk dostalo vela Mondei s tymto motorom, aj s 200k na budiku plus bohvie kolko zmotanych, motory ale vzdy sli bez akehokolvek hluku. Skor by som sa obaval spotreby oleja, obvykle to ale maju na svedomi tesnenia na driekoch ventilov. Tie sa vymenia a znova je svaty pokoj.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od oxik »

1,6i 74kW jede docela slušně ve FF2, ale musí se točit..hodně točit. A točení přináší hluk a vyšší spotřebu, což je docela podstatné a nepříjemné. 2.0i bude asi nejlepší volba, ale pořád je tady absence 6q, takže na delší cesty po dálnici to moc není
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od k86 »

nejmin poruchovej 1.6 74kw, jede umerne vykonu, akorat FFII nejsou moc dobre odhlucneny, takze na dalnici kde to auto toci 4000 ve 130 je tam hluk.
1.8 ma stejnou prevodovku jako 1.6

ja bych bral 2.0 107kw I pres mozne zname problem - klapky a zapecene krouzky
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od V12 »

k86 :
FFII nema virive klapky, boli iba v Mondeu 2.0i. Niekolkokrat som to pozeral v katalogu, nemal ich ani moj. Takze toho sa bat netreba. A ani zapecenych kruzkov, pravdepodobnost je rovnaka, ako u ktorehokolvek ineho motora. Najcastejsi problem 2.0i su tesnenia driekov ventilov, nie zapecene kruzky. A zapiect sa da aj Hemi V8.

oxik :
Trvam na tom, ze FFII 1.6i 74kW ide velmi mizerne. Mizernejsie, nez vacsina inych 1.6 s podobnym vykonom. Dokazal som mu utiect aj s Ignisom 1.3VVT 69kW, so Swiftom 1.2 69kW este lahsie. Aj 51kW Fabia HTP je pre FFII 1.6i 74kW hodne narocny super a to uz je co povedat. 1.2TSI 63kW je uz podstatne sviznejsia. Focus ma na tak velku hmotnost pridlhu dvojku, aj trojku. Stvorka je OK, patka kompromis medzi ochotou prekonavat dialnicne stupania a vysokymi otackami pri 130. Kedysi som sa zaoberal teoretickou upravou prevodovky, nech som kalkuloval ako sa dalo, akekolvek znizenie otacok patky pri 130 viedlo k strate uz beztak biednej ochoty zrychlovat, resp. preliezat kopce. Je to holt predpotopna atmosfera s pevnym rozvodom v tazkom aute, s tym nic nenarobime. Ake - take riesenie by bol 6 kvalt. Patka kratsia ako je teraz, sestka ako dialnicny rychlobeh, vo vysledku by ale bolo potrebne radit este viac, ako teraz.
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od Noldo »

Jazdím C-maxom 1,6 74kw a čiastočne s tebou musím nesúhlasiť. C-max je ťažší ako focus a navyše vždy chodím 4 ľudia + batožina na týždeň. Že by to bolo svižné sa povedať nedá, ale bežné jazdenie po rovine to zvládne bez točenia. Akonáhle príde kopec, tak to potrebuje o kvalt menej. Napr. hore buchlebamy zo zákrut musím na 4ke. S prázdnym autom sa mi podarilo prejsť aj celé buchleby na 5ke. Určite to ide lepšie ako htp. Ako swift asi nie. Celkovo by som charakter motora naopak hodnotil ako výrazne 16v a k ráznejšej akcelerácií to treba točiť do konca, vtedy sa dá aj niečo predbehnúť. Na dialnici auto točí a práve tam som nedostatok výkonu nepociťoval.
5ka točí pri tacho 130km/h 3800ot. V aute je naozaj nepríjemný hluk. Dá sa na nej ale jazdiť už od 60km/h, čiže mimo mesta bez radenia. Väčšinu kilometrov najazdím po okreskách a spotreba sa dá zraziť pod 6,5 litra, ale to je naozaj piánko jazda.
Išiel by som do 2,0, kvôli trochu dlhšej prevodovke a tomu, že v tom stačí menej radiť.
Jelass
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: ned 03 dub 09:02

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od Jelass »

V počátku inzerátu je zásadní fakt a to 1.8i a 2.0i x 2.5T. U 2.5T a modelu RS je cena malinko jinde.

Ona je malinko jinde i u 1.8i, kterých je aktuálně k mání asi tak 10 a 2.0, kterých je k mání asi tak... míň. Pokud seženeš a máš na 2.0i určitě vol tohle, 25 PS navíc je znát a rozdíl ve spotřebě bude max 0.5L. Pokud ti někdo bude tvrdit, že zbohatneš na provozu 1.8i flexfuel, je to blbost, neušetříš ani vorla.
Mondeo 2004 Turnier 2.0i
p.: Dodge Grand Caravan SE 3.3V6 FFV 2008
V12
Autoškolák
Příspěvky: 67
Registrován: pon 19 říj 12:26

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od V12 »

Noldo :
16V motory ozivaju nad 3500 - 4000 otackami. Tato fordacko-yamahacka zdochlina po 4000 otackach straca dych a sprava sa ako 8 ventil - maximalny krutiaci moment :
4000 rpm / 150 Nm
5000 / 130
6000 / 117
6500 / 100
Toto je spravanie sa 16V motora ??? Spravny 16V motor drzi krutiak tak do 5 az 5 a pol tisica, az potom vadne. Tento zmetok na redline strati 33% krutiaku oproti maximu. Ako diesel.
Neviem, ako C-Max (nestudoval som jeho prevodove pomery), ale Focus II 1.6i aj 1.8i toci pri 130 (GPS) 4000 otacok na 205/55 R16. Vypocitane a overene meranim. Vyjazd z Nitry po R1 na Trnavu, patka, plny plyn a auto sa k 130 ani nedostalo, bol som v nom ja, potencialny novy majitel a bazarnik - predajca. A to nie je jediny priklad. Dalsi - Nitra - Jelenec - zvlnena okreska, iny FFII 1.6i 85 kW TiVCT so 4 ludmi nebol ochotny drzat 90 na patke. HTP vdaka kratkej patke ale ano :). Inak s tou HTP som jazdil, aj po dialnici, ale bolo to tazke utrpenie, motor siel vyskocit z pod kapoty. Prave pre kratke prevody sa HTP zda ludom celkom ziva. A ono to zdanie tak celkom nie je.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: FORD FOCUS 2 1.8 x 2.0

Příspěvek od ctrl_j »

Souhlas. Duratec 1.6 ma podobnou charakteristiku jako stara koncernova 1.6 MPI, jenze to byl osmiventil…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Odpovědět