Otáčky při řazení z 1 na 2

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
wwwrak
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 06 pro 16:30

Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od wwwrak »

Vážení zkušení řidiči,

rád bych se Vás zeptal na otázku, se kterou jsem byl rychle poslán pryč z oficiálního servisu s pocitem úplného blbce.

Vlastním nové C3 Picasso v dieselu, 1.6 BlueHdi, a při řazení z jedničky na dvojku při určitých otáčkách se mi stává, že otáčky při sešlápnutí spojky ještě vyletí nahoru, jako kdybych měl stále sešlápnutý plyn. Avšak samozřejmě nohu na plynu už nemám.

V servisu jsem byl informován, že je to normální projev nových benzínových i dieselových motorů. Já řídil vždy starší auta, nemám tudíž s novými motory zkušenost.

Je to pravda? Má se motor tak chovat?

Díky moc,

Honza
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16307
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od pavproch »

normální to není, ale mně se takle chová i mnichovan... :ymhug:
jedu dynamicky, ale ne na doraz, tj řadím nahoru okolo 4000-4500 otáček: pravá noha z plynu, levá sešlapuje spojku - otáčky místo aby začaly okamžitě padat dolů, tak se drží cca 1-2 sekundy, než začnou pomalu padat, někdy dokonce okamžitě vyletí o 100-300 výše, sekundu podrží a pak teprve začnou padat
nedělá to při jízdě na 1/4 plynu a řazení do 3000toček ani když jedu pilu a řadím v červené oblasti otáčkoměru....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16307
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od pavproch »

moderátorská - přesunuto do vhodnějšího šuplíku
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5571
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od Snowman000 »

Bohuzial je to "normalne" pri vsetkych novych autach (od Euro 5) a myslim ze je to z dosledku znizenia emisii NOx...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
wwwrak
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 06 pro 16:30

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od wwwrak »

Díky moc za odpovědi. Takže není se třeba tím příliš stresovat, chápu to dobře? Nejsem vůbec na takový projev zvyklý, mám jen starou motorku, která žádné Eura nezná. :)
magalanes
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: pon 19 srp 19:44

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od magalanes »

"normalne" je to preto, ze sa nepouziva mechanicke plynove lanko, ale plyn je ovladany elektronicky, t.j. neni priama mechanicka vazba medzi pedalom plynu a motorom

tiez mi po presadnuti do novsieho auta otacky vyleteli, kym som si nezvykol
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 248
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od spooon »

no a nedělají to jen nejnovější, třeba můj Focus první generace to měl taky (a to je tuším euro 2). Jde o to, že při prudkým ubrání plynu (při řazení) jede chvilku motor na bohatou směs, proto jednotka sama přidá. Naštěstí u Focuse to šlo pořešit, bylo to hrozně otravný...
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od EL_XEL »

Teda nemyslím, že bych byl až taková lopata, ale u žádného ze svých posledních řekněme 4 aut jsem si toho určitě nevšiml.
Kuban
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pát 28 dub 09:01

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od Kuban »

Zaprvé sem si nevšiml že by se otáčky zvedaly spíš dle mého má motor chvíli otáčky udržet .... A vždy jsem si myslel že je to featurka pro obecný lid kterým trvá řazení milion let aby jim otáčky rychle nespadly a tím se neopotrebovavala spojka....

Ale možná žiju jen v mylne domence :-)
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Otáčky při řazení z 1 na 2

Příspěvek od Noldo »

Jediné 2 Euro 5 autá, ktoré som šoféroval bola 1,5 dci lodgy a 1,2 swift. Ani jedno nič podobné nerobilo a správali sa normálne. Skôr mi vadilo, že bol plyn veľmi akčný a hlavne vo swifte ho stačilo pohľadiť a už malo auto na neutrále 2000 ot.
Všimol som si ale na Superbe3, že pri parkovaní a rozbehu lietajú motoru otáčky hore dole. Resp. po stlačení spojky auto zvýši voľnobeh a to celkom výrazne, je to počuť aj z vonka. Asi aby sa ľahšie rozbiehalo... 2,0 tdi 110kw.
Odpovědět