Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od KoPP »

na koupi RX-8 mi chyběly koule, tak přeju štěstí a pevné koule :)

jinak jsem to řídil 10km, motor je jak z motorky, nic, nic, nic, prásk, brrrrrrrrrrrm. vypada to pěkně zevnitř i zvenku, je to relativně tvrdé, víc nejsem schopen říct, bo jsem s tím nedivočil.
Slow and serious
Uživatelský avatar
kiwis
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25 led 21:01

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od kiwis »

Nevíte někdo jestli se dá RX-8 někde půjčit? Vím, že dříve byla jedna u rentpointu, ale nyní už ne.
AWD
Uživatelský avatar
Pallas
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08 lis 09:32

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Pallas »

kiwis píše:
Pallas píše:Jinak nevim, jak na Slovensku, ale v CR pro me autorizovany servis pro RX-8 neznamena vubec nic, pokud neumej udelat rebuild motoru. A co vim, tak v CR takovy neexistuje, ale jsou tu lidi, ktery to umej a delaj.
Můžeš být konkrétnější, kde wankel servisovat? Je mi jasný, že to je o majiteli, ale jak často se musí dělat GO motoru a na kolik to přijde?
Bezne veci s vyjimkou motoru zvladnou mazdi servisy - tam je otazka, jake jsou na ne reference. Vymenit motor umej asi taky. Ale rebuild a opravy dela hIGGI, Jarda Pek z Oken (http://www.autoservispek.cz) a Jura z Brna (http://www.benrotor.cz) - jukni na forum na rx7.cz. Jarda je hracicka a strasne peclivej, tomu je radost sverit auto, i kdyz ja zatim potreboval spis upravy (brzdy, vyfuk, zapalovani) nez opravy :-)

Co se tyce GO, jukni na Atkins Rotary, kde se daj koupit repasovaci sady na pretesneni - rozsah 470 - 1600 USD, podle toho, co je potreba vymenit. Praci by ti rekl hIGGI, ja to zatim nepotreboval, ale samozrejme motor musi ven.

Co se vydrze tyce, to je bohuzel otazka a hlavni duvod, proc jsou ceny jetych RX-8 tak strasne nizko (ve srovnani s podobne dobrym autem s pistakem). Napr. v USA/Kanade davala Mazda zaruku 100t mil/8 let, v Evrope to byly 3 roky. U auta, o ktere majitel pecoval, neni 100t km a vic problem - je to atmosfera. Kdyz si vezmes, kolik za 100tkm projedes v benzinu, tak cena rebuildu neni tak hrozna.

U auta, kde byl majitel prase a vytacel ho za studena a neudrzoval hladinu oleje to muze byt vyrazne min - motor muze byt zralej na rebuild. Pri koupi RX-8 z druhe ruky to podle me chce nechat zmerit komprese (umi to v BenRotoru) nebo si nechat nejakou rezervu na rebuild (nebo ho rovnou udelat preventivne a vis, ze mas klid - pak muzes s klidem vybirat auta s vyssim najezdem za nizsi cenu).
'06 Mazda '餓小猫' RX-8 SE
Uživatelský avatar
Pallas
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08 lis 09:32

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Pallas »

enthusiastic.driver píše:Taky mi RX přijde velmi osobitá. Co bych vyzdvihl je praktičnost a provedení interiéru, což je v kombinaci se zaměřením auta dost unikátní vlastnost :) Jinak je RX takový přesný skalpel pro hračičky, pro řidiče, kteří skutečně dokáží ocenit preciznost reakcí podvozku, ukecané řízení... Wankel je velmi specifický, pro běžného člověka je první dojem "to auto vůbec nejede", ale po pár minutách jsem mu přišel na chuť a ta otáčkovitost začala být silně nakažlivá :)
Jo jo, v normalnich autech mam pocit, ze na otackomeru chybi pulka cisel.
enthusiastic.driver píše: Až bych řekl, že to je takový ideální rodinný vůz, nebýt toho, že wankelu asi zrovna neprospívají krátké pojížďky a bohužel mu chybí trochu krouťák...
Inu, kroutak odpovida atmosferickemu dvoulitru - viz Honda S2000, ale zase je temer konstantni ve velkem rozsahu otacek, tj. narust vykonu je velmi linearni. U normalnich aut ma clovek ceka, z v urcitych otackach prijde najednou zatah, kterej treba vydrzi 2000 otacek a pak zacne skomirat - to vlastne jen proto, ze ten motor ma dobrou plnici ucinnost jen v pomerne uzkem spektru otacek. Wankel tahne v podstate porad stejne, trochu vic v rozmezi 4800-8200 otacek, ale i tak je na okruhu lepsi radit az skoro u omezovace, protoze na nizsi stupen auto az do omezovace zrychluje vic nez na vyssi stupen. Nad 3000 rpm je rozdil mezi min a max plnici ucinnosti kolem 10% - pro ilustraci viz nasledujici obrazek:
20120115-pallas-4.1.4-wot2.png
Zelena cara je "calculated load" na plnej plyn, coz pomerne verne kopiruje VE (plnici ucinnost) a prubeh kroutaku, modra je "airflow", kterej zase kopiruje prubeh vykonu (objem nasateho vzduchu je primo umernej vykonu). Plati samozrejme, ze s autem hybe vykon a ne kroutak, takze je potreba auto drzet v tockach, ktere normalnim ridicum pripadaji divne (nad 5000). Na jednu stranu je jezdeni s RX-8 trochu narocnejsi, protoze je potreba spravne radit aby clovek nevyjizdel ze zatacky s 2000-3000 rpm (narozdil od aut, ktere "tahnou pekne vocpoda"). Na druhou stranu je to jednodussi v tom, ze se clovek nemusi strefovat do uzkeho pasma s vysokou VE.
'06 Mazda '餓小猫' RX-8 SE
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od jarka »

V tomhle měřítku to vypadá jako stolová hora. Když na to ale tak koukám, tak pokud máš maximální moment cca 210Nm, tak ti to roste někde od 170Nm ve 3000 otáčkách. Takže zas taková konstanta to není, spíš mi to přijde jako hondí dvoulitr . Jak je na tom RX8 s výdrží ostatních dílů při aktivním ježdění? Co převodovka?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Pallas
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08 lis 09:32

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Pallas »

jarka píše:V tomhle měřítku to vypadá jako stolová hora. Když na to ale tak koukám, tak pokud máš maximální moment cca 210Nm, tak ti to roste někde od 170Nm ve 3000 otáčkách. Takže zas taková konstanta to není, spíš mi to přijde jako hondí dvoulitr .
Mas pravdu, neni to vylozene konstanta - ted jsem to v tabulkaci propocital a ten rozdil je 15%, ale placate je to dost. Je to podobne S2000, pokud je nasledujici obrazek pravdivy (bohuzel meritko je trochu jine, nasel jsem to v nejake bakalarce):
s2000-ve.png
Motor v S2000 dycha paradne, v urcitem spektru otacek absolutne lepe, v RX-8 je zase prubeh VE plynulejsi a provoz ve vysokych otackach je min stresujici - zadne vibrace, jen kraval :-) Na atmosfery dychaji oba paradne.
jarka píše:Jak je na tom RX8 s výdrží ostatních dílů při aktivním ježdění? Co převodovka?
Pri beznem provozu si myslim naprosto adekvatni, na okruh mozna trochu krehci, ale me zatim drzi :-)
Nejvic dostava zabrat 2/3 a nez se zahreje olej a prevodovka promaze, tak musim 2 radit opatrneji, jakmile je zahrato, tak je klid.
'06 Mazda '餓小猫' RX-8 SE
Uživatelský avatar
Pallas
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08 lis 09:32

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Pallas »

Jen pro zajimavost, kdyz se clovek neboji a RX-8 trochu tlaci, tak se zda, ze ma potencial na casy kolem 2:00 v Moste (s mirne tuzsim podvozkem) -- pro me samotneho docela prekvapeni.
Bohuzel ja zatim nejsem ten, kdo umi Mazdu tak tlacit -- za 2:05.9 kamarada, ktery na videu ridi a sedel v mym aute poprve (a ja s nim, tj. +130kg), zaostavam o 6.5s :-(
Samozrejme klasicka vymluva je, ze on je mladej a bez zabran, zatimco ja musim zivit zenu a 3 deti :-)



Za "volovani" v mezich zakona se omlouvam, ale byl to docela silny zazitek :-)
Porad to neni tak hrozne v porovnani s tim, co clovek casto slysi v jinych onboardech z Mostu :-)
'06 Mazda '餓小猫' RX-8 SE
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od jarka »

Jeden z mála onboardů z posledního volnýho ježdění v Mostě co jsem dokoukal až do konce. Na to, že jel v půjčeným autě tak to má moc hezky v ruce a i tak tam jsou vidět rezervy. Řidič M3 to asi musel obračet, když jste kolem něj profrčeli před Matadorem :) . Chová se to fakt pěkně. Gumy jsi tam měl ty Federaly?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Pallas
Adept autoškoly
Příspěvky: 17
Registrován: úte 08 lis 09:32

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od Pallas »

jarka píše:Jeden z mála onboardů z posledního volnýho ježdění v Mostě co jsem dokoukal až do konce. Na to, že jel v půjčeným autě tak to má moc hezky v ruce a i tak tam jsou vidět rezervy. Řidič M3 to asi musel obračet, když jste kolem něj profrčeli před Matadorem :) . Chová se to fakt pěkně. Gumy jsi tam měl ty Federaly?
Jojo, speedy ma Most celkem najety a hlavne se neboji :-) Ridic M3 byl celkem sympatak, takze jsme i pokecali. A ano, gumy byly Federal 595 RS-R - za tu cenu opravdu rozumna guma, kterou cloveku neni lito odrbat na okruhu...
'06 Mazda '餓小猫' RX-8 SE
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti

Příspěvek od mmira »

vazne pekny
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Odpovědět