Zdravím přátelé.
Již delší dobu mám po svém zesnulém strýci P605 V6 24v r.v. 97. Jelikož tento motor už od výroby trpí sebedestruktivním sklony a spotřeba i přes neustálou údržbu je veliká, mám v plánu sehnat nějaké novější lví srdce. A ne, nechci si koupit jiné auto protože mám k němu velký citovy vztah a zažíl sem s ním samé skvělé zažitky. Co se týče podvozku a karoserie , je v top kondici a co se týče elektroniky je vše v pořádku (plná výbava, vše v elektrice), jen jednou zazlobila. Při silniční kontrole mě auto samo zamklo, pánům policajtům jsem musel díky bohu v tu chvíli otevřené střešní okno podat klíčky, ale to se stalo jen jednou Interiér mám v kůži , též v perfektní kondici.
Proto mě napadl takový projekt protože chci auto zachovat a časem ho poslat dále potomkům.
Chci vyměnit motor, za jiný novější typ. Např 2.7HDi z P607 a zajímalo by mě jestli by to bylo technicky možné. S řezáním, navařováním a upravami uchytů motoru se počítá,jenže jak je to dále ? Dala by se tato úprava schválit ? Vím že musím na stk atp. ale týká te to tak rozsáhlé úpravy ?
Pokud máte nápady na jiný motor, vůbec se nebráním. Je jedno jestli benzínové nebo naftové, hlavně spolehlivé a levné na údržbu. Ale aby to taky trochu jelo a předjíždělo, rád s práteli podnikám spontální výlety po EU k moři nebo na ukrainu. A tato poctivá limuzína mi už v tom více jak deset let pomáhá. 822 tísíc Km najeto celkově.
Beze strachu se pustím do rozsáhlé úpravy, rozpočet tak do 80tisíc Kč. Motor může být i z německa pokud najdete nějaký vhodný. Opravdu o to auto stojím, zaslouží si to. Projekt budu samozřejmě dokumentovat fotkami a videi aby jste o nic nepřišli
Přeji hezký víkend.
Změna typu motoru
Re: Změna typu motoru
800 000km na motor který trpí sklony k sebevraždě není málo jiný motor bude problém papírově a taky to není jen o tom přehodit motor ale s ním celý hnací řetězec tzn. minimálně převodovka, možná další. elektrika bude jiná, palivová soustava... kašlal bych na to.
Re: Změna typu motoru
myslím si že bys to měl řešit s dovozcem, jaký motor by ti do toho schválili, ale nemyslím si, že cokoliv jiného než v tom bylo a už vůbec né naftu. nějaký novější 3.0V6 z 607 nebo 407 by do toho neseděl? ale stejně je to úlet
Pravda vyděsí
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 51
- Registrován: pon 09 črc 14:12
Re: Změna typu motoru
Pokud máš k autu citový vztah a rozpočet 80k, tak nechápu, jak tě mohlo napadnou řezat a svařovat. Raději udělej na původním motoru GO a zbytek peněz si nech na vyšší spotřebu. Jiný motor je nesmysl, zvláště pokud to nechceš jenom někam na srazy, ale jezdit po EU.
EDIT: abych teda odpověděl, tak podle toho co vím (možná už není aktuální): schválení by teoreticky bylo možné, musel by sis nechat veškeré úpravy posvětit výrobcem (nereálné) nebo homologovat sám. U individuální přestavby nejsou podmínky tak drsné jako mají serioví výrobci a dá se to, ale v tomto případě se to podle mě nemůže vyplatit a možná ani neseženeš všechny potřebné dokumenty. Tento postup se používá třeba u montáže LPG do vozu, který nemá typové schválení, ale tam dokumenty dodává výrobce.
EDIT: abych teda odpověděl, tak podle toho co vím (možná už není aktuální): schválení by teoreticky bylo možné, musel by sis nechat veškeré úpravy posvětit výrobcem (nereálné) nebo homologovat sám. U individuální přestavby nejsou podmínky tak drsné jako mají serioví výrobci a dá se to, ale v tomto případě se to podle mě nemůže vyplatit a možná ani neseženeš všechny potřebné dokumenty. Tento postup se používá třeba u montáže LPG do vozu, který nemá typové schválení, ale tam dokumenty dodává výrobce.