Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.

Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod Pajjoun » stř 16 úno 09:19

Jak název tématu napovídá, budeme se tu bavit o italskejch kráskách se zlobivou technikou. Obrázek
Sám jsem majitelem jednoho staršího kousku, kterej sice ničim nevyniká, ale i přesto si mě získal. A jak je u starších kousků zvykem, tak má mušky, který bych rád s podporou uživatelů, kterejch jistě bude rychle přibývat, odstraňoval a svoje poznatky zase předával dál.
TSs
Uživatelský avatar
Pajjoun
Mistr volantu
 
Příspěvky: 744
Registrován: stř 16 úno 08:50
Bydliště: Kladno

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod Aštar Šeran » stř 16 úno 10:18

A jaký starší kousek máš?
TSI
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod pjanda » stř 16 úno 10:41

Přidám se s trochou do mlýna :-)

Nejsem zrovna fanda italských aut, ale vzpomínám na někdejší ježdění s Afou 147 1,8 T.S. 88 kW. To auto mělo řadu much, zejména kvalitativních, ale mělo také své kouzlo - zajímavě naladěný podvozek s dvojitými lichoběžníky, ostré řízení a opravdu vynikající motor spojený s dobře odstupňovanou převodovkou. Nebylo moc důvodů koupit si to auto hlavou, ale bylo možné si jej koupit srdcem, mělo zkrátka něco do sebe, co žádné jiné nemělo.

Vytanulo mi to na mysli při ježdění se současnou Giuliettou, které byla většina této výjimečnosti vzata, nemám přitom pocit, že by byla nahrazena něčím novým, třeba vyšší kvalitou. Ostatně stejné pocity jsem měl i ze 159 a Brery. Zůstal jen výjimečný design, ale ten podle mě sám o sobě nestačí...

Proč to říkám - zajímá mě, jestli i zkušenější majitelé těchto aut mají stejný pocit.
Milovník starých pořádků.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
 
Příspěvky: 2940
Registrován: ned 06 úno 13:20

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod Pajjoun » stř 16 úno 10:59

Moje auto je podstatně nudnější, slabší a rodinnější, než AR 147. Navíc s typicky lehkým Fiatím řízením. Jedinej motor se tváří k ostřejší jízdě shovívavě a do otáček jde ochotně.
Je to kombíková Marea. Obrázek
TSs
Uživatelský avatar
Pajjoun
Mistr volantu
 
Příspěvky: 744
Registrován: stř 16 úno 08:50
Bydliště: Kladno

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod beaumont » stř 16 úno 14:43

pjanda: Bohužel, generace 147/156/166/GT je už v dnešních podmínkách asi neopakovatelná. Mezi ní a dnešními Alfami je podobný zlom jako mezi BMW 3er E46 a E90 nebo koneckonců mezi minulým a současným Mondeem...

Nicméně Giulietta se mi na svezení docela líbila - díky systému DNA plní ty idiotské emisní normy a přitom v režimu D má doboru odezvu na plyn. Podvozek už je ovšem poplatný době, čili spíš neochvějně stabilní a bezpečně nedotáčivý, než hravý s tendencí k mírné přetáčivosti... Alespoň zůstalo rychlé a přesné řizení, jako u starých Alf.

A 159 po FL (odlehčení) a s motorem 1.8 TBi je podle mého docela příjemné auto a snese srovnání s tou E90. Řízení je trochu moc lehké, ale jinak taky dobré a lehká přetáčivost je odstavením plynu / přibrzděním vyvolat dá.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
 
Příspěvky: 1238
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod Smrťák » stř 16 úno 22:23

Fiat = laciná krása 8-x
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Smrťák
Letec
 
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod HondaMan » čtv 17 úno 14:30

Já teda také přidám trochu do mlýna :-D
Fiat Grande Punto Sport 1.4i 16V 70kw
Najel jsem s ním od září 10tkm. (celkem něco málo přes 40) Rád bych psal o spokojenosti, jenže to bych musel bydlet na jihu Itálie. Tomu autu absolutně nesedí zima. Když pominu to, že studenému motoru se moc nechce jet, tak mi vadí především pomalost auta. Třeba blinkr začne reagovat až po 3 vteřinách :-o
Posilovač řízení má 2 stupně z nichž i ten "tvrdší" klade menší odpor než tátovo SUV pro holky a jeho zpětná vazba je dobrá maximálně při parkování u nákupního centra. To že je posilovač poruchový a oficiálně nelze opravit je již jen třešnička na dortu jeho nepovedenosti.
A poslední věc co se mi stala: Praskl a rozsypal se tapec u zadních sedaček. Nevím proč, ale na zadních sedadlech jsem seděl pouze já při koupi a jediné co se tam vozí je bunda nebo batoh s notebookem.
To mě vážně nepotěšilo.

Abych jen nepomlouval, tak se mi v autě velmi dobře sedí, ani po delší jízdě mě nebolí záda ("sportovní" sedačky) a má malou spotřebu. Při velmi klidné jízdě se dá dostat na hodnoty začínající čtyřkou. Jen s malou dávkou odříkání jde jezdit do 6 a kombinace při normálním používání bude kolem 7l/100 (Praha, okresky, dálnice).
Ošlajfkovaný píííčus ve fleetovým autě s pražskou značkou, kerý straaaaašně spěchá zachraňovat svět pavprochovi navzdory! :-D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 1889
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod Aštar Šeran » čtv 17 úno 14:50

Ano, ten motor je stran spotřeby velmi povedený. Na kolik ses dostal nejmíň? Já mám ve Stilu rekord 4,7.
TSI
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod HondaMan » čtv 17 úno 16:03

Absolutně nejmenší spotřebu jsem nezkoušel, ale asi 2 nádrže po sobě (tj cca 1500km) jsem vyjezdil za 5,2.
Teď tam bude něco přes 6.
Ošlajfkovaný píííčus ve fleetovým autě s pražskou značkou, kerý straaaaašně spěchá zachraňovat svět pavprochovi navzdory! :-D
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 1889
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvekod Aštar Šeran » čtv 17 úno 16:18

Nádherný čísla :-)
TSI
Uživatelský avatar
Aštar Šeran
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 138
Registrován: stř 16 úno 10:14

Další

Zpět na Italská auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků