Ďalšie problémy Grande punto

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
oblivion
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: stř 22 lis 20:19

Ďalšie problémy Grande punto

Příspěvek od oblivion »

Chcem sa spýtať na ďalšie problémy ktoré som si všimol na Grande Punto 1.4 / 57 kW r. 2009

Motor mi tak v pravidelných intervaloch mierne trasie. Ak je studený, tak viac a ak prejde na vonkajší okruh, tak potom menej. Naši majú Lineu a tam ak sa dotknem vzduchového filtra tak sa takmer nepohne. Zrealizoval som výmenu sviečok a priznám sa, že keď som menil sviečky, tak som si neodsledoval, či to robí. Dal som tam sviečky Bosch a boli tam NGK. Napadlo ma, či by sa tam dali vraziť naspäť tie sviečky NGK a pozrieť sa ako beží motor s nimi. Dajú sa tam vôbec vraziť naspäť? Tatko hovoril, že to môže podfukovať kvôli tomu, že už boli namontované a tesnenie je už stlačené.
Mechanik mi odporučil do benzínu pridať valve and injection cleaner od Pro-TEC ale nevšimol som si zmenu.
Dajú sa nejak urobiť kroky pomocou ktorých by som nejak identifikoval prvok s ktorým sú problémy?

Na prednom ľavom kolese zrejme odchádza zvislí nosný čap. Chcel by som odkontrolovať aj tyčky stabilizátora a silent bloky. Vedeli by ste mi poradiť akým spôsobom to mám zrealizovať? Tie tyčky by som na jednej strane uvoľnil a skontroloval pohyb hore a dole, či v nich nelúpe ale tie silent bloky nemám tušenie. Ale nerád by som nejak rozladil geometriu aj keď netuším či tam vôbec nejaká bola robená. Ak by boli tie silent bloky nejak moc opotrebované je lacnejšie vymeniť celé rameno ako to riešiť po kuse. A nepredpokladám, že by sa mi v domácich podmienkach podarili nalisovať silent bloky.

Tečie mi gufero poloosi na prevodovke. Vytiahnuť poloos by som v pohode zvládol, len neviem akým spôsobom ju dostať späť. Popri tom by som už vymenil aj manžety. Nejaký dobrý postup rada by bodla.

Hádam mi niečo poradíte ohľadom vecí na ktoré som sa pýtal.
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Ďalšie problémy Grande punto

Příspěvek od vonkreuz »

Nauč se pracovat s elektronickým katalogem dílů pro Fiat, tzv. ePER. Je to dost intuitivní a jsou tam vidět i sestavy dílů a jak co pasuje. Lze vyhledávat podle VIN kódu. Občas se stane, že je server přetížený.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?DRI ... EY=STARTUP

http://www.pekidi.com/navi?FORCED=TRUE& ... M=LANGUAGE

Třesení autem - zkontroluj si horní silentbloky uchycení motoru na kastli, zda nejsou potrhané nebo vymačkané.

Když se podíváš na stránky Powerflex nebo Strongflex, což jsou výrobci polyuretanovych silentů, asi najdeš, které jsou vyměnitelné. Silenty jdou lisovat i doma, ale lepší je hydraulický lis než lisovaní ve svěráku (můžeš zničit trapézový šroub).

Tyčky stabiku jdou vyměnit. Vyhni se levnym značkam. Dražší a lepší značky poznáš tak, že na tyččce na které je závit máš mezi závítem a gumovou manžetou "prolis" na uchopení do kleští nebo klíče, aby jsi mohl povolit nebo utáhnout matici. Když tam prolis nebude, tak čep řádně neutáhneš a bude se ti protáčet. Pod manžetu čepu se snaž dostat další vazelinu a obrácenou stranu zatři barvou (hledej na Googlu spojeni "dfens-cz.com rameno z alfy"). Na vyndáváni (vytlačováni) šroubu čepu z jejich uložení je potřeba často spec. nářadí - stahovák kulového čepu (guľového čapu). Při vytlačování čepu nech na konci matičku o kterou opřeš přípravek - abys nerozlisoval konec závitu čepu.

Tyčky řízení bývají často přirezlé k táhlu řízení. Ve směru od motoru ke kolu je na tahlu prolis na uchopení klestěma (klíčem). Pak je závitnice a pak matice a az pak tyčka s čepem. Na straně k motoru si dej před matici stahovací elektrikářskou pásku jako vymezovač, aby se ti nehla "geometrie". Konec tyčky s čepem nahřívám na straně u matice turistickým vařičem - tyčka se trochu roztáhne a jde snáze povolit. Na vyndání (vytlačení) čepu táhla z těhlice (otoče) potřebuješ opět stahovák kulového čepu. Pod manžetu čepu na tyččce opět vazelínu a z druhé straně zatřít barvou. Čepy tyček ŕízení mají kuželový tvar, takže do těhlice je potŕeba je dost dotáhnout. Aby se neprotáčly při utahování, tak mají ze spodu závitu vybrání na imbusový klíč. Takže postup je takovýto - našroubuješ novou tyčku na táhlo, nasadíš čep do těhlice, ze spodu nasadíš matku a začneš utahovat. Jak se začne čep protáčet, tak přestaneš. Na matičku čepu nasadíš očkový klíč s vnitŕní ráčnou a čep si ze spodu držíš imbusovým klíčem a utahuješ. Tím se kužel na čepu "zakousne" do těhlice. Až potom utáhneš matku na táhlu do kontra proti nově nasazené tyčce s čepem. Když už měníš nové tyčky, tak se oplatí dát rovnou i novou manžetu na řízení a táhla z něj vycházející. Abys to nemusel po 1/4 roce rozdělávat.

Oplatí se zvedat auto na hydraulickém zvedáku (panenka nebo takový ten podjezdný za 15 stovek). Zvednout auto, sundat kolo, auto popustit a podložit. U výměny tycek a čepů se hodí i druhý zvedak na přizvednuti/popuštění sestavy tlumič-otoč(těhlice)..
oblivion
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: stř 22 lis 20:19

Re: Ďalšie problémy Grande punto

Příspěvek od oblivion »

Ahoj vonkreuz,
ani nevieš ako si mi s tým ePER vlastne pomohol a uľahčil vyhľadávanie, identifikáciu súčiastok, náhľad na zloženie daného prvku. Odteraz všetko iba cez ePER.
Super
Odpovědět