Lachende Bestien píše:Jsem si nedokázal ani sám servisovat Š 125 těžce vytuněnou motorem s Favorita.
Prostě mě už fakt čím dál tím víc sere, jak vidím všude mnohem schopnější jedince. Asi to tady přestanu číst, abych se z toho nezhroutil.
moje první auto byla Š120 v roce 2002. Že prý si na tom opravím ledasco sám a hlavně je všude dostatek mechaniků. Ten olítaný vergl se rozpadal pod mojí závodní nohou prakticky imrvére. Za 3 roky vlastnictví jsem "udělal" tři motory. Naštěstí se mi vždycky povedlo koupit funkční za flašku ferneta a za druhou flašku si to nechat vyměnit. Jediné, co jsem na tom autě zvládal oservisovat, byla výměna oleje a filtru. Nic víc.
Pak jsem si koupil Opel Astra F 1.6 8V. Nezničitelný motor. Přesto jsem zničil dva
První vylágrovaný na klice. Sehnal jsem jiný motor a začal shánět servis, co mi to swapne. Všechny nabídky byly kolem 10-20t Kč. Tak jsem jeden víkend sednul k mrtvému autu, hlavou se mi honily myšlenky "ty jsi de.il, to bylo pořád hééén vole hééén, teď fňukáš, prachy nemáš, vymysli co s tím". Koukám na ten "nový" motor a tak jsem si uvědomil, že je tam vlastně na 5 šroubech, vedou k němu 4 hadice a 3 konektory. Tak za co sakra chtějí 20t Kč? Tak volám do dalšího servisu, a když mi řekl zase nesmysl cifru, tak mu povídám, že to drží na 5 šroubech, 4 hadicích a 3 konektorech, tak za co 20t Kč? Pán mi odpověděl něco, co mi změnilo život - TAK SI TO VYMĚŇTE SÁM, KDYŽ JSTE TAK CHYTRÝ.
Tím mě vytočil tak, že jsem si domluvil pomocníky (dědu - kováře a tátu - elektrikáře) a o víkend jsme ten motor vyměnili a to bez pořádného vybavení. Když tenhle motor po 100t km mé krutovlády znovu lehl (tentokráte praskl píst ve 160km/h na dálnici), tak už jsem si troufl ho opravit sám. Z toho předchozího motoru jsem vytáhl ojnici s pístem a prostě to vyměnil. Asi to nebylo jak podle příruček, ale fungovalo to dalších 100t km než to po vlastní ose dojelo na ekolikvidaci.
Pak jsem si koupil Volvo C70 T5 a to už jsem si servisoval sám. Jednou jsem na to nechal sáhnout servis a ti zkazili, co mohli. Třeba stahovačku okna, která se na vrakovištích nedá sehnat (v ČR bylo registrováno 90ks tohoto modelu - tedy méně jak třeba Lamborghini) a nová za ranec. Repasoval jsem jí s pomocí mého dědy.
A vyústilo to až do stavu, kdy jsem si koupil veterána a dávám si jej postupně sám dohromady a to včetně generálky motoru a převodovky.
Takže žádné neznám, neumím, nejde. Ale jde. Jde to pomalu, častokrát jsem za idiota, když se ptám automechaniků na triviality, ale věřím, že to dám dohromady.
A k tomu že vídáš kolem úspěšnější jedince. Chce se to naučit jedno slovo. A tím slovem je " JÁ ". JÁ to chci, JÁ to dokážu, JÁ na to mám, JÁ se mám dobře ... a pak ti ty úspěšnější budou do jisté míry ukradení, maximálně tě budou motivovat. Že to zní sobecky? Jenže takový je reálný svět. Svou nesobeckost pak můžeš projevovat podobně jako Lambomen - pomocí méně schopným bližním.
PS: profesí jsem špatně placený "ajťák".