Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.

Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod Manungal » čtv 10 bře 21:11

Dobrý den , mám fiat chinquecento 0.9 r.v. 96. Dostal jsem ho nedávno od tety k osmnáctým narozeninám hned po tom co jsem udělal řidičák. Ze začátku jezdilo celkem v klidu , ale poslední dobou se mi nějak ztrácí výkon + mi mizí chladící kapalina a olej z výfuku mi jde bílej kouř a do nádobky s chladící kapalinou se mi dostává olej. Teplota auta za jízdy je na +- 100 stupních a když vyřadím třeba z kopce tak mi stoupne na 120 stupňů a chladič se mi nezapíná... + Mi auto topí pouze pokud ho držím v otáčkách jakmile mám neutrál tak fouká studený vzduch...
Něco málo jsem hledal na internetu a mám podezření na prasklou hlavu , ale jelikož se v tom nevyznám tak bych byl rád kdyby mi k tomu řeklo někdo něco více popřípadě jestli s tím nemá někdo větší zkušenosti :) A pokud by mi někdo napsal předběžnou cenu za opravu byl bych vděčný :) Děkuji :)
Manungal
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 10 bře 21:02

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod oxik » čtv 10 bře 22:31

Jestli hlava, tak bude mozna levnejsi koupit celej motor, pripadne druhy auto. Nevim jak u toho pidi moturku, ale pocital bych tak do 10tis urcite, s tim, ze se bude muset vymenit vic veci
BMW 740iA
Ford Mondeo mk4 2.0 TDCi
Uživatelský avatar
oxik
Letec
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod majk.z » pát 11 bře 09:01

Cinquicento je přece jen už staré auto, klidně to nemusí být hlava, ale jen těsnění pod hlavou, což se stává a obvykle bych to na to viděl spíš, než prasklou hlavu u benzinového motoru.

Pokud by ses rozhodl k opravě, tak za sebe bych asi nejdřív doporučil shodit hlavu a kouknout, jak vypadá těsnění. Teď ale jde o další věc, jestli jsi to auto tímhle neuvařil, což by byl velký problém, to je pak na srovnání zkroucené hlavy a její natlakování, jestli fakt není prasklá. A modlit se, aby nebyl i blok. A to se nevyplatí ani jedno. Pokud by to bylo jen o těsnění, tak to se dá koupit v kelly od 350 Kč do 1500 Kč (což jinde bys našel nejspíš levněji, beru tu nejrozšířenější alternativu) + k tomu práce, ale ostatní se nevyplatí ani náhodou.

Každopádně bych se asi trochu bránil shánění jiného motoru, pokud bych ho neslyšel/neviděl běžet. Mohou tam být jiné a horší závady a pokud už byl z auta vyndán, tak bez rozborky to nepoznáš.

Pak jako nejrozumnější možnost také vidím to, odevzdat auto rzi a hutím a sehnat nějaké jiné. Význam si tohle nechávat by mělo v případě, kdybys pro něj měl extra citovou vazbu a vložil do toho svou práci (třeba v rámci cesty do hlubin študákovy duše), ale dávat to do servisu by byl asi nesmysl.
Citroën XM 99' Berline Exclusive 2,1TD 12V "Silver Shadow"
Citroën XM 95' Berline Exclusive 3.0V6 12V "Deep Blue"
Citroën C5 01' Berline Plus 2.0HDi "Pracant"
Citroën GS 72' Berline Confort 1.0 "Pekáč"
Uživatelský avatar
majk.z
Adept autoškoly
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 02 říj 05:20

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod Dallen » pát 11 bře 23:10

Pánové zbláznili jste se? Dvacet let starej fiat uservisujete zadarmo.

První věc, odkud jsi?

To co popisuješ jsou klasické projevy foukého těsnění pod hlavou. Ten motor je naprosto jednoduchy, pokud se podivas na bazos tak verim, ze najdes cele motory kolem 3tis. kdyz budes cekat tak i mene (vzhledme k cene zeleza).

Pokud chces neco delat tak si kup golu za tisicovku, sundej hlavu (jestli umis vymenit zarovku tak to tady zvladnes taky) odvez ji do nejblizsi opravny kde ji nech srovnat a otlakovat a budes vedet co dal.

Rho bere za rovnani 350, tlakovani 250. Nove tesneni koupíš do pětistovky jak nic. Ještě bych vyměnil gufera na dříky ventilu, víc nemá cenu u takového auta řešit.

Hlava se rovna vzdycky po kazdem sundani, u malych motoru to plati dvojnásob. Blok se zkrouti tezko, srovnat se da, ale potom uz je potreba resit kompresni pomer nebo si nechat vyrobit silnejsi tesneni.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
 
Příspěvky: 808
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod Manungal » sob 12 bře 19:30

Jsem z karviné( +- 30 km od ostravy u polských hranic) . Vyměnit bych to snad i zvládl ... :D Nějakou tu zručnost snad mám :D Těsnění jsem už našel na netu za asi 300,- takže to by problém nebyl, jen zjistit kde mi tu hlavu srovnají. Nebyl jsem si právě jistý, jestli je to těsnění nebo celá hlava, protože co jsem četl, tak když je prasklé těsnění tak přibývá olej, což se mi neděje... Naopak mi olej mizí a je rozlitý po celém motoru. Každopádně děkuji, snad to zvládnu ... :D
Manungal
Spolujezdec
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 10 bře 21:02

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod Dallen » pon 14 bře 17:19

Rho.cz ti hlavu srovna defacto na pockani
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
 
Příspěvky: 808
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod Kavis » pon 14 bře 18:35

Upresnim, ze rho je renovace hlav ostrava, takze z karvine to mas kousek. Jsou kousek od mercedesu, odbocuje se tam u impexty a pak se musis krapet vratit do te ctvrti. Lepsi je se podivat na mapy, z venku to vypada jako obycejna garaz. A jak rika Dallen delaj to za par stovek.. Podival bych se jak moc to je zakarbonovane a pokud ne moc, tak bych se vykaslal aji na ty gufera ventilu a vymenil jen gufera vacky a hotovo..
Uživatelský avatar
Kavis
Pan Řidič
 
Příspěvky: 256
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?

Příspěvekod Dallen » úte 15 bře 21:20

Gufera vacek muzou chcat jak chcou, maximalne je zechcany motor, ale kdyz netesni gufera ventilu tak jde olej do spalovaku a to je problem.

Navicu na 8V hlavu budou stat vsehovsudy max 150kč.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
 
Příspěvky: 808
Registrován: sob 17 pro 16:02


Zpět na Italská auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků