Fiat Punto 1.2 8v airbox

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 254
Registrován: ned 30 čer 17:17

Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od denis »

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na čo slúžia tie 2 steny v airbox-e za filtrom. Príde mi to nelogické, pretože vzduch prúdi poriadne iba jednou stranou (na obrázku tou ľavou, kde je prívod ku škrtiacej klapke) a na pravej strane za tými 2 stenami nie je nič, len slepé cesty. Takže čo by sa stalo, keby som odstránil tie 2 steny? Podľa môjho názoru by mal motor lepšie dýchať, ale chcel by som vedieť, čo si o tom myslíte Vy, či by to mohlo mať nejaké negatívne následky (ja si myslím, že nie). Za každú odpoveď vopred ďakujem :D.
Přílohy
airbox.JPG
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Uživatelský avatar
Integrale
Autoškolák
Příspěvky: 38
Registrován: pát 22 bře 12:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od Integrale »

Naopak, auto by jelo hůř.
Zkuste si představit kousek proudu vzduchu, jak je vlivem podtlaku v sání zrychlen směrem ke škrticí klapce a přes ní k ventilům. Ventil se otevře, vznikne podtlak, ten kus vzduchu jde do válce, ale když se ventil zavře... "rozjetý" vzduch na něj narazí, odrazí se a putuje sáním zpátky. A pak se zavře škrticí klapka a celý průvan odrazivší se od ní letí zpátky k filtru. Ale filtr pouští vzduch jen jedním směrem (dovnitř), takže co uděláme s tou vlnou, která jde zpět?
A na to tam jsou ty kapsy.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 254
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od denis »

Ďakujem za odpoveď. Lenže teraz nechápem ako to funguje pri "šiške".
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
jack daniels
Pan Řidič
Příspěvky: 241
Registrován: sob 12 led 13:37

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od jack daniels »

Jsi další,který si myslí,že výrobce je blb,co naschvál všechno pokazí.
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od bitmap »

Pri siske to nefunguje, proto je taky siska vzdy hlucnejsi nez origo airbox.
Kdyz to das pryc, pojede to v lepsim pripade stejne, v horsim hur nez predtim a pravdepodobne to bude delat vetsi kraval.

Kazdopadne je dobre zajimat se o takove veci.
Tohle konkretne ti sice k nicemu nebude, ale OEM delaji mnoho veci z ruznych duvodu "spatne", takze by bylo chybou myslet si, ze origo stav z fabriky nelze jednoduse a efektivne vylepsit :)
jack daniels
Pan Řidič
Příspěvky: 241
Registrován: sob 12 led 13:37

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od jack daniels »

Vše co Ital vymyslí je skvělé řešení :D Tam už se nic lepšího vymyslet nedá :ympeace:
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 254
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od denis »

Ďakujem Vám za odpovede, takže to asi nechám tak ako je... Keďže mi takto ochotne reagujete na otázky, tak mám pre vás ešte jednu :D čo hovoríte na odľahčený zotrvačník? má to nejaký význam? plusy/mínusy
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od bitmap »

Pokud to nemas uz rozebrane, tak vzhledem k funkci ukrutne mnozstvi prace i penez.
Rozeberes kvuli tomu pul auta, pokud ma Punto snimani otacek na setrvacniku, tak to ani poradne odlehcit nepujde, vyvazit to budes muset tak jako tak, takze do toho zahucis za par tisic a vysledek?
Rychlejsi reakce na plyn a o neco malo lepsi akcelerace na prvni dva, mozna tri kvalty podle zprevodovani.
To je vse :)

Pokud nutne chces neco tunit, tak si to 1. dej do poradku (svicky, civky, kabely, filtry, vstrikovace, snimace atd.) a 2. nejucinnejsi "uprava" bude spravne naladit smes v open loop rezimech a hlavne predstih.
Pokud bys to chtel dat delat nekomu jinemu, tak se nedoplatis, budes si to tedy muset udelat sam.
Ladit motory ale neni prdel, takze se budes predem muset neco malo naucit, sehnat odpovidajici vybaveni, a i presto je pravdepodobne, ze na prvnich par kouscich minimalne roztavis pisty, takze o zabavu bude postarano.

Bum, prave jsem ti obstaral zabavu na nekolik dalsich mesicu, pripane let. Nemas zac :D
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 254
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od denis »

Nie, nemám to rozobraté, ani to neplánujem rozobrať, kým to nie je nutné, len tak ma to zaujímalo. Sviečky, cievky, káble, aj filtre mám vymenené :D lebo mi odišla RJ a nevedeli mi presne povedať kde je chyba, tak som išiel zaradom - sviečky, káble, cievky ale nič nepomohlo, auto stále išlo na 2 valce, potom prišla na rad posledná vec, ktorá mohla byť chybná (zároveň aj najdrahšia :/) výmena Rj. A filtre mením pravidelne... Takže nič sa nejde "upravovať" :D myslím si, že sa veľmi neoplatí vrážať toľko peňazí do 1.2ky, kvôli pár koňom, zo 65 na dajme tomu max. 75 :D ten airbox mi nedal pokoj, ale aj ten nechám tak ako je. Najbližšia "úprava" bude asi nové auto, teda vlastné auto :D Takže ďakujem za odpovede :)
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Uživatelský avatar
Integrale
Autoškolák
Příspěvky: 38
Registrován: pát 22 bře 12:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat Punto 1.2 8v airbox

Příspěvek od Integrale »

Řídící jednotka je klasika, hlavně na bouraných Puntech. Jde o to, že tím plastovým deklem, zvlášť je-li pochroumaný po bouračce, proniká voda a odpálí ŘJ. Tam je důležité, která verze ŘJ to je (M1, M2, VF, AVP...), některé jsou zaměnitelné a některé ne. Osobně doporučuji vždy nahrazovat NEJNIŽŠÍMI řadami (tedy Euro1 nebo Euro2), protože to auto hned začne lépe jet než Euro3 či 4 a přitom se sníží i spotřeba. Máme na to v Itálii odborníka, takže je to řešitelné a obvykle nejsou ty ceny tak strašné, jako v síti Fiat (nová jednotka M2 vychází kolem 7 000 Kč bez DPH). Pozor na pokusy s použitou jednotkou, pokud je tam imobilizér.
Jinak dvouhmotový setrvačník je zbytečnost a vyhozené peníze. Pokud byste měl zájem, dodáváme vačkové hřídele renomované společnosti Colombo&Bariani, na motory FIRE 1.2 8v vychází ocelový vačkový hřídel profilu Stradale Medio s celoživotní zárukou na 9500 Kč + DPH
http://www.zavodak.cz/images/zavodak/Za ... ik2013.pdf
K tomu je nutno řešit přemapování ŘJ, pokud byste kupoval ŘJ od nás, dodali bychom Vám již rovnou namapovanou na ten vačkový hřídel. Ale ladění bych začal u brzd
http://www.competizione.cz/13/Punto%202 ... -2479.html)
a http://www.competizione.cz/13/Punto%202 ... 2-335.html
a podvozku (je třeba odstranit ten poskakující zadek) buď stavitelnými tlumiči OSRAV KGA, případně ideálně včetně progresivních pružin OSRAV KSM či kompletním coilovers podvozkem FK Racing (najdete zde:
http://www.competizione.cz/13/Punto%252 ... serie/1.2/ )
Osobně pokládám ale za lepší koupit rovnou buď verzi Punta GT nebo HGT a tu poté trochu doladit (můžete použít naše portály zavodak.cz nebo competizione.cz, pokud něco nenajdete, pošlete dotaz), nebo klidně něco jiného. Celkem levné a přitom rychlé auto je Fiat Coupé Turbo nebo jeho dvojče Lancia Delta 836 HF. I na tato auta dodáváme hromady dílů, neboť motoricky jsou podobná Deltě Integrale.
Hezký víkend.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Odpovědět