Re: BMW Divize
Napsal: pon 18 pro 19:23
To já všechno vím, ale ten rozdíl zvenku je prostě.... Kdyby GC mělo 40i v manuálu, tak to tady vůbec nedávám...
Neuvěřitelný.pavproch píše:@charger: žádnej bastl nebude, po zájezdu dostane zase CFS 5w40 (odolnost do 140 st C) a výměny á 15tis
@snow: měl jsem zcela nedávno zajímavou debatu s člověkem, kterého živí motorsport s modrobílou vrtulí... a přesvědčil mě, tentokrát ho zajedu jinak.... ten "brutus" zájezd (už se tu o tom psalo víckrát, principielně: nové auto, první start, zahřát a postupně 40-60-80-100% + redline, to celé 3-4 x a je zajeto + výměna woleje a filtru) totiž bere ohled jen na "zajetí" pístů a válců, a vůbec nebere v potaz šály ojnic.... proto mi to "umřelo/umírá" už při 1/4mil km..... a doporučil mi to zajet takle:
- první náplň - jakýkoli (obyčejný) wolej 5 nebo spíš 10w-40
- první start, zahřát pomalou jízdou a pak s !proměnným! (zatížením i otáčkama) najet prvních 400 km (zatížení do 50%, otáčky do 5000) v JEDNÉ JÍZDĚ!!!!!
- vypnout, vyspat se a druhý den: druhý start, prvních cca 300 km proměnné zatížení a otáčky postupně až do redline (ale ještě ne pod plným plynem!), potom postupně přidávat na zátěži až někde při ODO 1000-1200 km to opakovaně dostat do redline pod 100% plynem - opět v rámci JEDNÉ JÍZDY!!!!!!!
- hned potom (bez VYCHLADNUTÍ!!!!!) vyměnit wolej a filtr za 5w-40 CFS a je zajeto
(čili asitakle to zajedu, čili první dva dny s "novým" = 1500 km téměř nonstop/ve dvou jízdách)
mám asi měsíc starou s 430i Cabrio AT sice US verze ale co vím tak se nijak neliší kromě vypínatelného startstopuKoubes píše:Mám dotaz: má tady někdo zkušenost s novou generací 30i? Tj. motory kód B něco. Mám totiž dilema. Chci pořídit na nci jara nvý povoz s MT a tímpádem mi vypadlo hodně kandidátů. Vpodstatě jsem to zúžil na 340i a 430i GC.