BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16350
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Sic sem uvažoval tu převodovku tam nechat, tak nakonec se asi přikloním k původnímu "dyž už to dělat, tak pořádně a zgruntu" ..... čili vyměním i ji a brambor bude mít prostě ty nejdůležitější vřitnosti nové.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: BMW Divize

Příspěvek od Kavis »

V tom pripade je komplet spojkova sada "zanedbatelna polozka", pokud tam nemas nejakou zanovni,kterou by bylo skoda vyhazovat.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16350
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Já se na tu spojku a dvouhmotu ptal v souvisloti s tím, že kdybych tu převodovku fčíl neměnil (a všechno ostatní jo , i spojku a dvouhmotu), tak až by na tu převodovkupřišla řada, jestli bych musel zase měnit spojku a dvouhmotu.... ale jak píšu, už sem se rozhod, že vyměním všechno najednou, čili ta otázka je už passé
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Dallen
Mistr volantu
Příspěvky: 856
Registrován: sob 17 pro 16:02

Re: BMW Divize

Příspěvek od Dallen »

Pokud bys vyměnil převodovku a nechal spojku a dvouhmotu starou tak to je jako na nové lyže dávat staré pásy.

Ale jinak převodovka bez problému musí to auto přežít pokud se řadí normálně. Jinak to, že odchází poznáš snadno, je vůle v ozub kolech (cukatůra, nebo se hýbe sama řadička při přidávání a ubírání plynu) a pak samozřejmě synchrony.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16350
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Nevýhoda bydlení v ta3: mám tady komplet kancelář, takže s sebou "musím" vozit noťas.... a pak čumím do infernetu...

Otázka na další uživatele 3er e9x: ač ETK udává objem olejové náplně v mojem 3er 6,5 litru, už poněkolikáté se mi stalo, že michal při výměně oleje (vyustí to spodem přes šroub až to přestane týct, ale kape), zašpuntuje a nalije tam předepsaných 6,5litru. Nejpozději za 100 km musím vždy dolít 0,75 až 1 litr, čili se domnívám, že skutečnost je 7,5 a neudávaných 6,5 lt. Jakou máte ostatní zkušenost?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 787
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

PP: Mohu ti říct s naprostou jistotou, že nová náplň kompletně prázdného motoru (po rozebrání motoru, nebo alespoň demontáži olejové vany) je okolo 8 litrů. Při klasickém, ale poctivém vypuštění náplně výpustným šroubem, pak do motoru nalívám asi 7 a čtvrt litru oleje.
Manuálový údaj o 6,5 litrech je z tohoto pohledu dost mimo.
Hovořím o N52B30A, ale předpokládám, že pro N53 to bude dost podobné.
:ar!
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16350
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Jo, u m4Zlika (N52B30) to mám taky tak 6,5 je málo, dolívám následně 0,5 až 1 litr.

Díky za potvrzení mých domněnek.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2421
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: BMW Divize

Příspěvek od Brus »

k té výměně motoru: ve 160tkm necelé 2 roky nám praskla a vyletěla ojnice v Ducatu, uznali reklamaci, zdarma vyměnili blok motoru. Pocaď dobré, ale tak následující rok to auto bylo co chvíli v servisu, protože jednou z toho kapal olej, podruhé chladící kapalina a tak pořád dokola, dokud snad nevyměnili všecky hadice, trubky a těsnění, které se rozpojily a spojily při té výměně. Ono cokoliv gumového několik let starého možná funguje, dokud se na to nešáhne, ale jinak nee.. Ale tak třeba to vyměníš všechno při jednom
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16350
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Samozřejmě počítám s novou veškerou (gumovou) bižuterií kolem motoru. Taky uložení motoru, převodovky atd.....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Jedi
Autoškolák
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 10 pro 12:16

Re: BMW Divize

Příspěvek od Jedi »

pavproch píše:Jo, u m4Zlika (N52B30) to mám taky tak 6,5 je málo, dolívám následně 0,5 až 1 litr.

Díky za potvrzení mých domněnek.
To je zvlastne, u 130i (N52B30) pri kazdej vymene (ked uz to prestava kvapkat) dolievame 6 litrov. Olej mam v 2l baleniach, tak to nechcem dolievat v servise o novu plechovku otvaram az doma v garazi. Pri 6 litroch to ukazuje stav presne medzi MIN a MAX, po MAX by to bolo cca udavanych 6,5 litra.

Kazdy rok kupujem 8 litrov oleja, 6 l tam ide hned, 0,5 litra si dolejem po prijazde zo servisu a 1,5 litra mi zostava na dolievanie medzi vymenami, tolko si ten motor za 10-12 tkm zozerie. Pravdepodobne nieco zmenili, ale 7 l a viac by som tam nikdy po vymene nezmestil.
Odpovědět