Porsche Boxster / Boxster S

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od 911T »

Pre upresnenie, najviac postihnute motory su M96, teda prva generacia boxsterov a 911 996. Motory generacie M97 maju tento problem do velkej miery vyrieseny a zavada sa vyskytuje len sporadicky. Uplne vyriesene to ale bolo az po facelifte v roku 2009. Generacii 986 a 987 s motoromi M96 (2.7 (245k) a 3.2 (280k)) by som sa teda na tvojom mieste urcite vyhol. Je pravda ze je to opravitelne kym lozisko neodide uplne, ale je to dalsi nie maly vydaj navyse za ktory si daj radsej domontovat samosvor ktory auto jazdne posuva do inej ligy.
Pokial ide o zbytok auta, vsetko je pomerne dobre nadimenzovane a vydrzi hodne. Ci uz ide o brzdy, prevodovku, spojku, alebo podvozok. Podmienkou je ale samozrejme kupit dobre udrziavane a pokialmozno nehavarovane auto. Pomerne citliva zalezitost je predna naprava ktora pri horsej kvalite ciest vyzaduje kazdu sezonu nastavit geometriu.
Co sa tyka motora, boxster/cayman 987 je jedno z tych aut u ktorych je podvozok s velkou rezervou rychlejsi ako motor, takze 2.7/2.9 urcite neries. Tie motory mrhaju potencialom auta. S-kove verzie 3.4 su podstatne vhodnejsia motorizacia, aj ked ani tu nemozno s cistym svedomim povedat ze by boli rovnocenne podvozku.
Velkou vyhodou je ze auta uz par rokov nepadaju na hodnote. To co dnes kupis s velkou pravdepodobnostou predas za podobne peniaze aj o par rokov. Mimochodom vymena sviecok neni nic co by nezvladol hociktory sikovny mechanik. Pristup k motoru je obmedzeny, ale navodov na udrzbu je na webe hafo. A potom su tu aj servisy mimo autorizakov, ktore sa tymto autam venuju a vedia casto viac ako mechanici co len vymienaju stare veci za nove. Za seba mozem odporucit pana Vonku pri Brne pre ktoreho tie auta nie su praca, ale konicek.

Inak tych chlapcov co sa ti snazili nahovorit ze je Sti rychlejsie auto posli za mnou. Teda kym nesnezi a neprsi. :D
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od Zajda »

Jo, bylo to zajímavé svezení, čerstvý majitel má více známých s těmito motory které stejným způsobem zdechly, takže Carreru prozatím odstavil v garáži než to pořeší :) Já teda četl na foŕech o podstatně vyšší úmrtnosti než 2%. Ona je to statistika do doby než to člověka potká. Faktem je že jde skutečně o konstrukční problém. Taky jsem vyčetl že rámci úprav (myslím že v reakci na hromadnou žalobu zákazníků v USA) začali někdy v průběhu výroby M96 osazovat dvojité ložisko, stejně jako ohlasy že je to úplně jedno. Ložisko samotné je dimenzované až až odzačátku, ale když mu selže těsnění a přijde o to minimum mazání které potřebuje - díky vniklému motorovému oleji, který časem zdegraduje a vyžere nejdřív vazelínu a pak i povrch ložiska, tak to stejně po čase zabalí. Když uvážím cenu úpravy proti potenciální výměně motoru, tak si myslím že není nad čím přemýšlet. Krom toho kdo to namontuje. Ale předpokládám že asi každý kdo zvládne vyměnit spojku. Paradoxně nejčastěji měly problémy exempláře s malým nájezdem, kdy auto bylo dýl odstavené se starým olejem (čti při dodržování předepsaných intervalů výměn). Naproti tomu kdo jezdil trackdaye a měnil častěji olej, tomu auto fungovalo. Tolik moje rešerše, kterou jsem se nedávno prováděl v rámci přežití zmíněné Carrery :)
《》
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2540
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od Vrooom »

https://www.oregonpca.org/resources/ims ... ull-story/ Tady o tom pisou, no nevim kolik lidi bude takto casto menit olej ...
So what can be done to minimize the likelihood of an IMS failure?:

Although a greatly debated subject, most experts agree that more frequent oil changes every 6 months or 5,000 miles is a good first step. If you drive short distances frequently or in cold climates, more frequent changes every 3,000 miles or 3 months is advisable. One of the most common sources of trouble in bearings is wear and pitting caused by foreign particles and is responsible for 70% of all early bearing failures. As the IMS Retrofit employs an open bearing and is lubricated by engine oil in the crankcase, filtration is even more important. We use factory Mann, Mahle, or Hengst oil filters because of their high quality standards.
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od 911T »

Tak napr. ja menim olej kazdych 7-8 000km resp. kazdu sezonu. A vyuzivam skor druhu polku otackomera, takze na mna to celkom sedi. :D Inak stav loziska, pripadne jeho vymena sa da lahko spravit pri vymene spojky. M96 by som si ale kazdopadne nekupil.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2540
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od Vrooom »

Spis se mi nelibi casovy interval 2-4 rocne, 1x treba za tech 8k by slo ...
Ale zase ty stary porsche vyhravaji ruzny zebricky spolehlivosti, tak by to nemuselo byt tak strasny.
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od 911T »

Vacsina z nich ma uz tuto vadu vyriesenu, ale tieto generacie boli vseobecne najslabsie co sa tyka spolahlivosti. Problem mala 996 aj s chladenim vodou. Boli tam nejake zle tesnenia a odchadzalo to ako na beziacom pase.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od Zajda »

Jsi si jistý že zrovna generace 996/986 vyhrávala žebříčky spolehlivosti? To se mi úplně nezdá.

Jinak ty častější výměny oleje taky nejsou řešením podstaty problému. Nedávno jsem docela podrobně studoval historický vývoj kauzy IMS s tím jak aftermarket postupně přicházel s různými řešeními, kdy až pár let zpátky začalo být +- jasno co je skutečnou příčinou závady - tedy ne ložisko samotné, ale nedostatek mazání po selhání těsnění.

Shrnul bych to tak, že jako funkční se ukázalo poslední řešení vyvinuté Flat 6 Innovations společně s LN Engineering - kit který kuličkové ložisko nahradili odolným kluzným, mazaným tlakovým olejem (DOF - direct oil feed). Potenciální nevýhoda je že toto ložisko skutečně k funkci potřebuje souvislou dodávku oleje pod tlakem.

Dále pak řešení Pedra Bonilly - Pedro's garage - který osazoval zákazníkům taky kit pro mazání ložiska tlakovým olejem, přičemž ložiska samotná dával pouze nová v originální specifikaci. Kuličkovým ložiskům stačí minimální mazání, takže při ládování filtrovaným a chlazeným motorovým olejem mají lepší podmínky než kdy měly v původní konfiguraci (zapouzdření pod těsněním s doživotní vazelínou). Jediný protiargument tomuto řešení co jsem na širém Googlu byl schopný najít je, že DOF vlastně není nutné, stačilo by oddělat vnější těsnění IMS ložiska a nechat ho mazat ostřikem ve skříni (splash lubrication).
Proč to nemusí být nejlepší nápad ukazuje toto video:

Tady ještě popsání mechanismu průniku oleje pod těsnění ložiska a za ložisko do hřídele samotné - v sériovém stavu:


U obou kitů od Flat6 i Pedra se k mazání používá napojení na existující (od výroby však zaslepenou) olejovou větev.
《》
Archee
Adept autoškoly
Příspěvky: 12
Registrován: ned 11 zář 13:27

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od Archee »

Opět všem děkuji za cenné informace.

911T: o tom, že má podvozek Boxsteru nevyužitý potenciál jsem také někde četl, určitě tam dávají slabší motory proto, aby 911 byla vždycky "lepší". Díval jsem se, co je dostupné s motory 3,4 a pokud jsem něco nepřehlédl, tak je to už finančně úplně někde jinde. Jak už jsem ale předtím psal, to auto opravdu nechci na závodění, nepotřebuju se na silnici s nikým měřit. Samozřejmě rád jezdím svižně, když jsou na to podmínky a nálada, ale to se nechá i se slabším motorem. S přítelkyní se za hezkého počasí rádi projíždíme / výletujeme a na to by mi 2,7 výkonově stačila myslím až až. Dokážu se zabavit i s chipnutym 1,9 TDI, takže s výkonem 168 kW bych se taky rozhodně nenudil. (nesmát se mi :-D)

Když tedy budeme uvažovat tak, že výkonově stačí 2,7 a nebudu tam chtít dělat žádné další úpravy pro zvýšení výkonu, s tím že je auto spíše na pohodové projížďky. Myslíte, že by mělo smysl pořídit 986 v hodnotě kolem 300 tis. Kč a počítat s opravou IMS?

Z toho co píšete je jasné, že pokud by to ten konkrétní vůz už neměl vyřešené, tak by bylo ideální IMS vyřešit co nejdříve některým z těch kitů, jak popisoval Zajda. Protože jak chápu, tak častější výměna oleje jádro problému stejně neřeší, jen to možná oddaluje. Nebo tam kromě tohoto je ještě jiný problém?

Je jasné, že ať koupím jakékoliv auto, vždycky tam bude něco, co bude potřebovat řešit. Spíš jde o to, vyhnou se něčemu fatálnímu :)
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od 911T »

Zajda: vidim ze mas problematiku podrobne nastudovanu. Uvazoval si nad kupou?

Archee: jasne, aj 2.7 je vseobecne velmi rychle auto, ale pomale porsche. Je to proste zmareny potencial. Ako ked leti airbus s desiatimi ludmi na palube. :D Na pohodove jazdenie viac vykonu nepotrebujes, len ja som nestastny ked nedokazem dostat podvozok na limit kvoli nedostaku vykonu. 2.7 bude uplne blbuvzdorna volba ktora sa na dobrych gumach len tazko dostane do kritickej situacie. Auto pre zaciatocnikov. Ale ak ti ide v prvom rade o auto ako take a nie jeho jazdne vykony, preco nie. :ymhug:
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Porsche Boxster / Boxster S

Příspěvek od jarka »

Asi to bude znít divně, ale pokud je podvozek o tolik lepší možná není nic jednoduššího než mu ubrat grip volbou vhodných (úzkých případně eko) gum. Je to sice u porsche trochu (hodně :) ) divný, ale zábavě by to rozhodně mohlo pomoci. Už nějak páprdovatím a v miatě se ubírám taky tímto směrem a docela mi to vyhovuje. Ani mi nějak neschází okruhy, když teď zažívám podobný chování v přijatelných rychlostech na okreskách.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět