Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
mandrinka
Autoškolák
Příspěvky: 28
Registrován: stř 06 kvě 09:07

Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Příspěvek od mandrinka »

Chci si koupit novy tiguan, v podstate splnuje, to co pozaduju. Mam ho na jezdeni ve meste do prace, obcasne vylety a dalnici do Prahy popr. do Nemec. Z toho plyne, ze diesel asi moc vhodny neni. Takze zbyvaji akorat benziny 1, 4 a 2. 2,0 je ale jenom 4x4, coz vzhledem k vyssi vaze, vyuziti auta a spotrebe nechci. S automatem predkolka je jenom 1,4. Vzhledem k "renome" toho motoru by me zajimalo, jestli je to dobra volba. Predpokladam, ze ten motor uz je vyladeny, ma turbo stejne jako 2,0, olej papa 2,0 snad vic. Automat je k nemu jenom 6stupnovy, je to horsi nebo stejna varianta jako 7stupnovy k 2,0 dana jenom silou toho motoru?
Uživatelský avatar
Londoner
Řidič začátečník
Příspěvky: 142
Registrován: stř 24 čer 14:52

Re: tsi 1,4 v 2, 0

Příspěvek od Londoner »

Muzu se zeptat proc brat ten "proflaklej problemovej" motor? Aut jako je tiguan je urcite vice, tak proc tohle?

Vubec je zajimavy jak lidi postupujou ve vyberu auta. Ja mam treba motor (samo po vyberu kategorie/tridy auta) na prvnim miste - jo a netvrdim ze je to spravne.
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold

Poradnej ofroud LR D4!
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: tsi 1,4 v 2, 0

Příspěvek od pavproch »

zapomeň na 1.4, zopakuju co mi řekl "off record" prodejce, dyž sem objednával leguána (2.0TSI) : "jednačtyřku nebrat, je to příliš malý motůrek na takový kus auta.. "
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Příspěvek od k86 »

Ty si chces koupit SUV a chces jen predni pohon?
Co to je za logiku?
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
mandrinka
Autoškolák
Příspěvky: 28
Registrován: stř 06 kvě 09:07

Re: tsi 1,4 v 2, 0

Příspěvek od mandrinka »

Londoner píše:Muzu se zeptat proc brat ten "proflaklej problemovej" motor? Aut jako je tiguan je urcite vice, tak proc tohle?

Vubec je zajimavy jak lidi postupujou ve vyberu auta. Ja mam treba motor (samo po vyberu kategorie/tridy auta) na prvnim miste - jo a netvrdim ze je to spravne.
Tak motor je důležitý, ale určitě sis v poslední době všimnul, že výrobci dávají větší přednost tomu s kolika operačními systémy mobilních telefonů lze spárovat infotainment v autě, než jak dobrý je motor. Tak mi dej nějaký příklad auta s podobnou výbavou jako je comfortline + adaptivní tempomat + automatika a dobrým benzínovým motorem.

Jinak uvažuju, že bych si přikoupil záruku, tak 5-6 let, pak bych to stejně prodal.
pavproch píše:zapomeň na 1.4, zopakuju co mi řekl "off record" prodejce, dyž sem objednával leguána (2.0TSI) : "jednačtyřku nebrat, je to příliš malý motůrek na takový kus auta.. "
To jsi ty jo, co to psal na VW fórum. Tuhle větu si moc dobře pamatuju. Ale to byl ten ještě s řetězy a dvěma turby né? Nebo ten motor byl i slabý, že se s tím špatně jezdilo třeba při předjíždění?
mandrinka
Autoškolák
Příspěvky: 28
Registrován: stř 06 kvě 09:07

Re: Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Příspěvek od mandrinka »

k86 píše:Ty si chces koupit SUV a chces jen predni pohon?
Co to je za logiku?
Hele žádnou logiku to nemám, ale měřím dva metry a bolí mě záda a prostě se mi v těhle autech líp sedí, uvažoval jsem i nad Passatem, ale do města je zbytečně moc dlouhý a vlastně jezdím skoro pořád sám, max. ve dvou, a nepřišlo mi, že bych měl kolem hlavy moc místa.
Uživatelský avatar
Londoner
Řidič začátečník
Příspěvky: 142
Registrován: stř 24 čer 14:52

Re: tsi 1,4 v 2, 0

Příspěvek od Londoner »

mandrinka píše:
Londoner píše:Muzu se zeptat proc brat ten "proflaklej problemovej" motor? Aut jako je tiguan je urcite vice, tak proc tohle?

Vubec je zajimavy jak lidi postupujou ve vyberu auta. Ja mam treba motor (samo po vyberu kategorie/tridy auta) na prvnim miste - jo a netvrdim ze je to spravne.
Tak motor je důležitý, ale určitě sis v poslední době všimnul, že výrobci dávají větší přednost tomu s kolika operačními systémy mobilních telefonů lze spárovat infotainment v autě, než jak dobrý je motor. Tak mi dej nějaký příklad auta s podobnou výbavou jako je comfortline + adaptivní tempomat + automatika a dobrým benzínovým motorem.

Jinak uvažuju, že bych si přikoupil záruku, tak 5-6 let, pak bych to stejně prodal.
pavproch píše:zapomeň na 1.4, zopakuju co mi řekl "off record" prodejce, dyž sem objednával leguána (2.0TSI) : "jednačtyřku nebrat, je to příliš malý motůrek na takový kus auta.. "
To jsi ty jo, co to psal na VW fórum. Tuhle větu si moc dobře pamatuju. Ale to byl ten ještě s řetězy a dvěma turby né? Nebo ten motor byl i slabý, že se s tím špatně jezdilo třeba při předjíždění?
To co tlaci marketing vyrobcu te preci nemusi zajimat. Vyber podle sebe a nejich ne?

Uprimne se v tehle tride vubec neorientuju tak ti nic neporadim, ale treba mazda ma dobry benzinovy motory. Tam by se neco snad vybrat dalo.
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold

Poradnej ofroud LR D4!
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16371
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Příspěvek od pavproch »

@mandrinka: jo, předchozí generace leguána měla motůrek 1.4TSI double průserový (turbo+kompresor)- mělo to 118kW, i to docela jelo, ale 1650kilo je prostě na ten motůrek moc, takže ty motory padaly jak zralé hrušky... navíc byly samy o sobě konstrukčně "nedotažené" (mírně řečeno)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Příspěvek od k86 »

mandrinka píše:
k86 píše:Ty si chces koupit SUV a chces jen predni pohon?
Co to je za logiku?
Hele žádnou logiku to nemám, ale měřím dva metry a bolí mě záda a prostě se mi v těhle autech líp sedí, uvažoval jsem i nad Passatem, ale do města je zbytečně moc dlouhý a vlastně jezdím skoro pořád sám, max. ve dvou, a nepřišlo mi, že bych měl kolem hlavy moc místa.
mam 194cm a chapu teda ze jde spis o nastupovani?
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Tiguán - 1.4TSI v 2.0TSI

Příspěvek od ctrl_j »

Londoner píše:Muzu se zeptat proc brat ten "proflaklej problemovej" motor? Aut jako je tiguan je urcite vice, tak proc tohle?
Kecy v kleci. Problemovy motor 1.4 TSI je spjat s predchozi generaci agregatu s vykony 90 a 92 kW (turbo), resp. 110 a 118 kW (turbo+dmychadlo).
Soucasna generace 1.4 TSI je uplne jiny motor, neni to jen pouha evoluce. Stary motor byl podctvercovy (vrtani 76,5 × zdvih 75,6), novy je naopak nadctvercovy (74,5 × 80,0). Stary EA111 rozvody retezem, novy EA211 rozvody remenem atd.
pavproch píše:zapomeň na 1.4, zopakuju co mi řekl "off record" prodejce, dyž sem objednával leguána (2.0TSI) : "jednačtyřku nebrat, je to příliš malý motůrek na takový kus auta.. "
Vzdycky je treba uvazovat v kontextu pouziti. 110 kW je zcela dostatecny vykon na jezdeni primarne po meste a obcasne vylety po dalnici. Ve meste to bude brat o 2l min nez 2.0 TSI a pri dalnicni rychlosti to uzranejsi nebude. S ohledem na provozni podminky si ja naopak myslim, ze 1.4 je pro jeho ucely vhodnejsi nez 2.0.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Odpovědět