Stránka 76 z 147

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: pon 14 srp 15:47
od Tomeček
Zdravím, jsem zde nováčkem a měl bych pár dotazů ohledně 911 997. Konkrétně ojetina cca rok 2005-2006 carrera popř. carrera S. Měla by být v manuálu a klasická zadokolka a další mojí podmínkou je brzdová soustava na ocelových kotoučích. Dočetl sem se, že ideální je až po faceliftu od 2008, nic méně právě ty auta z prvního a druhého roku výroby se dají sehnat občas za poměrně slušnou cenu. Viděl bych to na lehkou bouračku popř. auto s vadou motoru.
Tím se už dostávám k tomu co mě zajímá nejvíce a to, co na motorech odchází, popř. na co si dát bacha při koupi auta?
Jaký nájezd běžné auto z Německa vydrží? V jakých intervalech se dělají rozvody? Musí motor ven? Máte někdo zkušenosti s provozem takového auta pro běžné ježdění, včetně zimního období?
Předem díky za názory.
Tomáš

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: pon 14 srp 19:36
od doriftonigga
Vygoogli si "997.1 IMS" :-)

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: pon 14 srp 20:13
od 970ka
Když bude googlit,tak zjistí,že to žádnej řemen nemá a motory u těch pozdějších už držely víc.

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 07:43
od Pavelpu27
Tak za prvé pochvala - určitě jdeš dobrou cestou. Provoz toho auta je docela pohoda, spotřeba okolo 13 litrů, pohodlí. K možným závadám - celá slavná IMS, což je zadírající se ložisko na předlohové hřídeli, postihuje cca 2% aut, ale týká se jen úplně prvních modelů 997 (i S) vyrobených myslím do cca března 2005. Výměna toho ložiska za trvanlivé není nic složitého a dělá se běžně s výměnou spojky. Samotná spojka vydrží, podle stylu jízdy, cca 80 - 100tis km. U modelu S jsou tenčí stěny válců a údajně dochází obšas k jejich prasknutí. Ale nikdy jsem se s nikým, koho to potkalo, nesetkal a ani na fórech nikdo nic nepsal.

Každopádně - když poškozené auto, tak karoserii, nebo zavěšení kol, které je podobné závoďákům a dá se opravit poměrně snadno a na poměry Porsche i celkem levně. Poškozený motor je veliká sázka do loterie, repase je velmi drahá a nové motory prakticky nejsou.

Co se týče nájezdu a žívotnosti. Traduje se, že těmhle autům daleko víc vyhovuje časté ježdění, než postávání v garáži. V nabídkách najdeš auta s nájezdem i přes 300 tis km a vůbec bych se nedivil, kdyby mnohá z nich byla v perfektní kondici.

Rada na závěr - sežeň si mechanika, nebo servis, kam budeš jezdit. Vyhnul bych se oficiálnímu servisu. Dobré reference má Auto Bejda, nebo třeba Flatsix v Praze.

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 08:33
od mattonecz
Vim jen, ze znamej zadrel motor na okruhu pac je kokot a nekontroloval olej. Oprava nebo jetej motor asi 700k. Byla ta 997.1 S.
To auto me keramicky brzdy a celkove plna palba tak to asi budou opravovat, ale jinak se to uz skoro nevyplati.

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 11:20
od Sajmik
Problém s IMS postihuje všechna 997.1 (2005 - 2008). Další větší závadou je poškození stěn válců, o praskání jsem se nikde nedočetl, ale dochází k "bore scoringu". Nejspíš by stálo za to nechat si tohle při koupi zkontrolovat boroskopem.
997.2 (2009 - 2012) výše zmíněným netrpí, až na pár případů bore scoringu, ale bylo to u nových aut s nižším nájezdem.

Spotřební věci a menší opravy jsou cenově přijatelný i vzhledem k nynější ceně auta. Ale za předpokladu, že se vyhneš autorizáku.

btw. v německu teď umí Porsche prodlouženou záruku na auta do 14 let stáří a 200k km. Předpokládám, že brzy se to dostane i k nám.

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 17:31
od Tomeček
Pavelpu27 Díky za pochvalu :-) Autorizovaný servis vůbec nepřipadá v úvahu. Nějakej základ si udělám sám (oleje, filtry, a další drobnosti), a na co bude potřeba hever tak u známého. Do teď jsem jezdil yarisem, takže asi každé silnější auto bude pro mne zázrak :-D. Něco jsem našetřil, a chtěl si koupit subaru sti hatch.
Asi před pul rokem jsem se byl podívat na dvě sti , a obě rošlapané jak zelí a to nemělo ani jedno z nich přes 150 tkm.
Každopádně 997.2 je mimo rozpočet .Stejně tak i keramické brzdy. Proto mi šlo hlavně o 997.1. ale po tom co jsem si na vaše doporučení nastudoval něco o těch motorech, o ložisku na předlohové hřídeli kde dodělávají extra přívod oleje. Tak mě to odrazuje taky. :-/ vube nevím co...

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 17:55
od Pavelpu27
Tak za prvé, problém s IMS určitě nepostihuje všechna auta. Týká se vlastně jen motorů z generace 996, které se montovaly jen do března 2005. Na netu se dají najít výrobní čísla, od kterých bylo ložisko silnější s lepším pouzdrem. A ani u motorů, které mají to původní ložisko, je jeho zadření velmi vzácné. Sám mám 997.1 S z ledna 2005 s původním IMS a spím klidně. Až budu dělat spojku, nechám to vyměnit, ale neplašil bych.
Když vezmeš v úvahu, kolik 996 a 997 jezdí bez problémů kolikrát s mnoha sty tisíci km, je to pořád nejbezpečnější způsob, jak si pořídit pořádný auto.

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 19:00
od Vrooom
Tomeček píše:... Do teď jsem jezdil yarisem, takže asi každé silnější auto bude pro mne zázrak :-D ...
Solidni progress :-D.

Re: Porsche - vse o sportovnich modelech

Napsal: úte 15 srp 19:50
od M.Z.
:D Jo, to nebude zas tak velký rozdíl.