Re: Dříve M135i, nyní ///M2
Napsal: stř 16 kvě 09:40
Tak uz by sa snad patrilo aj mensi update...
Uz je to nejakeho polroka kedy sa zacala zachranovat jedna M135i zo Svajcu...PP za tu dobu stihol 2x zadriet svoju 316Txi a skoro ju aj 2x resuscitovat (bohuzial nedisponujem takym budgetom), tak mi to trochu trvalo (a k tomu sa priplietol este jeden Prdola s mojim DNA)...kazdopadne uz sa nejaky cas jazdi a kilometriky pomaly pribudaju
Samotna zachrana sa komplikovala jak sa dalo a co sa dalo to sa sralo, presny vycet dielov si uz (radsej) ani nepamatam (ano bolo medzi nimi nakoniec aj cele riadenie a zdravim tymto Vroooma ) a diely sa zhanali fakt zo vsetkych kutov a clovek si krasne uvedomil jak su tie moderne auta neskutocne prekomplikovane a ceny dielov absolutne prestrelene...pre info:
Bocny predny senzor pre automaticke parkovanie...140€ jeden
Vrtula k chladicu...600€ (nie je mozne kupit samotnu vrtulu, je nutne cely ram aj s motorom)
Jedna hadica k medzichladicu 300€
Atd. proste niekedy fakt vdaka za Ebay...
...jednoducho uz viem, preco to tym Svajcom nestalo za to opravovat, to uz sa im snad viac oplatilo kupit novu M140i, nez riesit relativne maly tukanec...
Ale k tomu podstatnemu...jake to je? Recenziu od PJ som si za tu dobu cakania precital snad 100x, videl vsetky mozne videa a vytvoril si nejaky obrazok o tom co cakat, ale aj tak som ostal z toho auta trochu v soku...ale pekne poporade
Celemu tomu zase raz vladne motor...genialny motor...chcel bych ho vsade...foukatko, nefoukatko, toto je ten najlepsi motor aky som v modernom (a aspon trochu normalnom) aute zatial mohol zazit. Ano nie je to ta bozska spievajuca atmosfera z E46 M3, taky motor uz vzniknut a dostat sa do normalneho auta bohuzial uz nemoze (ano motora v v najnovsej GT3 som si vedomi, ale to uz je iny segment a pochybujem ze s lahkou nohou bude schopny jazdit za 9 ). Zaroven ale do poloM by sa mi ten motor nehodil, pyta si stale otacky a stale chce viac a neda cloveku oddychnut...skvele do vikendovky, no menej ak sa niekde zadzubavam v kolone...iked ako predosli majitel nasej M3 dokazoval ide ju pouzivat denne, celorocne, mne by jej bolo luto trosku, ale kazdy den by teda stal za to
Fukana R6 sa k charakteru auta predsa len hodi viac, ponuka viac nenuteny presun a zaroven nenutenu silu...no tej sily je teda hodne, presnejsie motor proste taha jak svina a vo vysledku je auto pocitovo rychlejsie ako M3, iked porovnanie este neprebehlo . Zvuk je taktiez na turbo velmi dobry, ale M3 je aj tak iny level. Zaroven ale ponuka charakteristiku velmi blizku atmosfere, 2x je v jej priebehu citit jemne skokovejsi narast vykonu, ale tahat neprestava ani pri 7tisic ot. A k tomu vsetkemu ma skvelu reakciu na plyn a to uz v rezime "Normal" a nekona sa ziadny otravny "rev hang" (zdravim atmosferu v Subaru). To je pre mna najvacsie prekvapenie, jednoducho radost s nim pracovat a medziplyny tam skacu fakt s lahkostou. Jo a skoro bych zabudol na spotrebu, iked moc este nie je co referovat. Ta je zatial dalsim prijemnym prekvapenim, rychlejsi dialnicny presun sa da zvladnut okolo 10 a zatial je tam celkovy priemer 12,7l/km, no ten obsahuje kratke a ehm trosku prasiace jazdy, proste klasicka zoznamovacka
Dalsim obrovskym prekvapenim je podvozok. Ja nechcel kosti tras, ja nechcel "sportovo" tuhy podvozok ala audi, ale ze dostanem auto ktore je vo vysledku na slovenskych nerovnostiach pohodlnejsie ako moje XV, alebo ako Passat 2.0 TSI s DCC... Nejedna sa ale o pohodlnost nejakym pohupovanim a plavnostou, ale prave o akusi spolupracu s tymi nerovnostami, clovek o nich vie, ale tak nejak vysledna "rana" je daleko mensia nez by clovek cakal. Uz chapem chvalu PJ, ktory ho nazval Kralom Karussellu. Na druhu stranu za ten kratky cas som nemal moznost a gule zacat z neho mackat 90 a viac percent a preto moc neviem posudit ci v tom rezime podla niektorych podvozok prestava stihat...uvidime. Zatial mi ale plne vyhovuje taky aky je.
Co som teda nakoniec nedostal je nejakym sposobom Hardcore Hot Hatch ala Civic Type-R a jemu podobne a to som presne ani dostat nechcel, nechystam sa s tym blbnut na okruhy, nechystam sa kvoli jazde vstavat o 5 rano v sobotu a vymetat kazdy jeden apex na limite, ja primarne hladal HH z kategorie GT, nieco na rychle kazdodenne presuny (preto tam isli klasicke PS4 a nie Cup2) no zaroven sa s tym dalo vyblbnut. Jedine mensie rozpaky mam z riadenia, fakt nepochopim preco tam muselo ist aktivne riadenie, mozno to chce zvyk? Som zvedavy jak to bude teda dalej, ci bude chybat svor (iked elektronika sa snazi dost) a ako sa nam proste bude spolu nazivat, predsa len tych kilometrov najazdenych je este stale malo a jedna dolezita skuska este len caka...Certovica
Jedine minusy, ktore zatial pre mna auto ma, ale za ktore si mozem skor ja ako auto:
- zakladne repraky - neviem kto nabucha auto az po strop a nepriplati si za aspon trosku lepsie audio
- kozene sedacky - nikdy som nebol velky fanda, hlavne ked odvetravanie nikde, tu bych ovela radsej zakladnu alcantaru (iked pri kinderku by koza mohla mat par plusov)
- 3. dvere - to ze v 3dveraku je vyssi posed ako v 5dv. je dost naprd, a potom je tu "bonus" pri manipulacii s kinderkom a jeho sedackou
Zatial som z auta fakt nadseny (urcite viac ako priatelka ) a snad nebude musiet (nikdy) z domu, lebo moc neviem cim bych ho nahradil...no jedine zeby ak s M340i
PS: Velke diky patri chalanom z jendeho maleho zapadnuteho servisu a jednemu vynimocnemu kamaratovi bez ktoreho by to cele nebolo a jednemu sponzorovi, vdaka ktoremu sa to cele prefinancovalo a ktoremu bych to mal cele teda cim skor splatit, nech mi ho nezabavi
PS2: To som sa zase rozspisal...sorry...
Uz je to nejakeho polroka kedy sa zacala zachranovat jedna M135i zo Svajcu...PP za tu dobu stihol 2x zadriet svoju 316Txi a skoro ju aj 2x resuscitovat (bohuzial nedisponujem takym budgetom), tak mi to trochu trvalo (a k tomu sa priplietol este jeden Prdola s mojim DNA)...kazdopadne uz sa nejaky cas jazdi a kilometriky pomaly pribudaju
Samotna zachrana sa komplikovala jak sa dalo a co sa dalo to sa sralo, presny vycet dielov si uz (radsej) ani nepamatam (ano bolo medzi nimi nakoniec aj cele riadenie a zdravim tymto Vroooma ) a diely sa zhanali fakt zo vsetkych kutov a clovek si krasne uvedomil jak su tie moderne auta neskutocne prekomplikovane a ceny dielov absolutne prestrelene...pre info:
Bocny predny senzor pre automaticke parkovanie...140€ jeden
Vrtula k chladicu...600€ (nie je mozne kupit samotnu vrtulu, je nutne cely ram aj s motorom)
Jedna hadica k medzichladicu 300€
Atd. proste niekedy fakt vdaka za Ebay...
...jednoducho uz viem, preco to tym Svajcom nestalo za to opravovat, to uz sa im snad viac oplatilo kupit novu M140i, nez riesit relativne maly tukanec...
Ale k tomu podstatnemu...jake to je? Recenziu od PJ som si za tu dobu cakania precital snad 100x, videl vsetky mozne videa a vytvoril si nejaky obrazok o tom co cakat, ale aj tak som ostal z toho auta trochu v soku...ale pekne poporade
Celemu tomu zase raz vladne motor...genialny motor...chcel bych ho vsade...foukatko, nefoukatko, toto je ten najlepsi motor aky som v modernom (a aspon trochu normalnom) aute zatial mohol zazit. Ano nie je to ta bozska spievajuca atmosfera z E46 M3, taky motor uz vzniknut a dostat sa do normalneho auta bohuzial uz nemoze (ano motora v v najnovsej GT3 som si vedomi, ale to uz je iny segment a pochybujem ze s lahkou nohou bude schopny jazdit za 9 ). Zaroven ale do poloM by sa mi ten motor nehodil, pyta si stale otacky a stale chce viac a neda cloveku oddychnut...skvele do vikendovky, no menej ak sa niekde zadzubavam v kolone...iked ako predosli majitel nasej M3 dokazoval ide ju pouzivat denne, celorocne, mne by jej bolo luto trosku, ale kazdy den by teda stal za to
Fukana R6 sa k charakteru auta predsa len hodi viac, ponuka viac nenuteny presun a zaroven nenutenu silu...no tej sily je teda hodne, presnejsie motor proste taha jak svina a vo vysledku je auto pocitovo rychlejsie ako M3, iked porovnanie este neprebehlo . Zvuk je taktiez na turbo velmi dobry, ale M3 je aj tak iny level. Zaroven ale ponuka charakteristiku velmi blizku atmosfere, 2x je v jej priebehu citit jemne skokovejsi narast vykonu, ale tahat neprestava ani pri 7tisic ot. A k tomu vsetkemu ma skvelu reakciu na plyn a to uz v rezime "Normal" a nekona sa ziadny otravny "rev hang" (zdravim atmosferu v Subaru). To je pre mna najvacsie prekvapenie, jednoducho radost s nim pracovat a medziplyny tam skacu fakt s lahkostou. Jo a skoro bych zabudol na spotrebu, iked moc este nie je co referovat. Ta je zatial dalsim prijemnym prekvapenim, rychlejsi dialnicny presun sa da zvladnut okolo 10 a zatial je tam celkovy priemer 12,7l/km, no ten obsahuje kratke a ehm trosku prasiace jazdy, proste klasicka zoznamovacka
Dalsim obrovskym prekvapenim je podvozok. Ja nechcel kosti tras, ja nechcel "sportovo" tuhy podvozok ala audi, ale ze dostanem auto ktore je vo vysledku na slovenskych nerovnostiach pohodlnejsie ako moje XV, alebo ako Passat 2.0 TSI s DCC... Nejedna sa ale o pohodlnost nejakym pohupovanim a plavnostou, ale prave o akusi spolupracu s tymi nerovnostami, clovek o nich vie, ale tak nejak vysledna "rana" je daleko mensia nez by clovek cakal. Uz chapem chvalu PJ, ktory ho nazval Kralom Karussellu. Na druhu stranu za ten kratky cas som nemal moznost a gule zacat z neho mackat 90 a viac percent a preto moc neviem posudit ci v tom rezime podla niektorych podvozok prestava stihat...uvidime. Zatial mi ale plne vyhovuje taky aky je.
Co som teda nakoniec nedostal je nejakym sposobom Hardcore Hot Hatch ala Civic Type-R a jemu podobne a to som presne ani dostat nechcel, nechystam sa s tym blbnut na okruhy, nechystam sa kvoli jazde vstavat o 5 rano v sobotu a vymetat kazdy jeden apex na limite, ja primarne hladal HH z kategorie GT, nieco na rychle kazdodenne presuny (preto tam isli klasicke PS4 a nie Cup2) no zaroven sa s tym dalo vyblbnut. Jedine mensie rozpaky mam z riadenia, fakt nepochopim preco tam muselo ist aktivne riadenie, mozno to chce zvyk? Som zvedavy jak to bude teda dalej, ci bude chybat svor (iked elektronika sa snazi dost) a ako sa nam proste bude spolu nazivat, predsa len tych kilometrov najazdenych je este stale malo a jedna dolezita skuska este len caka...Certovica
Jedine minusy, ktore zatial pre mna auto ma, ale za ktore si mozem skor ja ako auto:
- zakladne repraky - neviem kto nabucha auto az po strop a nepriplati si za aspon trosku lepsie audio
- kozene sedacky - nikdy som nebol velky fanda, hlavne ked odvetravanie nikde, tu bych ovela radsej zakladnu alcantaru (iked pri kinderku by koza mohla mat par plusov)
- 3. dvere - to ze v 3dveraku je vyssi posed ako v 5dv. je dost naprd, a potom je tu "bonus" pri manipulacii s kinderkom a jeho sedackou
Zatial som z auta fakt nadseny (urcite viac ako priatelka ) a snad nebude musiet (nikdy) z domu, lebo moc neviem cim bych ho nahradil...no jedine zeby ak s M340i
PS: Velke diky patri chalanom z jendeho maleho zapadnuteho servisu a jednemu vynimocnemu kamaratovi bez ktoreho by to cele nebolo a jednemu sponzorovi, vdaka ktoremu sa to cele prefinancovalo a ktoremu bych to mal cele teda cim skor splatit, nech mi ho nezabavi
PS2: To som sa zase rozspisal...sorry...