Stránka 1 z 8

Jak snižovat spotřebu

Napsal: stř 15 čer 21:53
od ExFun
Na co si dávat pozor, aby člověk zbytečně neprojížděl palivo navíc?

četl jsem, že např. stav tlumičů nebo klimatizace rozpoznatelným způsobem ovlivní spotřebu. Je to možné?

Ovlivní spotřebu víc vzduchový nebo palivový filtr? jak se k nim chovat?

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: stř 15 čer 21:56
od Smrťák
Na všechno

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: stř 15 čer 22:46
od HondaMan
ExFun: Pořádně nafouklé gumy, filtr spíš vzduchový, ale je dobré mít v pořádku oba. Obzvlášť u CR dieselu. A především o jízdě přemýšlet.
Vypínat klimu a jiné komfortní prvky mi přijde masochistické.

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: stř 15 čer 22:50
od ExFun
jasně - spíš jde o tu technickou stránku věci. Třeba proč tlumiče ovlivňují spotřebu?

Pneu mám přehuštěné o asi 0,5baru

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: stř 15 čer 23:17
od Vana
fungující tlumiče maří část pohybové energie auta (přeměňují ji na teplo) a tím zvyšují spotřebu
nefunkční tlumiče jsou na tom z hlediska spotřeby líp

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: stř 15 čer 23:18
od Smrťák
=)) =)) =))

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: čtv 16 čer 08:26
od DoubleSix
HondaMan píše:Vypínat klimu a jiné komfortní prvky mi přijde masochistické.
Někde jsem četl, že dělali nějaká měření a porovnávali spotřebu při jízdě se zapnutou klimou a jízdě s otevřenými okny (náhrada za klimu). Výsledekm byla plichta. :-?

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: čtv 16 čer 08:44
od ExFun
Vana : můžeš to nějak rozvézt ?

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: čtv 16 čer 09:13
od pavproch
ExFun píše:Na co si dávat pozor, aby člověk zbytečně neprojížděl palivo ?
chodit do práce pěšo nebo na bicyklu
(pokud vím, že nikam nejedu, tak to tak činím - mám to krásnou procházku divočinou přes kopec lesem půl hodiny)
třeba neska sem tu zrovna peši.... ;)

Re: Jak snižovat spotřebu

Napsal: čtv 16 čer 09:22
od Vana
ExFun píše:Vana : můžeš to nějak rozvézt ?
to snad ani není třeba rozvádět, platí přece zákon o zachování energie
Pokud tlumiče tlumí tak se zahřívají, a ta energie se musí odněkud brát. No a bere se samozřejmě primárně z palivové nádrže.
Prostřednictvím motoru, převodů a kol se dostane až k tlumičům, každé zhoupnutí auta, propérování kol znamená díky tlumičům ztrátu kinetické energie a její přeměnu na teplo. Tlumiče brzdí pohyb. Jednoduché jak facka

Pro lepší představu - při najetí kola na krátkou nerovnost se kolo zatlačí do podběhu a na to se spotřebuje trocha kinetické energie auta. Pokud by tlumiče netlumily, celá energie by se zase vrátila při pohybu kola zpátky při opuštění nerovnosti. Protože tlumí, vrátí se té energie míň a zbytek pro udržení rychlosti se dodá z paliva.