Re: Elektromobily a vse kolem nich
Napsal: čtv 29 zář 13:24
Stačí si to auto půjčit není potřeba číst nesmyslné články.
Fórum pro náročné řidiče a majitele aut
https://forum.autoforum.cz/
SK 2015: 78% Jadro.Lovap píše:A vy si zasa uvedomte, že už vaša prvá veta SILNE, opakujem a zdôrazňujem SILNE závisí na miestnom energetickom mixe. To napr znamená, že v takom Nórsku je to bezpredmetné, vo Francúzsku takmer marginálne atď. U nás je myslím cca 80 % elektriny vyrobené bez uhlia. Zároveň ale veci ktoré sa týkajú výroby paliva sú takmer všade rovnaké. Ropa sa musí vyťažiť, upraviť, rozviesť. Ďalej - pri výrobe paliva sa spotrebúva pomerne značné množstvo aj elektrickej energie, ďalej je tu taká vec ako odpar z čerpačiek (dáta z Kanady z roku 2009 - 58,3 milióna litrov) ...
Ešte niečo - ten článok, čo písal Hartge je aj tak blbosť, taký istý totiž postol pred pár mesiacmi - teraz len upravil prvý odstavec aby sa mu viac hodil do krámu (napríklad znížil straty pri prenose z 10% na 3,3%). A okrem toho ani nevie rátať. Pri spotrebe 30kWh (čo je nezmysel - podľa spritmonitor.de je priemerná spotreba Tesly Model S cca 21 kWh) by sa vraj malo vyrobiť 200kWh el. energie - kde na to prišiel? Keď si zrátame straty od pohonu k výstupu z elektrárne vychádza niečo úplne iné: na to aby elektromobil spotreboval 30 kWh el. energie je potrebné vyrobiť nie 200 kWh, ale 60 kWh - a to som počítal straty najvyššie (pohon 25%, nabíjanie 35%, straty v nabíjačke samotnej 15%, straty vo vedení spomínaných 3,3%) pričom bežne sú dosahované o dosť menšie straty (najmä v pohone).
Ja si myslim, ze hlavne ve velkych mestech by EV dopravni prostredky nejakym zpusobem byt zvyhodneny mohli, neb prinos pro okoli je neodiskutovatelny. Globalne? To je otazka, ale proc ne, kdyz je odkud brat. Kazdopadne obycejny maly auto se spalovacim motorem bude jeste hodne dlouho levnejsi nez cokoliv EV, stejne jako kamna na uhli jsou porad levnejsi nez slunecni kolektory...Honza42 píše:Ano, s tím souhlasím. Dostupnost levné a ekologicky vyrobené energie je velkým lákadlem pro elektrotrakci.
Přičemž levná energie = levná bez dotací, tedy skutečně levná. Ovšem za těchto okolností není nutná žádná další podpora elektrotrakci, měla by se prosadit sama. Navíc, když petrolheadi platí (v ČR) nejmíň korunu za km na spotřební dani z PHM. To by jako podpora mělo bohatě stačit. Zbytek je trh, ať se hoši električní snaží a nebo chcípnou, ani korunu navíc si nezaslouží.
Přínos je úžasný. Najednou všude čistý vzduch že? Nelži sakra.honziss píše: ve velkych mestech by EV dopravni prostredky nejakym zpusobem byt zvyhodneny mohli, neb prinos pro okoli je neodiskutovatelny.
Zvyhodneni neznamena automaticky dotaci. A ano, kdyz v centru velkomesta bude nula aut se spalovacim motorem, tak to mistnich emisich v ovzdusi a hluku bude sakra znat.driver píše:Přínos je úžasný. Najednou všude čistý vzduch že? Nelži sakra.honziss píše: ve velkych mestech by EV dopravni prostredky nejakym zpusobem byt zvyhodneny mohli, neb prinos pro okoli je neodiskutovatelny.
Všechny dotace a zvýhodňování jsou chybně, kdy už to sakra společnost pochopí, že musí být rovná soutěž pro všechny, a né speciální pravidla pro každého...
Ty dotace se berou z rozpočtu a ten je každý rok dvěstě miliard v mínusu? (přibližně, je to jedno, stejně oficiální data jsou zkreslená a to rapidně, podstatné je, že rozpočet má být nejhůře vyrovnaný, zkus neplatit sociální a uvidíš, jak to dopadne...)
Za 27let po revoluci je ten celkový státní dluh jaký a kdo ho splatí a z čeho?
Běžte volit ty populisty, co Vám něco budou dotovat.
Co chceš ještě dotovat? Řekni si, zvol nás, zařídíme, vládneme tak už 27let