Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
martinecko
Pan Řidič
Příspěvky: 284
Registrován: pon 09 úno 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od martinecko »

Dnes rano som sa v rannej tlaci docital, ze BMW, VW, Daimler a Ford podpisali memorandum o porozumeni tykajuce sa vystavby novych nabijacich stanic na baze standardu ktory naraz vyuziva aj jednosmerne aj striedave napatie aby dobijal rychlostou az do 350 kW. Standard podporuju aj FCA, GM a Hjondé.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27054
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Super! To bude mít ten pán, kterého jsem tuhle potkal na benzínce Shell (dálnice A9). Přijeli jsme spolu k benzínce. On svou Teslu zaparkoval k rychlonabíječce a šel seděl v autě. Já přijel normálně ke stojanu, natankoval plnou, zaplatil a jel dál. Celý proces tak 7 minut?
Děkuji, netoužím být pánem s Teslou.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
martinecko
Pan Řidič
Příspěvky: 284
Registrován: pon 09 úno 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od martinecko »

Neviem ci to Tesla bude podporovat :)

Minule som mal podobne myslienktove pochody ako Ty. Mal som jeden z tych extra dlhych dni a denne pocitadlo sa zastavilo na necelych 1100km, kedze som skoro rano odchadzal s plnou tak som po ceste kvoli energii stal iba raz, nejakych 15 min aj s kavou. S Teslou by ma to vyslo na 3x hodinu ak by na trase boli vsade superchargery co je iba jeden v Budapesti ale aj ten je tak od ruky, ze by som si musel pripocitat 40 minut na zachadzku.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27054
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Pěkná sonda do problematiky:
http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-i- ... al-people/
Provádět beta testy na veřejných komunikacích a používat zákazníka jako zkušebního pilota je nepochybně úlet století. Je to naprosto nepřijatelná praxe a pokud vím, je Tesla jediná, kdo to takhe praktikuje.
:-bd
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Tohle -> https://youtu.be/ZE38O3Oes84?t=14m15s
mi pripomnelo jeden muj starsi post
[url=http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?p=111139#p111139]ctrl_j[/url] v listopadu 2015 píše:
V realu se tak vyssi potreba energie zacala jak vidno cerpat z toho nejlevnejsiho co mame - uhli.
Evropska dvojka v registracich EV a plug-inu, Nizozemsko, resila energetickou krizi postupnym otevrenim dokonce trojice novych uhelnych elektraren.
Jezdi sice naramne ekologicky, ale uhlikova stopa se tahne od zasuvky kam EV pripoji, pres elektrarnu az do dolu ci lomu k vice nez 7000 tunam koksu.

“The economics do not make sense to push more electric vehicles onto the market to improve the climate", said John DeCicco, a professor at the University of Michigan Energy Institute. He said that attention might be better focused on making conventional combustion engines more efficient.

Cele povidani zde
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od oxik »

Dneska jsem v provozu potkal Model X a Teda.. Myslel jsem si, že to je Ssang Yong, fuj
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

ctrl_j píše:
pavproch píše:fčera sem ve zprávách na čété zaslech, že dluhoslav byl fčera na návštěvě u EM.... ani nevím proč, ale zpoměl sem si přitem na Pata a Mata.... :D :ymhug:
Mozna mu tam byl zvestovat ze jsme o kus dal :)
Tak uvidime jak toto dopadne
V Česku se rozběhla výroba revolučních baterií HE3DA
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
blah
Pan Řidič
Příspěvky: 210
Registrován: stř 25 črc 13:11

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od blah »

At to nemusi kazdej znovu hledat:

__________Wh/kg x Wh/l
LiFePO4 x 90–130 x 333
LiPO x 100–265 x 250–730
he3da x 125 x 250-500

Doba nabití 70% za 15 min, 90% za 30 min

tak uvidime jake budou dalsi parametry....
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Tak vůbec nejdůležitější parametr je stejně cena za uskladněnou kWh.
Jinak benzín/nafta mají spalné teplo v průměru kolem 10kWh/litr, vezměme účinnost motoru jen 25% a jsme na 2,5 kWh/litr.
To je asi 3,1kWh/kg.
No a teď ty baterky HE3DA:
Účinnost vezměme 100% (aby někdo zas neřekl, že elektromobilu nepřejeme). Potom při kapacitě (dle předchozího příspěvku) 0,125kWh/kg je 25x těžší, než benzín/nafta.
Pokud chcete ekvivalent pouhé 40 litrové nádrže na benzín (100kWh čisté energie), jsme na hmotnosti akumulátorů 800kg., takže asi 760kg navíc. No a objemově to je asi 300 litrů, takže rozdíl proti benzínu 260 litrů, což je objem celého kufru u menšího hatchbacku.
Takže zas nic. A to jsem ve výpočtu ohledně účinností hodně přál elektromobilu.
honziss
Letec
Příspěvky: 3463
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Jenze ne kazdy potrebuje kapacitu ekvivalentni 40l tekuteho paliva + jedna-li se koncepci o EV auto od prvni cary na papire, tak vzhledem k jednoduchosti cele koncepce je cast hmotnosti usetrena jinde.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět