1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Off-topic a jemu podobné odděleniny z jiných diskuzí.

1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod Vlad » úte 17 bře 16:21

Ahoj,
onedlho chceme kupovať nove auto a rozhodujeme sa medzi Kia Ceed 1,6GDi /99kw/ 165NM a Seat Leon 1,2TSi/ 81kw/ 175NM
cena a výbava sú podobné, záruku má Kia 7rokov a Seat 2+2roky. Obe auta sú 6-stup. prevodovky.
Jazdíme ročne asi 8-11 000km a auto si plánujeme ponechať asi 10rokov. Bude to rodinné auto.
Na oboch autách sme sa boli previesť a obe sú kvalitne spracované: Kia svojím interiérom pripomína čoraz viac Európana než Kórejca a Seat svojím interiérom podľa mňa nie je kópia golfa ani octavky čo sa mi páči že majú svoj názor aspoň v interiéri .... Oba motory podľa predajcu sú nové teda 1,2TSi bez reťaze s remeňom a 1,6GDi je odľahčená oproti predošlej verzii.
Niečo čo mi vadí je že Seat má zadnú nápravu vlečenú a Kia má viac prvkovú no nedávam tomu váhu je to len výhoda kie voči seatu tak ako seat má navrch v kvalitnejšom interiéri.
Chcel by som vedieť Váš názor na tieto autá a hlavne na tie motory...výkon, SPOLAHLIVOSŤ !!!, spotreba(reálna nie to čo píše výrobca alebo čo prepočíta palubný počítač lebo často to nie je pravda)
Ako som už písal auto budeme mať dlhšie a veľmi by ma hnevalo ak by po 4r a 45000km sa posralo čerpadlo alebo turbo .....
Píšte aj obchodáci čo mate tieto autá (MOTORY) ako firemne ich závady atď.....
Ďakujem......
Vlad
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 17 bře 15:36

Re: 1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod Prdola » úte 17 bře 21:07

Možná bys udělal radši, kdybys to hodil do "výběr auta".
Jinak se spolehlivostí ti nepomůžu, ale s tvým nájezdem snad vydrží dlouho bez poruchy obě. Zkoušel sis je projet? Z těch motorů si měl jakej pocit? Jestli máš rád vytáčení, tak ber atmo, jestli spíš zátah "vodspoda" ber TSI.
Prdola
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 13 bře 15:10

Re: 1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod coques » stř 18 bře 09:10

Za KIU môžem niečo.. 1.6GDI sa zdá byť na túto dobu ako dobrá atmosféra, ktorá ma prekvapila aj akou takou výkonovou špičkou, za chladna je trochu hlučná - pripomína zvuk nafty, ale po chvilke je to ok. Inak je to motor ktorý sa pekne točí a určite to nebude slabina Ceedu. Spotreba 7l a auto sa nešetrí.
S čím už mám väčší problém je pomalé radenie bez akéhokoľvek odporu (ako spojka tak aj páka) a síce volant umožnújúci nastaviť si odpor, ale bez nejakej väčšej odozvy. Ale to je u takýchto masoviek asi už štandard.

Inak podľa mňa tomu autu ťažko hladať v tejto cene nejakú konkurenciu. Ceed sa môže pyšniť podľa mňa skvelým pohodlným podvozkom, ktorý v zákrute podrží (auto nieje nijak zvlášť nedotáčavé) a pri prechode nerovností je skutočne efektívny.

A čo by človeka, ktorého výdobytky modernej doby nelákajú, mohlo presvedčiť je: absencia start-stop, vypínateľné ESP, atmosferický motor, "normálny" gulatý volant (ano, už aj to sa cení), vyvážený podvozok aj bez zásahov elektroniky, klasické analógové budíky a pod... Hurá hurá hurá
coques
Adept autoškoly
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon 10 říj 10:09

Re: 1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod Vlad » stř 18 bře 15:37

Prdola píše:Možná bys udělal radši, kdybys to hodil do "výběr auta".
Jinak se spolehlivostí ti nepomůžu, ale s tvým nájezdem snad vydrží dlouho bez poruchy obě. Zkoušel sis je projet? Z těch motorů si měl jakej pocit? Jestli máš rád vytáčení, tak ber atmo, jestli spíš zátah "vodspoda" ber TSI.


Obe autíčka sme skúšali u predajcu....1,2TSi mi prišlo ako dobré vyváženie v takmer celom spektre, ten motor mi prišiel dostačujúci pre moje jazdenie, tichučko šiel aj vo vysokých otáčkach, nie je to športovec ale ani lemra, také obyčajné auto na každý deň. 1,6GDi by som porovnal podobne akurát vo vyšších otáčkach je počuť tú 1,6 ale hlučnou by som ju nenazval....obe autá som skúšal v pripájacom pruhu na akceleráciu 2prevodový stupeň a po pár sekundách tam bolo z 20km/hod hneť 70km/hod...motory sú v tomto veľmi podobné....
Doteraz som mal Ibizu 1,4i 16v (55kw) a Alteu 1,9TDi-PD (77kw) môjmu štýlu jazdy viac vyhovovala Altea lebo jazdím viac na nižších otáčkach....do 2000-3000ot/min málokedy nad. Predajca v Seate mi tvrdil že 1,2TSi zvláda z dlhodobého hľadiska aj nižšie otáčky ja predpokladám že tým myslel od 2500-3800ot/min tak by som asi ja jazdil na benzíne.
Vlad
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 17 bře 15:36

Re: 1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod Vlad » stř 18 bře 15:47

coques píše:Za KIU môžem niečo.. 1.6GDI sa zdá byť na túto dobu ako dobrá atmosféra, ktorá ma prekvapila aj akou takou výkonovou špičkou, za chladna je trochu hlučná - pripomína zvuk nafty, ale po chvilke je to ok. Inak je to motor ktorý sa pekne točí a určite to nebude slabina Ceedu. Spotreba 7l a auto sa nešetrí.
S čím už mám väčší problém je pomalé radenie bez akéhokoľvek odporu (ako spojka tak aj páka) a síce volant umožnújúci nastaviť si odpor, ale bez nejakej väčšej odozvy. Ale to je u takýchto masoviek asi už štandard.

Inak podľa mňa tomu autu ťažko hladať v tejto cene nejakú konkurenciu. Ceed sa môže pyšniť podľa mňa skvelým pohodlným podvozkom, ktorý v zákrute podrží (auto nieje nijak zvlášť nedotáčavé) a pri prechode nerovností je skutočne efektívny.

A čo by človeka, ktorého výdobytky modernej doby nelákajú, mohlo presvedčiť je: absencia start-stop, vypínateľné ESP, atmosferický motor, "normálny" gulatý volant (ano, už aj to sa cení), vyvážený podvozok aj bez zásahov elektroniky, klasické analógové budíky a pod... Hurá hurá hurá


ďakujem za názor, podľa mňa KIA urobila v poslednom modeli CEED obrovský krok dopredu z hľadiska podvozku ( viacprvková zadná náprava) interiéru ( podľa mňa zvládnutý pekne až nad štandardne)...a ak to pôjde takto ďalej tak ďalšia generácia Ceedu bude bestceller minimálne Ázii, strednej a východnej Európy.
Vlad
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 17 bře 15:36

Re: 1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod Prdola » stř 18 bře 16:07

Cedník je dobrej, o tom žádná. Ještě ke spotřebě, počítej, že TSI bude úspornější, podle http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1 chlemtá kia kolem 7 litrů, 1.2TSI bude jezdit o půl litru míň, možná líp. Spolehlivost se celkem těžko určí, TSI je nové, ví, co bylo na starých špatné a mělo by to být vychytané, o GDI nevím nic, ale je to atmo, takže minimálně turbo se na ní nepo... A jestli plánuješ delší provoz, třeba 10 let, tak bych se i kouknul na emise, protože se bojím, že ty kretény napadne, že čím víc emisí, tím víc se bude platit (ono se najde za co :) )
Prdola
Řidič začátečník
 
Příspěvky: 180
Registrován: pát 13 bře 15:10

Re: 1,2TSi 81kw vs. 1,6GDi 99kw

Příspěvekod Vlad » úte 14 črc 14:32

Ahoj, tak sme si kúpili S-Leon 1,2TSI 81kW 6q MQB. Chcel by som napísať pár viet a možno tak v budúcnosti niekomu uľahčiť rozhodovanie.
Momentálne mame najazdených 2000km, spotreba dlhodobá 5,8l/100km na dlhú vzdialenosť som mal aj 4,8l/100km (nie diaľnica ale okresná) v meste 6,7l/100km. Tieto údaje sú z palubného počítača a jazdil som bez štart/stop systému a nenaháňal som to.
Na motore sa dá úplne ľahko jazdiť ako na diesli tzv. 2000-4000ot/min...ja tak jazdím a necítiť že vám chýba výkon. Mal som pred tým Alteu 1,9TDi-PD 77kW a tá nebola taká pružná ... chcem pripomenúť že nevytáčam motor!! ale treba tiež podotknúť že Altea je o cca 200kg ťažšia.
Ak to mám zhrnúť tento motor obyčajnému človekovi nadštandardne stačí. Ak jazdíte predpisovo a doteraz ste mali 1,6 16v atmo. alebo 1,9TDi verte tomu že motor 1,2TSi 81kW vás milo prekvapí.
Životnosť mu dávam okolo 300 000km ak dodržíte jednoduché pravidlá...
1. výmena oleja pri max. 15 000km nie LL.interval
2. systém štart/stop používať s rozumom (ja mu neverím mám ho vypnutý)
3. pri vypnutí motora myslieť na dochladzovanie
4. pri štarte myslieť na premazanie ..... aspoň 20sec. nechať vrčať na voľnobehu
5. pokiaľ sa motor nezohreje pridávať výkon postupňe

Možno veľa z vás povie že 300 000km je veľa a bla bla bla...v práci máme 2Fabie 1,2TSi 63kW rv.2012 jedna má 130 000km a druhá 150 000km...čuduj sa svetu stále jazdia a čo bolo u nich poruchové??..reťaz to nebola..jedna mala odpálenú Lambda sondu a druhá Cievku na sviečkach a ešte pletenec na výfuku...(rozvod bol menený pri 100 000km lebo už tú reťaz bolo počuť ak ste normálny človek podľa mňa nie je možné aby vám preskočil rozvod od oslabenia reťaze)

Podľa mňa sa WV group poučil z 1. generácie TSi a na 2 a 3 si dali záležať. Ak som vám pomohol som rád .....
Vlad
Spolujezdec
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 17 bře 15:36


Zpět na Odpad

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků