Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Lachende Bestien píše: Chápu, že to může být definováno nějakým zákonem/vyhláškou (cyklista je povinen sestoupit z kola před přechodem), nicméně čistě z racionálního hlediska mi to na prázdém přechodu nedává žádný smysl.
Protože mají zažito, že to je normální chování a dělají to pak všude a za všech okolností. Chování je nebezpečné právě proto, že jsou rychlejší než chodec. A jsou situace, kdy je to velmi na škodu, protože rychle jedoucí cyklista může být snadno přehlídnutelný - ať již v hustčím provozu, za špatného počasí nebo prostě jenom v zrcátkách. A ještě tohle chování častokráte učí i svoje děti.
třeba jako tady:

Když už tedy odhlédneme od faktu, že se to jmenuje přechod pro CHODCE.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1944
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Onboard videa

Příspěvek od Lachende Bestien »

Chápu-li vaše zdůvodnění správně - běžný řidič předpokládá na zebře chodce pohybující se rychlostí chůze, řekněme cca 3-6 km/h a cyklátor pohybující se cca v=15-20 km z tohoto pohledu tedy může řidiče auta překvapit svou nenadálou přítomností na přechodu.

Ne že by to nedávalo vůbec žádný smysl, nicméně pokud se řidič poměrně běžně pohybuje např na dálnicích v rychlostech řádově vyšších a zvládne správně vyhodnocovat dopravní situace za těchto "extrémních" podmínek, pak by neměl mít žádný problém při rychlostech do 50-60 km/h (v obci) s přehledem o místě výskytu cyklisty vjíždějícího na zebru.

Nemluvě o tom, že "chodec" může být běžící trénovaný sprinter (v max cca 35 km/h).

V těchto případech se spíše jedná o to, že (předpokládám, jsem líný hledat přesné znění) zákon přikazuje před záchodem sestoupit z kola za všech okolností, což řidiči, vystavenému klidně i několik hodin denně velkému množství stresových faktorů za volantem auta, umožní si přinejmenším verbálně či odpovídajícími gesty "ve spravedlivém rozhořčení" na někom trochu vybít nahromaděné frustrace.

Závidět jako řidič cyklystýrům jejich možnost jízdy po chodníku netřeba; oba dopravní prostředky mají svá pro a proti; ovšem v/na obou sedí nedokonalý člověk.

Kdo má zájem, zdůvodnění pro svůj úkon přenosu nezvládnutých negativních emocí/frustrací na druhého, ať už gesty, slovy, nebo fyzickým násilím, si vždy najde.

Chameleonské zákony lidské společnosti poskytují celou škálu podobných "opodstatnění"...

Např. pomyslná situace "takže tady jste překročil rychlost, pane pirát, materiální podstata přestupku sice absolutní 0,0 nic ale to nikoho nezajímá, to máme za XXXX plus body, nebo do správního, nezaplatíte, no nic, to máme exekutorka, naběhnem s ozbrojenou partou a legálně naloupíme, co nás napadne, nechceš nás pustit, tak tumáš pár chvatů s hmaty a buď rád, že z toho není napadé úřední osoby" - aneb celá situace s měřením rychlosti jen čistě a jen o tom, jak co nejjednodušeji a nejspolehlivěji zkásnout ovčana, respektive mu uměle vytvořit dluh vůči skvěle organizovanému byrokratickému společenství a z toho vyplývající možnost vydírání či oloupení; na druhou stranu mám pochopení pro nedokonalosti druhých, proto je mi jasné, že je furt lepší platit (i formou těchto daní, tedy tzv. pokut za přestupky/tč? v dopravě) přefízlovaný a obecně přebyrokratizovaný stát, než být terčem organizovaných "ilegálních" loupeživých band; protože fakt mě nenapadá, čím jiným by se živili.
Na druhou stranu se ta pestrá paleta daní, pojištění, poplatků, pokut atd., kterou je přebujelý státní aparát financován, stává pro "obyčejného" člověka obrovskou zátěží a silným stresovým faktorem.
Jestli by nakonec nebylo fakt lepší pro celou společnost se od mládí učit bojovým uměním a střelbě palnými zbraněmi.
Stát plný zdravých, trénovaných, sebevědomých, ozbrojených jedinců? Kdo by pak loupil? A u koho?
Ale tomu samozřejmě alopatický porodní systém zaklínající se mantrou nízké úmrtnosti zcela popírající intimitu a přirozenost porodu, systém "jeslí" a "mateřských škol" - narušování vývoje emočních vazeb na rodiče, "základních škol" - narušování zdravého a přirozeného rozvoje páteře a mozku, levný a všudypřítomný (fyzicky a navíc v reklamě) alkohol a tabák zatne tipec správného rozvoje v zárodku.
Zdravá společnost není zájmem silných finančních skupin.
Kéž by vetšina rodičů nebyla hrubě nevědomá, prolhaná, pudy ovládaná zviřátka s velmi tenkou vrstvou předstírané racionality. Tož co s takovým nezodpovědným materiálem...
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Nepředpokládám, že máš atestaci z psychologie, natož dopravní... Tomu odpovídají i tvé nesprávné a účelové závěry. Tvá sociologická sonda je také vcelku silná káva - takhle po ránu.
Podle mne by jsi měl vyhledat odbornou pomoc.
Celkově tvůj komentář nevybočuje z tvých prapodivných úvah, které tady často předvádíš.
Jenom jednou větou: cyklista to dělá především pro vlastní bezpečnost, jelikož při střetu s vozidlem, bude on tím, kdo dopadne hůře; a ne ještě gestikulovat nebo nadávat, když jej případně někdo na jeho chybu upozorní.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Onboard videa

Příspěvek od honziss »

Me teda cyklisti nijak nevadi a nevidim duvod proc by meli slejzat z kola na prechodu. Ale to vsechno za predpokladu ze se nebudou chovat jak telata a budou po prechodu jezdit jen tehdy kdyz maj jistotu ze je ostatni vidi.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

...mě se to totiž jednou stalo - jel jsem nahoru po Evropské a odbočoval vpravo. Nevím, jestli cyklista vyjel z nějakého dvora nebo odkud, každopádně jsem jej při odbočování neviděl ani v pravém zrcátku. Nakouřil mi to v plné rychlosti na přechodu před čumák. Málem jsem ho sundal. Seskočil z kola a ještě mi začal kopat do předního kola a řvát, co jsem to za dobytek. Tak jsem musel vystoupit a trochu mu vysvětlit situaci. Slíbil, že už to nikdy neudělá.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Onboard videa

Příspěvek od Arkis »

Nevím, co se tu LB snaží řešit. Prostě cyklista na kole na přechod nepatří a basta. Sprinter taky není tak pitomý, aby ti vběhl rychlostí 35km/h na přechod, aniž by se rozhlédl, což většina pumpiček dělá úplně pravidelně, protože se chybně domnívají, že mají přednost.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 530
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Onboard videa

Příspěvek od Eda »

Prirovnani se sprinterem je vystizny, cyklista na ten prechod muze vjet 20kmh+ a obcas takovej rozhled do stran proste neni. Kdyz jedu na kole tak me to ale stve, vidim o kolik su pomalejsi kdyz musim zastavit, slezt a pak vest kolo vedle sebe. Kdyby kazdej cykloun pred prechodem zpomalil na rychlost chuze a poradne se podival tak by to pravidlo nemuselo byt, ale vsichni vime jak to je...
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Onboard videa

Příspěvek od janjan »

ty Bobe, dej sem normálně fotku, jak vypadáš, protože podle toho, jak se tady prezentuješ, musíš bejt minimálně Hulk Hogan a budíš v lidech strach už při vystupování z auta
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

proč? mám kamaráda, který je papírového vzezření a nemá problém s 2x větším soupeřem. O tom to opravdu není :-)
Hulk Hogan nejsem, ale máš pravdu, že vzezřením v lidech trochu strach budím :D
nicméně - nikde jsem nepsal nic, co by šlo srovnávat s praktiky Hulka Hogana. Měli jsme terapeuticko - duševní pětiminutovku na chodníku a on pochopil, že jeho chování bylo neadekvátní. Nic víc a nic míň.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1944
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Onboard videa

Příspěvek od Lachende Bestien »

řidičBOB píše:Nepředpokládám, že máš atestaci z psychologie, natož dopravní... Tomu odpovídají i tvé nesprávné a účelové závěry. Tvá sociologická sonda je také vcelku silná káva - takhle po ránu.
Podle mne by jsi měl vyhledat odbornou pomoc.
Celkově tvůj komentář nevybočuje z tvých prapodivných úvah, které tady často předvádíš.
Jenom jednou větou: cyklista to dělá především pro vlastní bezpečnost, jelikož při střetu s vozidlem, bude on tím, kdo dopadne hůře; a ne ještě gestikulovat nebo nadávat, když jej případně někdo na jeho chybu upozorní.
Nemám popsané papíry - "tomu odpovídají nesprávné a účelové závěry" - obecné a nicneříkající sdělení, no offence.
Legitimita či správnost sdělení rozhodně není podmíněna jakýmkoli popsaným papírem, ani zlatým inkoustem, ani královskou pečetí.

Pokud jsem někomu způsobil nemístné zvýšení krevního tlaku či bolest hlavy svou nevyžádanou sociologickou úvahou, mea maxima culpa. Budu se snažit držet tématu.

"...tvých prapodivných úvah.." - z toho můžu vyvodit, že mé uvažování rozhodně není běžně stádní, respektive neustálé a dlouhodobé "školní", reklamní a obecně masmediální vymývání mozků jsem dokázal "udržet na uzdě".

Osobně nevidím v jízdě na kole přes zebru žádný problém, pokud tímto úkonem nikoho neomezím (řidiče aut, chodce) či neohrozím (chodce).

Tzv. upozorňování na chyby druhých je projevem lživé povýšenosti ve smyslu "já chyby nedělám, takže tumáš chybující demente "poučení" a k tomu pár nadávek a výhrůžek, to tě naučí!" a velmi omezené/netrénované schopnosti empatie.

Akce - reakce. Pokud na mě z okna auta začně povýšeným a podrážděným tónem cizí člověk něco pokřikovat (a často to opepří vulgaritami pro větší efekt), těžko na to reagovat milým úsměvem a poděkováním za upozornění na mou chybu. Neboť většina lidí si své chyby moc dobře uvědomuje a nepotřebuje k tomu demonstrace hrubého egoismu od ostatních, kteří se k tomuto konání však zhusta cítí zcela oprávněni.

"Podle mne by jsi měl vyhledat odbornou pomoc." - pokud máte nějaké dobré reference na konkrétního specialistu, klidně se o ně podělte; třeba se budou jednou hodit, až mi tady z toho prolhaného, prochlastaného a prohuleného maloruského mrdníku jednou doopravdy mrdne.
Arkis píše:Nevím, co se tu LB snaží řešit. Prostě cyklista na kole na přechod nepatří a basta. Sprinter taky není tak pitomý, aby ti vběhl rychlostí 35km/h na přechod, aniž by se rozhlédl, což většina pumpiček dělá úplně pravidelně, protože se chybně domnívají, že mají přednost.
Drugs are bad, m'kay?!
Vidíte to značně černobíle.
S vaší generalizací ve smylu: pomyslný "běžec obecný" pitomý není a vždy se rozhlédne, zatímco "cyklista obecný" je nesvéprávný a vrhá se v nepříčetném sebevražedném amoku pod kola aut nelze souhlasit.
Ovšem jedná-li se o vaši častou osobní zkušenost s nezodpovědným chováním cyklistů, tu vám samozřejmě nelze upírat.
Problém vzniká tehdy, když na základě individuální zkušenosti zformulujeme zákon, jímž se mají řídit všichni ostatní.

Lidské zákony jsou nesmírně proměnlivé a svou podstatou nedokonalé a právě jejich slepé a iracionální dodržování vede obecně k páchání násilí v myšlenkách, slovech i skutcích.

Existence-vědomí-blaho nezávislé na koloběhu života a smrti(Bůh)>vesmírné zákony>přírodní zákony>lidské zákony.

Nakonec by mě zajímal váš názor no to, když jako cyklystýr za sebou vnímám řadu aut, která mě nemohou předjet kvůli provozu v protisměru, a já proto často využiji možnosti jet po okraji prázdného chodníku.
Považujete za vhodnější se slepě držet zákona, na prázdný chodník ani nepáchnout, a brzdit řidiče aut/snižovat plynulost provozu?
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
Odpovědět