Stránka 2 z 2

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: pon 26 čer 20:01
od KDB
Přehnaná rychlost, přílišná akcelerace, málo adhezivní pneu ( velikost 13´, na to vliv fakt nemá), nebo mastný flek ( nafta, olej)......

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: pon 26 čer 21:01
od Stepan
Tudy jsem jezdil každej den do školy. 5 let autobusem, pak skoro Feldou a pak 3 měsíce Tucsonem. Na mapě to není moc vidět, ale ta zatáčka je směrem nahoru i docela klopená. Minimálně v pravým pruhu. A jednou to předemnou, taktéž v pravém pruhu otočil o 180 stupňů pán v Peugeotu 508. Za hustého deště, já byl v tu chvíli na jeho sedmé hodině, moje PP kolo u jeho LZ. A netrefil mě, zůstal ve svém pruhu. Byl to celkem fofr.

Prarodič to tam jednou otočil cestou dolů. Na sněhu a o 360.

Tip na tuhle zatáčku, s FWD je jasný. Hned jak se to rozdvojí, podřadit co nejníž, plnej a držet se středem auta na dělící čáře. Kdo to zkusí venkem, letí vždycky do protisměru. A tam se často vyskytují kamiony a jiná havěť...

Jinak Felda na pneu typu protektor to v pravém 60km/h v pohodě dala. Sice na dvojku a v redline (teda, nemá to otáčkověr, ale tak nějak na sluch), ale dala. Bez vynesení. I na mokru :D

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: pon 26 čer 23:10
od Pijoš
Lambdaman:

Tlumiče přemýšlím vyměnit tak či onak. Jsem zvyklý na něco trochu jiného. A naše silnice tomu chvílema dávají zabrat.

Každopádně jak se říká, darovanému (spíš přenechanému) koni... Myslím, že když se naučím udržet na silnici tohle, tak jedině dobře pro mě.

Pro zajímavost ale... Jezdíval jsem předtím Fordem Fusion a jak to auto mám rád (jasně, má svá slabá místa... ale začínal jsem na něm, člověk ho i utrhne když chce blbnout, převodovka mi prostě sedla... ), tak od první jízdy v tý fábce mi sedla mnohem víc. Byl jsem si v ní mnohem jistější v zatáčkách. Prostě mi přijde, že v nich víc sedí. A že v tom Fusionu pár tisíc naježděno mám. Možná je to i tím, jak Fusion umí plavat. Nebo tím, že fábka sedí níž, možná i větší odezvou od kol...

Naopak naprosto nejistě jsem se cítil paradoxně třeba ve Volvu V40, kde mi přišlo, že necítím nic a s volantem jsem kroutil jedním prstem.

Stepan:

Díky. Dneska jsem tam jel a bylo prázdno, tak jsem to zkusil. Za sucha. Opět v pravém pruhu. (V tom jsem jel i včera a skončil málem v protijedoucím :D ). Tentokrát se to neutrhlo ani při 80 na tachometru. Ale krapet to vyneslo... Rozhodně je to jiný, než plně ztratit kontrolu. Takže ponaučení zní nepodceňovat a už vůbec ne za vlhka.

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: úte 27 čer 11:47
od GeneHawkins
Nedotáčivý smyk - proč?
Páčs jel moc rychle!

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: úte 27 čer 11:59
od řidičBOB
Přesně tak - fyzika se ochcat nedá. Zvláště pak ne za snížených adhezních podmínek.
Ti, co jezdí do přímořských letovisk vědí, že letní deštík je zákeřná svině a musí se pomalu.

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: úte 27 čer 16:24
od KDB
Páč tam do asfaltu dávaj kamenivo mramorového původu... :D

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: úte 27 čer 17:02
od pavproch
eeeeee, to je teňounká vrstvička soli z mořského vzduchu

v UK na to vymysleli jakýsi xtra propustný asfalt, aby to hned první kapky deště spláchly a neklouzalo to...

Re: Nedotáčivý smyk - proč?

Napsal: ned 04 úno 12:55
od valdert
To co projedu na Mondeu, to samé mi Fábka neprojede. Vyzkoušeno v praxi. Tzn, jezdit v možnostech auta a ne řidiče. Vždy zatáčky vytahuji plynem a opravdu nikdy jsem nevyjel z pruhu v Mondeu, pokud to nebyl úmysl. :)