Neutrál a zatáčky

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod GeneHawkins » sob 25 úno 16:17

řidičBOB píše:Není u moderních motorů úspornější, mít zařazeno?

Jen pokud chceš zároveň i brzdit.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1283
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod janjan » sob 25 úno 18:01

Zajda píše:
janjan píše:Právě, že díky tomu máš přece na sněhu síly působící na všechna kola stejné
A na tos přišel jak?


to byla přece notná dávka nadsázky...
janjan
Pan Řidič
 
Příspěvky: 309
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod řidičBOB » sob 25 úno 19:40

GH: no, že by motor nějak zásadně brzdil na zařazenou sedmičku nebo osmičku...
--> Srdce má své důvody, o kterých rozum nic neví <--
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 17600
Registrován: stř 16 úno 20:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod GeneHawkins » sob 25 úno 19:44

Pokaždé, když se zvýší otáčky nad volnoběh (a spotřeba tak klesne na nulu), tak brzdí.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1283
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod řidičBOB » sob 25 úno 21:14

nooo...když je to z kopce, třeba v Blance dolů, tak když pustím plyn a mám tam sedmičku, tak auto naopak zrychluje...někdy je ta hmotnost sfině.
--> Srdce má své důvody, o kterých rozum nic neví <--
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 17600
Registrován: stř 16 úno 20:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod GeneHawkins » sob 25 úno 21:26

To jo, tam je to na místě. Ale však píšu. Pokud mám brzdit, chci jet pomaleji, mám kvalt. Pokud ne, klidně vyřadím.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
 
Příspěvky: 1283
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod oxik » sob 25 úno 21:55

Tak obecně s AT moc motorem brzdit nejde. Sice tam z prudšího kopce, když pozná, že nechci zrychlovat, hodí 4ku, ale na 4ku dosahuje auto Vmax, takže se žádný moc znatelný zpomalování nekoná. Nicméně volič lze z D přesunout na N bez stisknutí pojistky, kdy je ideální toho využít? Četl jsem myslím něco o ledu, kdy kvalt tlačí auto dál..

Jinak ve Focusu s MT vyřazuju jen z kopce při vyšší rychlsoti, kdy 5° točí nesmysl a motor duní celým autem, tak si moje uši aspoň chvilku odpočinou
Všichni jsou blázni, jenom já jsem ponorka
Uživatelský avatar
oxik
Letec
 
Příspěvky: 1871
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod Vana » ned 26 úno 07:49

jerry píše:Taky jsem toho názoru. Mně prostě smysl jízdy na neutrál nějak uniká ;)

Typický příklad pohodového plachtění na neutrál je A2 Graz - Wien. Nahoře u Schaffernu vyhazuju kvalt a auto radarovou rychlostí fičí s kopce úplně samo dobrých třináct kiláků v kuse.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
 
Příspěvky: 1067
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod ctrl_j » ned 26 úno 09:02

Samozrejme ze jizda na neutral ma svoji relevanci, a to ze jej nekdo neumi nebo z ideologickych duvodu nechce pouzivat na tom nic nemeni.
My car, my pleasure.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 2215
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Neutrál a zatáčky

Příspěvekod jerry » ned 26 úno 10:58

Téma vlákna je jízda na neutrál v zatáčce. To považuji za totální nesmysl!!! Potom jsme v debatě přešli k tzv. plachtění na neutrál. Tento způsob jízdy je pro mě nepřijatelný, ztráta spojení motor-poháněná náprava se mi nelíbí a snižuje možnosti reakce na vzniklé situace. To není ideologie, to je realita. Podotýkám, že pro mě není alfou a omegou spotřeba PHM, která může být při občasném využívání jízdy na neutrál nižší. Kvůli jiným prioritám než spotřeba PHM jsem ani nikdy neměl a nebudu mít diesela a doufám že mi nepotká ani automat :D
Staré dobré časy automobilismu už byly, jen my byli na špatné straně železné opony
jerry
Letec
 
Příspěvky: 1182
Registrován: čtv 17 bře 17:15

PředchozíDalší

Zpět na Naučte se lépe řídit

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků