Technika heel-and-toe při podřazování

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
JanNovak
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 20 říj 04:12

Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od JanNovak »

Chtěl bych používat tuto techniku k efektivnímu podřazování:

https://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe

Ale ve všech škodovkách, co jsem kdy řídil, byly vždy hrozně špatné podmínky pro tot - "plynový" pedál maximálně nízko oproti brzdovému; při brždění špičky prstů v žádném případě nikdy nejde prošlápnout akcelerátor patou.

Jediné co mi celkem jde je, když rídím bez obuvi dělat to naopak - naučit se mít cit pro brždění patou, a pak se už k níže usazenému akcelerátor dustahu špičky prstů velmi jednoduše a mohu tak dosáhnout této techniky plynulého podřazování s falešným meziplymem.

Dělám něco špatně, mám nějak špatné nohy, nebo jsou jen ve Škodovkách na toto nepříznivě umístěné pedály?

Jiné auto než Škoda jsem nikdy neřídil.

Díky za odpověď.
Abre
Autoškolák
Příspěvky: 81
Registrován: pát 27 pro 14:19

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od Abre »

Cela koncepce predohrabu je urcena pro nakupni tasky, kde by mel byt uz z principu automat, ale protoze lidi nemaj ani na nej, tak potom vymysli kraviny jak na meziplyn u koncernovyho dehtu co jde za plynem jak splasenej a ma plne synchronizovanej fofrklacek. Jako bonus to samozrejme vede do ridicsky nirvany a splynuti s timhle vykrikem techniky.
Zkratka NE, Skudka opravdu neni a nebude nidky stavena na tenhle styl jizdy.
Jestli jsi tak dobry a nadseny ridic, zkus radeji nejdriv pohledat starou atmo 911, nebo M3 do generace e46. Krome ochoty trenovat vykloubeni chodidla to bohuzel vyzaduje i cas, prachy a mechanickou zrucnost.
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 273
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od lampa »

Tak pouzivej techniku spicka-spicka, tedy ze pravou budes normalni brzdit a pravou hranou nohy brnknes do plynu. Ale pro beznou jizdu je stejne nejlepsi pomalu poustet spojku a na nejake meziplyny se vykaslat.
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od Kavis »

Spicka - spicka mi sla naposledy v e36 compact. Dalsi dve auta (mazda6 a H i30) maji plyn moc nizko a daleko, takze tam nedosahnu aniz by mi sjela noha z brzdy. Takze pouzivam taky spicka pata, ale kroutim se tam jak had. Kdyz jedu normalne pianko, tak to o kvalt podkopnu s meziplynem a pak terve zacnu brzdit a dalsi kvalt se na to bud vyseru a smirim se s cuknutim, nebo prerusim brzdeni, podradim o dalsi kvalt s meziplynem a brzdim dal. Tohle ovsem jde jen pri plynulem dobrzdovani. Kdyz se spicha, tak se tam proste kroutim spicka - pata :D
JanNovak
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 20 říj 04:12

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od JanNovak »

Abre píše:Cela koncepce predohrabu je urcena pro nakupni tasky, kde by mel byt uz z principu automat, ale protoze lidi nemaj ani na nej, tak potom vymysli kraviny jak na meziplyn u koncernovyho dehtu co jde za plynem jak splasenej a ma plne synchronizovanej fofrklacek. Jako bonus to samozrejme vede do ridicsky nirvany a splynuti s timhle vykrikem techniky.
Zkratka NE, Skudka opravdu neni a nebude nidky stavena na tenhle styl jizdy.
Jestli jsi tak dobry a nadseny ridic, zkus radeji nejdriv pohledat starou atmo 911, nebo M3 do generace e46. Krome ochoty trenovat vykloubeni chodidla to bohuzel vyzaduje i cas, prachy a mechanickou zrucnost.
Bohužel takovou možnost nemám, mám to auto jako pracovní a musím jezdit dost rychle a nemohu si vybrat, jaké auto, jestli manuál, automat apod.
lampa píše:Tak pouzivej techniku spicka-spicka, tedy ze pravou budes normalni brzdit a pravou hranou nohy brnknes do plynu. Ale pro beznou jizdu je stejne nejlepsi pomalu poustet spojku a na nejake meziplyny se vykaslat.
Zas tak široké chodidlo nemám (bez boty), s botou na to nemám cit.

Co orpavdu zkusit to brždění patou (chodidlo jen v ponožách) a akcelerovat špičkou? Je to úplná blbost, nebo na těch Škodách už to někdo zkoušel?
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od Kavis »

Ono jezdit bez bot taky neni uplne super.. Az budes muset brzdit naplno v nejake krizi a trefis pedal treba jen palcem, tak se ti to bude urcite moc libit. Asi je lepsi ten cit natrenovat v botech.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5428
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od Stepan »

Ve Felicii, II. generaci oktavie a Superbu I. mi šlo špička-špička. Možná to bude tím, že mám 46.5 nohu... :ymhug:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1872
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od Zajda »

Každý máme jinou nohu a jinak ohebný kotník, takže bych se nefixoval na žádný způsob, prostě si najdi co ti nejvíc vyhovuje. Hlavně musíš najít stabilní polohu kde nehrozí sklouznutí z brzdy, je úplně jedno jaká to bude když účel splní.
Ale dělej to proboha v botách!
Abre píše:Cela koncepce predohrabu je urcena pro nakupni tasky, kde by mel byt uz z principu automat, ale protoze lidi nemaj ani na nej....Jestli jsi tak dobry a nadseny ridic, zkus radeji nejdriv pohledat starou atmo 911, nebo M3 do generace e46...
Neskutečný elitářský blábol.
《》
janjan
Mistr volantu
Příspěvky: 616
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od janjan »

Musíš jezdit rychle? To jako fakt? Že ty děláš obchoďáka u O2?
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 273
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Příspěvek od lampa »

Cas, ktery tim usetris bude maximalne v radu vterin, takze pokud to delas kvuli tomu, tak se na to vykasli rovnou. Rychlou jizdou obecne moc neusetris, pokud se nebavime o tom, ze jedes nekolik hodin po dalnici stovkou a nebo dvakrat tolik. Navic clovek, ktery jezdil jenom ve skodovkach, ale chce umet meziplyny, protoze "musi jezdit rychle", to mi prijde jako ponekud vrazedna kombinace. Ale k veci. Myslim, ze kdyz budes pulkou chodidla brzdit a zbytkem se otres o plyn, tak to pujde i s mensi nohou, ale cit tam samozrejme ze zacatku nebude, to musis natrenovat. Navic zase tolik citu potreba neni, staci, aby motor vyletel do vyssich otacek.
Odpovědět