Stránka 1 z 2

Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 04:18
od JanNovak
Chtěl bych používat tuto techniku k efektivnímu podřazování:

https://en.wikipedia.org/wiki/Heel-and-toe

Ale ve všech škodovkách, co jsem kdy řídil, byly vždy hrozně špatné podmínky pro tot - "plynový" pedál maximálně nízko oproti brzdovému; při brždění špičky prstů v žádném případě nikdy nejde prošlápnout akcelerátor patou.

Jediné co mi celkem jde je, když rídím bez obuvi dělat to naopak - naučit se mít cit pro brždění patou, a pak se už k níže usazenému akcelerátor dustahu špičky prstů velmi jednoduše a mohu tak dosáhnout této techniky plynulého podřazování s falešným meziplymem.

Dělám něco špatně, mám nějak špatné nohy, nebo jsou jen ve Škodovkách na toto nepříznivě umístěné pedály?

Jiné auto než Škoda jsem nikdy neřídil.

Díky za odpověď.

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 07:47
od Abre
Cela koncepce predohrabu je urcena pro nakupni tasky, kde by mel byt uz z principu automat, ale protoze lidi nemaj ani na nej, tak potom vymysli kraviny jak na meziplyn u koncernovyho dehtu co jde za plynem jak splasenej a ma plne synchronizovanej fofrklacek. Jako bonus to samozrejme vede do ridicsky nirvany a splynuti s timhle vykrikem techniky.
Zkratka NE, Skudka opravdu neni a nebude nidky stavena na tenhle styl jizdy.
Jestli jsi tak dobry a nadseny ridic, zkus radeji nejdriv pohledat starou atmo 911, nebo M3 do generace e46. Krome ochoty trenovat vykloubeni chodidla to bohuzel vyzaduje i cas, prachy a mechanickou zrucnost.

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 14:28
od lampa
Tak pouzivej techniku spicka-spicka, tedy ze pravou budes normalni brzdit a pravou hranou nohy brnknes do plynu. Ale pro beznou jizdu je stejne nejlepsi pomalu poustet spojku a na nejake meziplyny se vykaslat.

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 15:58
od Kavis
Spicka - spicka mi sla naposledy v e36 compact. Dalsi dve auta (mazda6 a H i30) maji plyn moc nizko a daleko, takze tam nedosahnu aniz by mi sjela noha z brzdy. Takze pouzivam taky spicka pata, ale kroutim se tam jak had. Kdyz jedu normalne pianko, tak to o kvalt podkopnu s meziplynem a pak terve zacnu brzdit a dalsi kvalt se na to bud vyseru a smirim se s cuknutim, nebo prerusim brzdeni, podradim o dalsi kvalt s meziplynem a brzdim dal. Tohle ovsem jde jen pri plynulem dobrzdovani. Kdyz se spicha, tak se tam proste kroutim spicka - pata :D

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 15:59
od JanNovak
Abre píše:Cela koncepce predohrabu je urcena pro nakupni tasky, kde by mel byt uz z principu automat, ale protoze lidi nemaj ani na nej, tak potom vymysli kraviny jak na meziplyn u koncernovyho dehtu co jde za plynem jak splasenej a ma plne synchronizovanej fofrklacek. Jako bonus to samozrejme vede do ridicsky nirvany a splynuti s timhle vykrikem techniky.
Zkratka NE, Skudka opravdu neni a nebude nidky stavena na tenhle styl jizdy.
Jestli jsi tak dobry a nadseny ridic, zkus radeji nejdriv pohledat starou atmo 911, nebo M3 do generace e46. Krome ochoty trenovat vykloubeni chodidla to bohuzel vyzaduje i cas, prachy a mechanickou zrucnost.
Bohužel takovou možnost nemám, mám to auto jako pracovní a musím jezdit dost rychle a nemohu si vybrat, jaké auto, jestli manuál, automat apod.
lampa píše:Tak pouzivej techniku spicka-spicka, tedy ze pravou budes normalni brzdit a pravou hranou nohy brnknes do plynu. Ale pro beznou jizdu je stejne nejlepsi pomalu poustet spojku a na nejake meziplyny se vykaslat.
Zas tak široké chodidlo nemám (bez boty), s botou na to nemám cit.

Co orpavdu zkusit to brždění patou (chodidlo jen v ponožách) a akcelerovat špičkou? Je to úplná blbost, nebo na těch Škodách už to někdo zkoušel?

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 16:12
od Kavis
Ono jezdit bez bot taky neni uplne super.. Az budes muset brzdit naplno v nejake krizi a trefis pedal treba jen palcem, tak se ti to bude urcite moc libit. Asi je lepsi ten cit natrenovat v botech.

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 16:13
od Stepan
Ve Felicii, II. generaci oktavie a Superbu I. mi šlo špička-špička. Možná to bude tím, že mám 46.5 nohu... :ymhug:

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 16:16
od Zajda
Každý máme jinou nohu a jinak ohebný kotník, takže bych se nefixoval na žádný způsob, prostě si najdi co ti nejvíc vyhovuje. Hlavně musíš najít stabilní polohu kde nehrozí sklouznutí z brzdy, je úplně jedno jaká to bude když účel splní.
Ale dělej to proboha v botách!
Abre píše:Cela koncepce predohrabu je urcena pro nakupni tasky, kde by mel byt uz z principu automat, ale protoze lidi nemaj ani na nej....Jestli jsi tak dobry a nadseny ridic, zkus radeji nejdriv pohledat starou atmo 911, nebo M3 do generace e46...
Neskutečný elitářský blábol.

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 16:23
od janjan
Musíš jezdit rychle? To jako fakt? Že ty děláš obchoďáka u O2?

Re: Technika heel-and-toe při podřazování

Napsal: čtv 20 říj 18:15
od lampa
Cas, ktery tim usetris bude maximalne v radu vterin, takze pokud to delas kvuli tomu, tak se na to vykasli rovnou. Rychlou jizdou obecne moc neusetris, pokud se nebavime o tom, ze jedes nekolik hodin po dalnici stovkou a nebo dvakrat tolik. Navic clovek, ktery jezdil jenom ve skodovkach, ale chce umet meziplyny, protoze "musi jezdit rychle", to mi prijde jako ponekud vrazedna kombinace. Ale k veci. Myslim, ze kdyz budes pulkou chodidla brzdit a zbytkem se otres o plyn, tak to pujde i s mensi nohou, ale cit tam samozrejme ze zacatku nebude, to musis natrenovat. Navic zase tolik citu potreba neni, staci, aby motor vyletel do vyssich otacek.