Stránka 1 z 15

Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kamiony

Napsal: sob 09 črc 20:21
od driver
Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kamiony.

Je nějaké funkční řešení na kamiony, které blokují levý pruh dálnice před zúžením,
nebo levý pruh tam, kde jsou stavby na dálnici a levý je úzký?
Nemyslím výjmečné případy (nadměr, nekvalitní silnice nebo nehoda) ale systematické záměrné zbytečné blokování osobáků.
Podle zákona je to zakázáno a je to přestupek, kamiony mají evidenci, tam není osoba vzdálená, RZ a přestupky máte na videu telefonu nebo autokamery, lze se domáhat vyšetření tak, aby to hned neodložili jako neprůkazné, nebo jak to řešit?
Ty kolony 20,30,40km nevznikají náhodou, vznikají díky tomu, že kamiony zablokují průjezd.
Nevadí mi kolony, vadí mi tupá hovada.
Pak nepojedou ani sanitky a hasiči, protože auta nemají kam uhnout, když se kolona nehýbe, je to tragédie a zbytečně..
Už jsem jednou potkal dopraváka, jak šel pěšky, protože nemohli projet kupředu.
Poukazoval jsem na přede mnou blokující kamion a on to nechtěl řešit...
Příště si beru jeho číslo a volám GIBS nebo už fakt nevím...

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: sob 09 črc 20:34
od řidičBOB
Co teprve hasiči, když běží v plné polní třeba i několik km, kvůli takovým zmrdům.
PČR na to prcá...
Naposled jsem si došel za kamioňákem sám. Slušně jsem se ho zeptal, proč blokuje bezdůvodně levý jízdní pruh a brání tak ZIPování na konci. Řval na mne z kabiny, že jsem čurák, atd. Tak jsem mu rozkopal přední světlo, blinkr a nárazník. Řval, že mne zabije, když sleze dolů. Neslezl. Škoda. Jeho kolega vpravo, se kterým si povídal přes otevřené okýnko, jenom koukal a jako správný hrdina něco také pokřikoval, ale nevylezl. Dobrý bylo, že když jsem se vracel, tak řidiči, co stáli v řadě za ním (já byl asi 10. auto), mi z wokýnka říkali, že super, tak se na ně musí a palec nahoru.

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: sob 09 črc 21:33
od GeneHawkins
driver píše:Je nějaké funkční řešení ... ?
Není. Jediné řešení by byla policie, ta je však právě nefunkční.
Zkusit starou čepičku na ventilky...

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: sob 09 črc 21:49
od driver
To jsou takoví, co lítají Norsko 4x měsíčně aby vydělali 50,
hrozí jim za přesčasy 300 pokuta a basa,
oni jakmile dostanou výplatu, nahážou to na první pumpě do automatu. Co chceš s takovýma řešit?
Kdyby to blokli 500m před koncem pruhu, protože lidi zip neumí a řadí se brzy, tak OK, je to sice chybné ale nejde o život.
Ale Ti tupci si i v zimě na vysočině zablokují D1 od Jihlavy až za Humpolec a bečí na Impuls, že to stojí půl dne ua že neviděli celý den sypač. Já to sledoval z protisměru a v levém jich bylo zablokovaných 7 ks sypačů... Donedávna jsem si myslel, že si serou do vlastního hnízda a že si to vyřídí mezi sebou na CB nebo ručně ale ne, kdo má trochu IQ ví, že vysvětlit tupci nic nelze a tak jediná varianta jsou dopraváci.
Myslím, že za to je 6 bodů, stačí to řešit...
Agrese plodí agresi, vytáhne bejzbolku, ty nůž, třetí devítku a nervy rupnou raz dva, oni vždy než to bloknou tak se vedle sebe Ti dva domluví, takže musíš hlídat dva a občas vylezou všichni z dohledu, všichni vyhrožují a že je za vyhrožování rok basy nepodmíněně, to se diví jak jelita.
A objet kolony odstavným je rovněž přestupek a i odstavný blokují.
Kdyby najel do levého a mazal, neřeknu ani popel.
Já jsem toho názoru, že bloknout zcela dálnici dokáže jen psychopat nebo někdo s inteligencí velmi nízko...
Důvod jsem se nikdy nedozvěděl, akorát zcestné argumenty a nadávky.
Obecně ohrožení je basa nepodmíněně.
Pamatuji si, že kdysi byly kolony průjezdné, né zcela, né vždy ale dneska prakticky jakmile má kolona nad 1-2km hned to někdo blokne a pak se diví, že to nemá kdo řešit, když se tam nikdo nedostane.

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: sob 09 črc 21:56
od řidičBOB
Jelikož jezdí přes hranice, tak střelnou zbraň u nich vylučuji, což je má drobná výhoda...v krajní nouzi.

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: sob 09 črc 23:11
od Stepan
Existuje taky určitá skupina řidičů, většinou mlaďochů s čerstvýma papírama na velkou soupravu, která má reálnej problém vozidlo udržet v rámci zúženého pruhu rovně a tak radši blokují rovnou oba, aby se jim nestalo, že někoho omylem přivřou mezi sebe a svodidla. Řidičů na velké soupravy je totiž obecně málo, třeba autobusáci ICOM a i různé velké spediční firmy, nabízí kompletí proplacení kurzu na C+E komukoliv, kdo k nim půjde pracovat na určitou dobu. V součtu s naprůměrným platem, to jde dělat každej kretén. A teď se možná pletu, ale v autoškole se papíry na kamion skládají na autu velikosti Avie+přívěs a získané oprávnění opravňuje řidiče, společně s průkazem profesní způsobilosti, k řízení kamionu i nad 12 tun. Takže kromě standardního efektu z autoškoly "umíš jezdit, ne řídit" se přidává ještě "umíš jezdit, ne řídit a navíc to auto je jednou tak velký". Kdyžtak prosím M.Z. ať mě opraví, má asi víc praktických zkušeností.


V případě stojící kolony výše zmíněnej argument samozřejmě neplatí a BOBovi patří palec nahoru za odvahu. Jenom si nejsem jistej, že v tomto případě by se zastřelení řidiče dalo navléci na nutnou sebeobranu... :(

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: ned 10 črc 08:55
od honziss
1x jsem se snazil slusne vysvetlit ridici kamionu ze kdyz prestane blokovat pruh (zasnezena D1, zavrena kvuli nehode), tak ze se asi 3km osobaku dostanou sjezdem pryc, stacilo aby popojel.... ale dostalo se mi takovy odpovedi, ze bylo jasny ze to nema smysl. Mlatit nikoho nebudu, ac bych mohl a umim lamat koncetiny na potkani a jine...ale to je proste nesmysl, agrese plodi jen dalsi agresi a ridici kamionu jsou proste zoufalci a hovada krom vyjimek.

Nicmene jednou u piva mi nekdo radil, ze mam volat celniky, ze mam podezreni na prevoz osob v nakladaku prede mnou, ze prej po tom jdou a jsou schopny si ten kamion podle myta dohledat, zastavit a zkontrolovat...

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: ned 10 črc 09:02
od řidičBOB
Stepan: tak daleko by to až nedošlo. Rukama se umím ohánět vcelku slušně taky s zatím to vždy stačilo ;-)

honziss: nejlepší je mít celníka, byť v civilu, s sebou. Kamarád šel takhle poprosit kamioňáka, ať přestane blokovat pruh a on na něj spustil, jak se patří. Kamarád vytáhl průkaz a on ještě přidal. Bohužel byl v místě, kde ten kluk slouží...ten zvedl telefon a když se kolona rozjela, tak ho hned čekala hlídka, která mu udělala důkladnou kontrolu a za pár km další. Samo, že bez flastru se to neobešlo.

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: ned 10 črc 11:18
od _sulcik_
Tak ono je taky zip a zip. Někdy si před zúžením řidiči, zpravidla dražších vozidel, vynucují zip i když se ve zúžení jede 80, jenom aby se dostali o 3 auta dopředu, pak je nějakej dobrák v průběžnym pruhu pustí, jenže k tomu musí zastavit a kolona je na světě.
Tím samozřejmě neospravedlňuju, když se při pomalu jedoucí koloně někdo cpe do průběžnýho 100m před zúžěním.
To je v česku nejhorší. Třetina lidí zip neumí vůbec, další třetí si myslí, že ho umí, ale vynucují si ho i když je to absolutně neadekvátní a ta zbylá třetina se pouze diví, co ostatní dvě třetiny na silnicích předvádějí. :D
Stepan: V autoškole se většinou jezdí s 18m (minimálně však 14m) soupravou (náklaďák+přívěs), zatímco klasický kamion (tahač+návěs) má 16,75m. Spíš je problém v tom, že jednak autoškola se šulí a druhak rozsah jízd na rozšíření z C na C+E je pouze 8 vyučovacích hodin + nějaká teorie. O tom jestli je souprava o metr delší než v autoškole to vůbec není. Problém je v tom, že ty mladý kluci co dotěď jezdily v osobáku dostanou rovnou 42 tun, místo toho, aby nejdřív začli na malym náklaďáku bez přívěsu. V autoškole se totiž stejně nic nenaučíš, ať má rozsah jakejkoliv. Dobrej šofér se z tebe stane jen praxí.
Jinak koukám, že tady jsou samí mistři republiky v thai-boxu :D

Re: Kolony a dálnicích díky blokování pruhů kamiony.

Napsal: ned 10 črc 12:41
od driver
Celníci, ventilky, někdo řeže plachty... :))

Argument, že jezdí středem a blokují dva pruhy ve zúžení beru tehdy, když to má opodstatnění ve formě plného pruhu vlevo nebo povětrnostních podmínek či souběžné jízdy definované značkou v místě "ještě většího zůžení" to vždycky lze vyhodnotit,
neřeším každé nahodilé blokování, ale spíše to zbytečné, bezvýznamné, a DEBILNÍ.
Apriori blokovat jízdou ve dvou pruzích, protože neumí řídit, když by jinak mohli všichni projet? To není argument ale čiré zoufalství.
Zvláštní je, že hned za zůžením si čte noviny, najednou řídit umí :ympeace:
A ZIP nechci rozebírat. Tam mělo být dávno definováno jasně jak se má jezdit, a né jen doporučeno. Kvůli zipu aby člověk měl v autě 4 kamery a né dvě... Před 10ti lety by se dalo o ZIPu diskutovat, ale nyní je to jako rozebírat značku dej přednost v jízdě. Jednoduše pod úroveň normálního řidiče, ne li dokonce řidičů s profesákem...

A to, že jezdí s návěsem hňupi co jezdit neumí, to bylo vždy. Akorát poslední dobou už jezdí tihle umělci v třetím (levém) pruhu protože spěchají...
Dopadne to jednoduše, jako v DE na A3, zákaz předjíždění nad 7,5T všude, k tomu kamery co 2km a hlídky na parkingu a hotovo. Za porušení nějaké body, a za dva dny je bez papírů.
Je to jen otázka času...