Stránka 1 z 2

Rozjezdy s naftou

Napsal: sob 07 kvě 22:15
od filatura
zdravím,

narazil jsem na tohle fórum a rovnou bych se teda taky na něco zeptal

mám řidičák asi měsíc, za tu dobu jsem najel asi 600km, cca půl na půl se Superbem 2.0TDI a Astrou 1.8 16V.. v autoškole jsem jezdil Fabií 1.9SDI, kde jsem měl podobnej problém, jako u Superba

pochopitelně, s naftou se rozjedu, s benzínem taky (s tím jsem najezdil daleko víc po městě, tam to je bez problému), dojedu kam budu chtít, jenže bych taky rád, aby ta jízda nějak vypadala, aby to bylo nějak plynulý..

jenže u těch dieselů mi přijde, že mě to potom až moc "vystřelí", moc mě to "vyžene", nevím, jak to přesně popsat, nevím, jestli to spolujezdci cítí, minimálně já, jako řidič, to cítím..

budu pálit spojku, když to na ní při rozjezdu trochu dýl podržím? přece jen Sup je tátovo 2 roky starý služební auto a nerad bych tomu nějak ubližoval, navíc neustálý přesedání z benzínu do nafty mě přece jen takhle na začátku trochu mate, i když samozřejmě jezdím podle citu, ne mechanicky

děkuji za případnou radu, nebo jiný odpovědi :)

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 10:20
od Zajda
Nerozumím přesně co je za problém. Většina dieslů má extrémně krátkou jedničku, takže je potřeba skoro okamžitě řadit dvojku, což plynulosti při rychlém rozjezdu zrovna nepřidává. Ale nevím jestli je to to na co se ptáš. Šudlat spojku dýl než je nutné jí na životnosti určitě nepřidá.

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 13:14
od ctrl_j
To je klasicky turbokopanec, kdy zacne od nejakych 1200 rpm zabirat turbo. Na tohle pomuze jen citliva prace s plynem a plynule pridavani. Resit to prokluzem spojky je spatny napad.

SDI, pravda, turbo nema, ale porad je to poplatne odlisne charakteristice proti atmosferickemu benzinu, kdy ma ta nafta nejvetsi silu mezi 2000-2500 rpm, cili tam kde se s tou Astrou v podstate zacinas rozjizdet, dostanes u S(T)DI uz pekne do zad.

Na nauceni bude holt atmosfericky benzin vyrazne vhodnejsi diky citelnejsimu prubehu vykonu a kroutaku.

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 16:42
od filatura
díky, dneska jsem zase jezdil jak město, tak mimoměsto, se Supem, cítim, že už je moje jízda s každym sednutim do auta lepší

přecejen, s tou Fobií jsem najezdil možná kolem 1000km, kdy jsem pak ke konci začínal cítit jistotu, z toho potom třeba 300 město, 1-2-3 a parkování.. tohle je zas o 14 let jinde a chová se to jinak, ještě nejsem v provozu tak zdatnej, abych jel perfektně s čímkoli, do čeho sednu..

asi nad tím moc spekuluju, pochopitelně, že nenechávám zbytečně klouzat spojku, ale pro ty rozjezdy to prostě potřeba je, proto tam ta spojka je, že jo :D

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 17:34
od oxik
Tak hlavně on pak není jen rozdíl nafta vs. benzín, ale každé auto, a tím nemyslím ani model, ale opravdu každé auto má záběr spojky jinde (především díky opotřebení). V autoškole s naftovou Fiestou nás učili rozjíždět se výhradně přes spojku, do kopce, na parkovištích, zpátečku..vše jen přes spojku. Pak si pamatuju, že jsem sedl do našeho benzína 1.6i a zkoušel praktikovat to samé.. no, výsledkem bylo chcípání. Teď už samozřejmě i s benzínem umím jen přes spojku, chce to víc citu než u nafty, ale přijde mi to jako trápení motoru, protože má tendenci chcípat (i je vidět jak pohasínají světla v odrazu). Samozřejmě do kopce to bez plynu nejde vůbec, v tom je nafta super, není tam třeba žádná rychlost při přesunu nohy z brzdy na plyn, spojka to obstará..jak moc je to pro ní šetrné je diskutabilní, ale asi se jí to moc líbit nebude.

Včera jsem za odpoledne prostřídal 5 aut, naprosto rozdílných a po prvním zjištění, kde spojka zabírá, už je to v pohodě, to přijde časem. Nicméně benzín při neopatrné práci se spojkou dle mého "cuká" víc, než nafta, pravděpodobně to bude tím, že u benzínu se řadí cca o 1000-2000rpm výš, než u dehtu, takže já mám trošku jiné zkušenosti, nafta je blbuvzdornější :D

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 17:50
od filatura
s Fiestou, Autoškola Slabý, je tak? :D nás s tou Fabií taky, ale pochopitelně jsem počítal s tím, že pak sednu do benzínu (a taky jsem se s tím už projel před autoškolou), ale nějaký výrazný problémy nemám, někdo na to cit v nohou a v těle má, někdo ne, já jsem, řekl bych, z těch, kdo ho má :)

nafta je bezpochyby blbuvzdornější, ale musím říct, že ta Astra 1.8 se 115 kobylama, v kombinaci s její váhou (něco přes tunu) má stylem jízdy blíž k naftě :D

můžu tady mudrovat celý dny, ale potřebuju si to bezesporu osahat (resp. ošlapat), určitě mám před sebou ještě spoustu kilometrů :)

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 17:52
od oxik
To je docela nízká pravděpodobnost se trefit, je to tak :D

Přesně tak, osahat si víc aut, pak se člověk líp a rychlejc adaptuje...nebo skončí kvůli komfortu u automatu :)

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 18:09
od filatura
měl jsem tušení podle nicku a avataru, pak jsem viděl videa a kde jezdíš, a měl jsem jasno.. :D

manuál mě teda baví, ale ještě jsem neměl možnost se svézt v automatu, tu budu mít, až bratranec přihlásí '08 330xd, sice ropa, ale zkušenost to určitě bude taky dobrá :D

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 19:52
od řidičBOB
Tak v automatu ti tenhle problém odpadne :-)

Re: Rozjezdy s naftou

Napsal: ned 08 kvě 20:14
od ctrl_j
oxik píše:V autoškole s naftovou Fiestou nás učili rozjíždět se výhradně přes spojku, do kopce, na parkovištích, zpátečku..vše jen přes spojku. Pak si pamatuju, že jsem sedl do našeho benzína 1.6i a zkoušel praktikovat to samé.. no, výsledkem bylo chcípání.
No nevim, ale jen pres spojku se rozjizdim bezne pri veskerem popojizdeni v kolonach vseho druhu a nikdy jsem se chcipanim problem nemel. Ani u 1.0 Citigo.
55kW verze ma na volnobeh v 800 rpm cca 8 kW, kdyz budes chtit auto roztlacit vlastni silou bavime se o vykonu v radu stovek wattu. Nevidim duvod proc by to motoru melo zasadne vadit. Samozrejme se bavim o situaci kdy jedu po rovine a neni tak nutne prekonavat gravitaci opacnym smerem.