Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
malcharekroman
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: stř 19 srp 06:27

Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?

Příspěvek od malcharekroman »

Dobrý den,

nejsem úplný nováček v řízení, ale vypiloval jsem si několik zlozvyků a postupně začínám přemýšlet, zda jimi svému miláčkovi neškodím. Rád bych požádal o radu zkušenější, zda mi potvrdí bezproblémovost, nebo je vyvrátí a já se budu snažit je odbourat :-)

Zároveň prosím, pokud jsem založil topic ve špatném vlákně, prosím o přesun - na fórku jsem nováček a zatím jsem se nezorientoval.

Čili (jo, a pro upřesnění, je to benzíňák, pokud to je podstatné):

1. řazení nahoru s meziplynem: používám, abych měl po zařazení kvaltu menší skok mezi otáčkami. Nejsem schopen trefit otáčky přesně, ale skok je menší než z volnoběžných. Neškodím si, pokud nové otáčky netrefím přesně?

2. klima na studený motor: dříve jsem používal obojí hnedka po nastartování, nyní jsem od toho upustil. Mohu se v rámci pohodlí ke klimě hned po atočení motoru vrátit, nebo raději ne?

3. parkování s kvaltem a bez ručky (na rovině i mírném náklonu), zařazená dvojka. Tady váhám asi nejvíce a je to můj největší zlozvyk... čili, parkování jen na kvalt, ano x ne, proč? Dvojka místo jedničky či zpátečky, vadí x nevadí, pokud ano, proč?

4. kola v rejdu při parkování... ne vždy, občas je nechám (v kopci pochopitelně na obrubník), ale i na rovině... vadí, nevadí? Ne maximální rejd, jen pár stupňů.


Díky za pomoc a věřím, že se zde budeme potkávat častěji :-)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Pár dotazů/zlozvyků, škodí x neškodí?

Příspěvek od goes »

ad 1 - asi jsem mimo, ale nahoru s meziplynem? kdyz se radi nahoru, tak po prerazeni otacky klesnou pod ty, co byly, tudiz kdyz jeste dat meziplyn, ceho tim dosahnu? ze budou ty otacky vyssi?

ad 2 - ano
ad 3 - v pohode cokoli