Stránka 2 z 4

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: čtv 27 čer 17:15
od hb11
Jsem píše:
odstředivá síla mi moc nedovolovala dalších manevru s volantem...

Podle toho, co popisujes bych hledal chybu spis v tom, ze se nesmis za volant drzet - v zatacce je idealni zaprit se levou nohou o podlahu (dost pomuzou taky sedadla se zvysenymi bocnicemi) a volantem jen ovladat auto..

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: čtv 27 čer 21:51
od Mattbaylesa
Byl jsem se dnes projet na sternberskych kopcich (ecce homo) :x a vyzkousel, co se dalo.
Pri te "me" "metode",(drzet 9:00, resp. 3:00) bych videl velkou vyhodu v tom, ze prava ruka (prava zatacka) je nachystana uz pred zatackou.
Druha varianta, co jste zde psali, je prijemnejsi pri vjezdu, auto se lepe ovlada, problem ale, podle me, nastane, kdyz je potreba pri velkem pretizeni prechytnout. Je to krkolomne a vzhledem k aktualnimu drzeni volantu ne tolik presne. Pres vsechny pokusy mi mnou uvadena "metoda" vyhovuje nejvic. Neni to tvrdohlavost, ostatni techniky beru.
Je pravda, ze vzhledem k profilu cesty a memu prevodu rizeni casto prehmatavam jak pri parkovani, tam to jinak nejde.

Co se tyce polohy ruk pri jizde, poloha "za deset minut dve" ma tu vyhodu, ze pri delsi ceste je moznost si ruce o volant aspon trochu oprit. Jet delsi trasu pohodove a byt zahaknuty palcema podle me lze jen s velkou snahou. A zaroven je to v ramci moznosti dobre, ikdyz ne idealne! Uf :-)

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: pát 28 čer 08:14
od bambus
Jsem píše:...Budu rád když se dozvím o více způsobech držení a otáčení volantu abych se mohl zlepšovat. Snad mě hned neodsoudite...
Za to, že se chceš zlepšit v řízení tě tady nikdo neodsoudí. Chyby jsme dělali všichni a všichni je i děláme a kdo tvrdí, že ne tak si to akorát neumí přiznat ;)

Já držím volant vždy 3 9 a v ostřejších zatáčkách používám metodu popsanou výše d1.8t-em. Proč výmyšlet vymyšlené, a od koho jiného než od mistrů volantu se učit? V tomhle je fajn kouknout na tytrubku a studovat různé styly na různých cestách.

Ještě bych dodal, že základem je správně sedět. Pokud se v zatáčce musíš držet volantu tak, že nemůžeš přehmátnout je něco špatně. Tím něco je z vlastního pozorování u drtivé většiny lidí sklopené opěradlo. Já jej mám prakticky kolmo k sedáku (víc dopředu už dát nejde) a volantu se i v civilním cliu s barovýma stoličkama místo sedaček držet nemusím. B-)

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: pát 28 čer 10:37
od Jsem
Děkuji moc Bambus za odpoved i vám všem. Myslel jsem že už se mnou nebudete bavit... takže děkuji. Pokud se vám to bude pozdávat našel jsem toto. http://www.youtube.com/watch?v=oWRRt3KWhOo. Kdyby jste take něco našli k výše popisovaným technikám pro lepší pochopení budu rád . Díky Pavel

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: úte 23 črc 12:32
od quasimoto
d1.8t píše:Celá problematika je dost vázána na převod řízení. při pomalém se člověk nevyhne přehmátnutí. Moderní auta mají řízení většinou rychlejší a přehmatávat je potřeba jen při parkování.


Tohle na fotce je otočení o necelých 90° a s tím člověk většinou nevystačí.

Kdysi jsem koukal na jeden z prvních ročníků Race of Champions, tenkrát ještě v Paříži. Taková ta asfaltová motanice v hale, silnice jako když kopneš do hada. Shumacher, Kristensen, Loeb a spol. Na on-boardech bylo vidět, že v závodních autech projeli všechny zatáčky s rukama 3,9. V sériových autech, pokud potřebovali otočit volant o víc než 90°, tak v momentě kdy se při otočení volantem ruce dostali do pozic 12 a 6, tak ruku na šest povolili a nechali volant prokluzovat. Ruka na pozici 12 dál držela volant a řídila. Pri vracení se povolená ruka chytla volantu ve své původní poloze pro přímý směr. Tedy 3 pro pravou a 9 pro levou. Rozsah natočení volantu bez přehmátnutí se tím zvýší na víc jak dvojnásobek, ruce se nemotají přes sebe. Jedna ruka řídila, druhá byla v pohotovosti pro případ rychlého zásahu. Líbilo se mi to, bylo to elegantní a jde tak zvládnout drtivou většinu zatáček.

Vyzkoušel jsem, zvyknul jsem si a jezdim tak.
Nepovazujem to s tym "jednou rukou" za uplne spravne.. ak si profik a ides po trati co 100% poznas na isototu, tak ok, ale nie je to uplne bezpecne.

Predstav si ze ides dolava, tocis volantom az mas lavu ruku dole na 6. Ked ju naspat neprehmatnes zhora a len ju tak nechas "pre pripad", tak si stratil moznost este vyraznejsie zatocit volantom viac dolava, kedze prava ruka je uz spravy maximalne 1/4 otacky volantom. Keby si tu ruku prehmatol, vies bleskovo spravit 1/2 otacky volantom.

Ja som sa tieto veci ucil na zamrznutom jazere, takze tam bolo naozaj dolezite aby mal clovek rychle reflexy a vedel reagovat na necakane situacia. A instruktor bol aktivny jazdec Le Mans / GT series.

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: úte 23 črc 14:51
od d1.8t
Tak odhadnou zatáčku, jak moc budu muset točit, jestli přehmátnout nebo ne, je základ. Celý timing týhle operace a aspekty rozhodovacího procesu se mi nechce složitě popisovat. A jednoduše to nejde.
Projel jsem si tenhle krátkej thread, abych se dozvěděl co ses na jezeře naučil a nějal z toho nejsem moudrej. :(

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: úte 23 črc 19:55
od quasimoto
Tak samozrejme ze sucastou jazdy na jazere bolo aj driftovanie na lade a tam predsa len nie vzdy vies dopredu kolko budes tocit, resp davat kontra a podobne :)

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: stř 24 črc 03:34
od d1.8t
Pokud do toho zahrneme driftování, tak jsme ohledně ovládání uplně někde jinde. To vyžaduje daleko komplexnější přístup, musíš jet na přehmátnutí a nezatáčíš jen volantem.

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: stř 24 črc 08:25
od quasimoto
ved to hovorim ze (spravne) prehmatavanie je asi najidealnejsie a univerzalne pre vsetky situacie.

Re: Správné držení volatnu při otáčení a nouzových situacích

Napsal: stř 24 črc 08:48
od d1.8t
Ale nic takovýho nepíšu. Pokud jde něco projet bez přehmátnutí, považuju to za lepší variantu.