Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod vonkreuz » pon 12 čer 15:04

mmira píše:trenink, trenink, trenink - jedu po rovine 90, radim 2-3-4-5-6-5-4-3-2 apod furt dokola bez zmeny rychlosti, casem se to zautomatizuje. pak je mozno pridat brzdeni.
Díky! Takhle jsem o treningu nepřemýšlel. :ymapplause:
Uživatelský avatar
vonkreuz
Mistr volantu
 
Příspěvky: 847
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod pavproch » pon 12 čer 15:09

plha má připomínku: po zkrácení tam prostě v 90 dvojku nenarvu, to bych přetočil motor.... :D

ale jinak souhlas, taky ten drill vidím tak
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 11260
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod mmira » pon 12 čer 15:19

njn, ty tvoje zkracenosti.

v principu plati, ze se clovek musi dostat co nejniz tak, aby podrazoval do co nejvyssich smysluplnych otacek, takze ne tesne pred redline. teprve tam se ukaze, ze ten meziplyn opravdu k necemu je. zive si pamatuju na uplne novou e91 325i, kde se nad 5t otackami ze 3 na 2 nedalo bez meziplynu podradit. tady dalo, ale trvalo to asi tak 3 sekundy, nez se o to synchrony postaraly.
Autoforum.cz
Letošní cíl: "Good drivers have dead flies on the side windows."
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
 
Příspěvky: 4340
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod EL_XEL » pon 12 čer 17:01

Já jsem meziplyny považoval spíš za takovou libůstku, která mírně zlepšovala komfort podřazování (u 2.0 TSI), ale co mám i 3,5 V6, tak mi ty meziplyny přijdou skoro jako nutnost. Ne, že by to bez nich nešlo, ale úplně mám pocit, že se to tomu autu moc nelíbí, když podřadím jenom přes spojku.
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
 
Příspěvky: 1094
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod 911T » pon 12 čer 18:44

Bond007 píše:
911T píše:
Bond007 píše:á, pán je znalec :)

Dvojita spojka pri razeni nahoru neni samozrejme nutnost, ale u nekterych aut dost pomaha... typicky Z4M z vytocene jednicky sla na dvojku bud jen pres zuby, nebo pres dvojitou spojku hladce... u podrazovani ma meziplyn smysl vzdycky, ale ten kdo to neumi tak to neoceni, protoze nikdy necitil jak hladce a rychle se pak radi ;)


Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.

Mel jsem dve a obe delaly to stejny =; jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum


Ale to nemoze byt v poriadku. Ja by som to reklamoval. Daleko vykonnejsie auta s radenim problem nemaju, preco by mala mat Z4.
911T
Pan Řidič
 
Příspěvky: 372
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod Bond007 » pon 12 čer 20:32

911T píše:
Bond007 píše:
911T píše:Ovsem v tom pripade na tej Z4M neboli v poriadku synchrony, alebo nebol zohriaty olej. Normalne to ta prevodovka nerobila.

Mel jsem dve a obe delaly to stejny =; jinak ale radila uplne v pohode, jen to melo zihle specifikum


Ale to nemoze byt v poriadku. Ja by som to reklamoval. Daleko vykonnejsie auta s radenim problem nemaju, preco by mala mat Z4.

Delalo to jen kdyz se radilo tesne pred redline, takze mi to neprislo jako chyba, ale vlastnost. A dalo se to efektivne resit tim dvojitym vyslapnutim spojky... Prislo mi to jednodussi reseni nez mistni experty nechat rozebirat prevodovku... :)
pocket rocket 40i
Bond007
Letec
 
Příspěvky: 2325
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod 911T » pon 12 čer 21:12

Takze vada s ktorou si sa naucil zit. :)
911T
Pan Řidič
 
Příspěvky: 372
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod Kuban » úte 13 čer 08:35

Pane Bonde, jsem rád že jste pochopil, že když je špatná převodovka (80% vina řidiče obvykle, pak až konstrukce), je vhodné řadit meziplynem.

Děkuji za doplnění a upozornění na skutečnost, že když selžou v převodovce synchrony, se jinak než bez meziplynu člověk nikam nepohne (další důvod proč to umět - ovšem nikoliv důvod proč to nutně dělat)

PS: rád bych aby si tady dotyční závodníci uklidnili nervy dřív než budou zbytečně rejpat. Mám za to že jde o fórum pro veřejnost a né nějaký underground největších podivínů, opravdu se dohadovat o tom, jestli má smysl meziplyn při řazení nahoru nebo nemá, nechci... já sem jasně uvedl že nemá a dokazuje to i fakt, že se dá řadit směrem nahoru i bez spojky....... A Teď zkuste pane Bonde zapřemýšlet proč asi a zda to tak nějak nesouvisí i s tím, že to vaše nucené meziplynování směrem nahoru je pohopouhý drill ale užitek prakticky žádný.
Kuban
Adept autoškoly
 
Příspěvky: 15
Registrován: pát 28 dub 09:01

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod janjan » úte 13 čer 09:05

jak už jsem psal jinde, tady je to samý profesionální závodník, řeší se 0,1 baru na tlaku pneu a pak člověk zjistí, že je to vlastně jen obyčejný smrtelník lítající v paštice s vylágrovanou převodovkou, kterou si nejspíš takhle "vytunil" sám :ymapplause:
janjan
Pan Řidič
 
Příspěvky: 309
Registrován: čtv 18 úno 09:15

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvekod pavproch » úte 13 čer 09:14

Nic ve zlém, ale to mi prostě nedá:

Zatímco "rádoby rádci" jsou tady vysoce kvalifikovaní s bohatou praxí a širokým teoretickým zázemím i praktickými zkušenostmi.

(až se tu bond objeví, tak napíše to samé ale mnohem sprostěji)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 11260
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik N52 & brambor 3er N53

PředchozíDalší

Zpět na Naučte se lépe řídit

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků